Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Beat / Free Now: Πώς είναι να οδηγείς ταξί στην Ελλάδα;

Δώδεκα ώρες την ημέρα. Επτά ημέρες την εβδομάδα. Τόσο εργάζεται ένας στους δύο οδηγούς ταξί στην Αθήνα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η BEAT / FREE NOW σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, υπό την επίβλεψη του Αναπλ. Καθηγητή Κ. Κεπαπτσόγλου.

Με το κόστος χρήσης των υπηρεσιών ταξί στην Ελλάδα να είναι από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, η ραγδαία αύξηση των καυσίμων, σε συνδυασμό με τις σωρευμένες υποχρεώσεις από την υπερδεκαετή οικονομική κρίση, έχουν συρρικνώσει τα εισοδήματα των οδηγών ταξί.

Σήμερα, με τη ζήτηση για υπηρεσίες ταξί να έχει εκτοξευθεί κατά +61% σε σχέση με το 2019, εκατοντάδες οχήματα παραμένουν εκτός λειτουργίας, λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους. Το γεγονός αυτό έχει ως συνέπεια την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών, οι οποίοι αδυνατούν να βρουν ταξί τις ώρες αιχμής.

Η έρευνα του ΕΜΠ με τίτλο «Διερεύνηση και Αξιολόγηση της Υφιστάμενης Κατάστασης και των Πολιτικών Ανάπτυξης της Αγοράς Ταξί στην Αθήνα (2020)» για λογαριασμό της BEAT / FREE NOW, παρουσιάζει μια σειρά από δεδομένα, που αποτυπώνουν μια ζοφερή πραγματικότητα, η οποία υπογραμμίζει την ανάγκη στήριξης της Πολιτείας στους επαγγελματίες του κλάδου, μέσα από την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και την αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 67% των οδηγών ταξί της Αθήνας εργάζεται για περισσότερες από 12 ώρες την ημέρα, κάνοντας το 20% των χιλιομέτρων του κενά δίχως επιβάτη. Μάλιστα το 96,3% των οδηγών απάντησαν πως εργάζονται έξι ημέρες την εβδομάδα, με το 55.3% να δηλώνουν επταήμερη εργασία, προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.

Αυτή η δύσκολη οικονομική πραγματικότητα,  έχει ως συνέπεια ο υφιστάμενος στόλος να μην ανανεώνεται σημαντικά, γεγονός που οδηγεί σε περισσότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους και θόρυβο στην πόλη. Πρακτικά, για να μπορεί ένας οδηγός να εξασφαλίσει αξιοπρεπή έσοδα, πρέπει να διαταράξει σε σημαντικό βαθμό την ισορροπία της επαγγελματικής και της προσωπικής του ζωής.

Τα βασικά σημεία της Έρευνας αποτυπώνονται στην Έκθεση “Οδηγώντας ταξί στην Ελλάδα (2022)”, ενώ το πλήρες κείμενο θα αποσταλεί το επόμενο διάστημα σε όλους τους θεσμικούς φορείς των αστικών μετακινήσεων.

Με αφορμή την έκδοση της Έκθεσης, η Γενική Διευθύντρια της ΒΕΑΤ / FREE NOW στην Ελλάδα Άσπα Τοπαλίδου, τόνισε:
«Συνηθίζουμε ως πολίτες να έχουμε παράπονα από τους οδηγούς, όμως για πρώτη φορά έχουμε στα χέρια μας μια μελέτη που αποδεικνύει τις δυσχερείς συνθήκες μέσα στις οποίες επιχειρούν καθημερινά στους δρόμους.

Τα αποτελέσματα της Έρευνας δεν αφήνουν κανένα περιθώριο διαφορετικής ερμηνείας. Χρειάζεται άμεσα οι αρμόδιοι φορείς της Πολιτείας και το Υπουργείο Μεταφορών να ενσκήψουν στην αγορά και να υποστηρίξουν τους οδηγούς. Η συρρίκνωση των εισοδημάτων τους, που προκαλεί η ενεργειακή κρίση, καθώς και τα υψηλά κόστη λειτουργίας που οφείλονται σε κρίσιμες στρεβλώσεις της λειτουργίας της αγοράς, καταλήγουν στην ταλαιπωρία χιλιάδων επιβατών καθημερινά.

Ως η Νο. 1 εφαρμογή εύρεσης ταξί στην Ελλάδα, στηρίζουμε στην πράξη το έργο των οδηγών, προσφέροντας τους μέσα από ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα κινήτρων έως και 460 ευρώ το μήνα επιπλέον, για όσους συνεργαστούν μαζί μας το επόμενο διάστημα. Επιπλέον, μέσα από το πρόγραμμα πιστότητας & επιβράβευσης «BEAT DRIVERS CLUB» που ανακοινώσαμε πρόσφατα, συμβάλλουμε στην καλύτερη ισορροπία της προσωπικής και της επαγγελματικής τους ζωής, μέσα από παροχές που περιλαμβάνουν υπηρεσίες υγείας, εστίασης, απόκτησης και συντήρησης των οχημάτων τους. Παραμένουμε δίπλα τους και στηρίζουμε με συγκεκριμένες προτάσεις και πρωτοβουλίες την καθημερινή τους εργασία.»

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!