THEPOWERGAME
Με νέες επενδύσεις και προϊόντα το Οινοποιείο Τυρνάβου, το οποίο δίνει κάθε χρόνο τον τόνο στην αγορά οινοποιήσιμου σταφυλιού συνολικά στην Ελλάδα, καθώς προμηθεύεται κι επεξεργάζεται 12 εκατομμύρια κιλά σταφύλια, στοχεύει σε διπλασιασμό – σε πρώτη φάση – των εξαγωγών του καθώς και διεύρυνση του μεριδίου του στην ελληνική αγορά με το φημισμένο κρασί, τσίπουρο και ούζο που παράγει.
«Τα μηνύματα είναι ελπιδοφόρα, τόσο από την ελληνική όσο και τις διεθνείς αγορές και ειδικά την Αυστραλία» δηλώνει στο powergame.gr ο κ. Χρήστος Τσιτσιρίγγος, πρόεδρος του Οινοποιείου Τυρνάβου, ενός από τους μεγαλύτερους συνεταιρισμούς της χώρας με υγιή οικονομική κατάσταση, επισημαίνοντας ότι κατέγραψε αύξηση πωλήσεων 6% το 2021 (μεγαλύτερη σε επιμέρους προϊόντα), ενώ και το 2022 η εικόνα στην αγορά είναι ανάλογη.
Παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις σε μια περίοδο έντονων διακυμάνσεων, η διοίκηση και τα στελέχη του Οινοποιείου εργάζονται για την αύξηση των πωλήσεων τόσο στην εσωτερική όσο και τις διεθνείς αγορές, από την Ευρώπη έως την Αμερική και την Αυστραλία. Η αγορά της τελευταίας παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική και το Οινοποιείο επιχειρεί να αξιοποιήσει το θετικό μομέντουμ μετέχοντας σε προγράμματα προβολής στις μεγάλες πόλεις της χώρας και αξιοποιώντας τους δεσμούς με την ομογένεια.
Οι οίνοι ΠΓΕ, το νέο προϊόν και η στροφή σε τσίπουρο χωρίς γλυκάνισο
Η μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις (75% επί του συνόλου) του Οινοποιείου προέρχεται από το κρασί και το υπόλοιπο από τσίπουρο, ούζο, πεπαλαιωμένο τσίπουρο και λικέρ. Η περιοχή συγκαταλέγεται στις σημαντικότερες αμπελουργικές ζώνες της χώρας και οι οίνοι της έχουν πιστοποιηθεί ως Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) Τύρναβος.
Κυρίαρχη είναι η ποικιλία Μοσχάτο Αμβούργου του Τυρνάβου (με ερυθρά σταφύλια), από την οποίο εκτός από κόκκινο παράγεται λευκό (με τη μέθοδο blanc de noir) αλλά και ροζέ κρασί, ενώ είναι αυτή που δίνει τη μοναδική ταυτότητα και την ανώτερη κλάση στο τσίπουρο Τυρνάβου.
Το Οινοποιείο έχει κυκλοφορήσει στην αγορά εκτός από τσίπουρο με και χωρίς γλυκάνισο, ούζο και λικέρ, πεπαλαιωμένο τσίπουρο και τσίπουρο με κρόκο, ενώ ετοιμάζει και νέο προϊόν – πάντοτε με βάση το τσίπουρο. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται, πάντως, σημαντική αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών: πλέον το 70% της πώλησης τσίπουρου αφορά χωρίς γλυκάνισο, ενώ τις προηγούμενες δεκαετίες ίσχυε ακριβώς το αντίθετο.
Παράγει επίσης ανακαθαρισμένο συμπυκνωμένο γλεύκος, ένα προϊόν που διατίθεται κυρίως σε άλλα οινοποιεία προκειμένου να αυξήσουν τον οινοπνευματικό τους βαθμό ή να φτιάξουν γλυκά ή ημίγλυκα κρασιά.
Νέες επενδύσεις 2,5 εκατ. ευρώ, ιδιοπαραγωγή ενέργειας
Το Οινοποιείο Τυρνάβου δίνει, σημειώνει ο κ. Χρ. Τσιτσιρίγγος, ιδιαίτερη σημασία στις επενδύσεις αναβαθμίζοντας διαρκώς τον εξοπλισμό του, ενώ έχει εγκαταστήσει και λειτουργεί φωτοβολταϊκά για την ιδιοπαραγωγή ενέργειας και την κάλυψη μέρους των αναγκών του. Αυτήν την εποχή δρομολογεί νέες επενδύσεις, ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, για την αύξηση της χωρητικότητας των δεξαμενών του και γενικότερα τον εκσυγχρονισμό του.
Τιμές σταφυλιού: Το οινοποιείο Τυρνάβου «ανοίγει» και στηρίζει την αγορά
Στις κεντρικές προτεραιότητες του Οινοποιείου Τυρνάβου είναι και η στήριξη των παραγωγών – μελών του με υψηλές – «τις υψηλότερες στην αγορά», τονίζει ο κ. Τσιτσιρίγγος – τιμές. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι το πρώτο Οινοποιείο της χώρας που ανακοινώνει τιμές για τα οινοποιήσιμα σταφύλια κάθε Σεπτέμβριο και με βάση αυτές τοποθετείται γενικότερα η αγορά.
«Δουλεύουμε σκληρά, μεθοδικά, με σχέδιο και στρατηγική. Γνωρίζουμε καλά το οικονομικό περιβάλλον στο οποίο κινούμαστε, καθώς επίσης και τον ανταγωνισμό. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τους παραγωγούς, την αμπελοκαλλιέργεια, τα προϊόντα του συνεταιρισμού μας, πάντοτε με νοικοκυρεμένη οικονομική πολιτική», δηλώνει ο κ. Χρήστος Τσιτσιρίγγος και διαβεβαιώνει: «Δεν πρόκειται να σταματήσουμε να διεκδικούμε, να παράγουμε, να σχεδιάζουμε, να καινοτομούμε».