THEPOWERGAME
Το 15% αγγίζει πλέον το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην εγχώρια αγορά καλλυντικών. Και πλέον ένας από τους βασικούς παίκτες των e-πωλήσεων είναι ο Τσέχος Michal Zámec που ίδρυσε την Notino το 2004.
Πρόκειται για ένα από τα πιο μεγάλα online καταστήματα καλλυντικών που τα τελευταία χρόνια έχει εισέλθει στην Ελλάδα και απειλεί παραδοσιακούς εγχώριους παίκτες όπως είναι οι Hondos, Galerie De Beaute, Γρ. Σαράντης και σε επίπεδο διανομής καλλυντικών αλλά και παρουσίας στο διαδίκτυο -η οικογένεια Σαράντη ελέγχει την Scarlet Beauty- τα Attica Πολυκαταστήματα κ.α.
Σήμερα ο πρώτος παίκτης, στην εγχώρια ηλεκτρονική αγορά καλλυντικών, βάσει τζίρου και αριθμού μαρκών στο διαδίκτυο είναι η Hondos. Ο δεύτερος μεγαλύτερος παίκτης είναι το Attica Beauty και ακολουθούν η Sephora, η Estee Group και η Galerie de Beauté.
Εκτός από το διαδίκτυο υπάρχουν και άλλες ανατροπές στην αγορά καλλυντικών που μοιράζονται το 1 δισ. ευρώ της ελληνικής αγοράς και τα 400 εκατ. ευρώ των εξαγωγών.
Πλέον το μερίδιο του δικτύου των γνωστών αλυσίδων έχει περιοριστεί στο 15%-16%, στο 31% έχει ανέλθει το μερίδιο της ευρείας διανομής στο οποίο περιλαμβάνονται και τα σούπερ μάρκετ, στο 21% των φαρμακείων και στο 9% των κομμωτηρίων.
Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) φέτος οι πωλήσεις καλλυντικών θα αυξηθούν 4% ενώ πέρυσι αυξήθηκαν 7%.
Η περιποίηση προσώπου αποτελεί σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ την κατηγορία, που προσφέρει τα περισσότερα στο συνολικό τζίρο της αγοράς καλλυντικών (177,24 εκατ. ευρώ σε τιμές χονδρικής το 2021) και αναμένεται φέτος να αυξηθεί 4,8%.
Ακολουθεί η κατηγορία της περιποίησης μαλλιών (171 εκατ. ευρώ το 2021), που εκτιμάται πως το 2022 θα ενισχυθεί κατά 1,7%. Τα προϊόντα μακιγιάζ ακολουθούν με τζίρο 85,3 εκατ. ευρώ και εκτιμώμενη ανάπτυξη 13% φέτος. Τα αρώματα με τζίρο χονδρικής 61,6 εκατ. ευρώ πέρυσι, αναμένεται φέτος να σημειώσουν άνοδο 2%.
Παράλληλα, παρατηρείται δυναμική ανάπτυξη των κατηγοριών της ανδρικής περιποίησης, με τον άνδρα καταναλωτή να απενοχοποιεί την αγορά προϊόντων ομορφιάς και να αγοράζει πλέον με μεγαλύτερη συχνότητα και ποικιλία, προϊόντα περιποίησης (προσώπου, γενειάδας κλπ), ενώ παράλληλα φαίνεται επιστροφή στην κατηγορία του make up που ανακάμπτει.