Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Ν. Κουρέτας: E-shopping από σούπερ μάρκετ στη γραμμή 4 του μετρό

Συνεργασία με σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κατά μήκος της νέας γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) εξετάζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό, κατά τα πρότυπα αντίστοιχων μοντέλων που προωθούνται σε άλλες πόλεις, όπως το Λονδίνο. Όπως είπε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, στο συνέδριο «Smart Cities – City Connect Conference», το σχέδιο που εξετάζεται, προβλέπει την επιλογή συγκεκριμένων σταθμών που βρίσκονται κοντά σε σούπερ μάρκετ. Σε αυτούς τους σταθμούς, στον χώρο εισιτηρίων τοποθετούνται μεταλλικά ντουλάπια (lockers) με ηλεκτρονικές κλειδαριές.

Παράλληλα, δημιουργείται μια εφαρμογή για φορητές συσκευές, που επιτρέπει στον επιβάτη του μετρό (για παράδειγμα ενός εργαζομένου όταν φεύγει από τη δουλειά του), να παραγγέλνει ηλεκτρονικά ό,τι θέλει από το σούπερ μάρκετ, που είναι πλησίον του σταθμού προορισμού του και να πληρώνει με κάρτα. Το σύστημα επιστρέφει στον επιβάτη έναν αριθμό locker και έναν τριψήφιο κωδικό. Το σούπερ μάρκετ εκτελεί την παραγγελία και μεταφέρει με όχημα τις σακούλες με τα ψώνια στον πλησιέστερο σταθμό και τα τοποθετεί εντός των αντίστοιχων lockers. Ο επιβάτης «βγαίνοντας από τον σταθμό πηγαίνει στο συγκεκριμένο locker, πληκτρολογεί τον τριψήφιο κωδικό και παραλαμβάνει τα πράγματά του. Με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται από το σούπερ μάρκετ, χωρίς να πάει σε αυτό».

Ο κ. Κουρέτας παρουσίασε χθες και τις άλλες τεχνολογικές καινοτομίες που θα εφαρμοστούν κατά την κατασκευή και τη λειτουργία της γραμμής 4, που θα υποστηρίζεται από συρμούς χωρίς οδηγό. Όπως υποστήριξε, το πρώτο δημόσιο έργο στο οποίο χρησιμοποιείται πλήρως η τεχνολογία ΒΙΜ είναι η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα. «Η γραμμή 4 θα υλοποιηθεί 2 φορές, μία στο μοντέλο ΒΙΜ και μία στην πράξη» είπε ο κ. Κουρέτας. Η μεθοδολογία BIM (Building Information Modeling) «αποτελεί μία πλατφόρμα στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που διευκολύνει και εξυπηρετεί άριστα την συνολική μελέτη ενός έργου και στην συνέχεια την διαχείρισή του, ενώ μετά την ολοκλήρωση του έργου υποστηρίζει την συντήρηση του στην διάρκεια ζωής του».

Η βάση του συστήματος είναι η τρισδιάστατη (3D) μοντελοποίηση όλων των κατασκευών (σταθμοί, σήραγγες, φρέατα, κτίρια, κλπ) και όλων των αρχιτεκτονικών και των συστημάτων εντός αυτών. Το κόστος των μελετών για τη γραμμή 4 με βάση το ΒΙΜ θα φτάσει τα 130 εκατ. ευρώ.

Ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό είπε επίσης πως σήμερα όταν ένα τρένο του μετρό φρενάρει, οι κινητήρες του γίνονται γεννήτριες επιστρέφοντας ενέργεια στο δίκτυο ηλεκτρισμού, όπου σήμερα έως 16% χρησιμοποιείται από άλλα τρένα. Η υπόλοιπη ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα μέσω αντιστάσεων πάνω στο τρένο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!