Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Ν. Κουρέτας: E-shopping από σούπερ μάρκετ στη γραμμή 4 του μετρό

Συνεργασία με σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κατά μήκος της νέας γραμμής 4 (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) εξετάζει η διοίκηση της Αττικό Μετρό, κατά τα πρότυπα αντίστοιχων μοντέλων που προωθούνται σε άλλες πόλεις, όπως το Λονδίνο. Όπως είπε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας, στο συνέδριο «Smart Cities – City Connect Conference», το σχέδιο που εξετάζεται, προβλέπει την επιλογή συγκεκριμένων σταθμών που βρίσκονται κοντά σε σούπερ μάρκετ. Σε αυτούς τους σταθμούς, στον χώρο εισιτηρίων τοποθετούνται μεταλλικά ντουλάπια (lockers) με ηλεκτρονικές κλειδαριές.

Παράλληλα, δημιουργείται μια εφαρμογή για φορητές συσκευές, που επιτρέπει στον επιβάτη του μετρό (για παράδειγμα ενός εργαζομένου όταν φεύγει από τη δουλειά του), να παραγγέλνει ηλεκτρονικά ό,τι θέλει από το σούπερ μάρκετ, που είναι πλησίον του σταθμού προορισμού του και να πληρώνει με κάρτα. Το σύστημα επιστρέφει στον επιβάτη έναν αριθμό locker και έναν τριψήφιο κωδικό. Το σούπερ μάρκετ εκτελεί την παραγγελία και μεταφέρει με όχημα τις σακούλες με τα ψώνια στον πλησιέστερο σταθμό και τα τοποθετεί εντός των αντίστοιχων lockers. Ο επιβάτης «βγαίνοντας από τον σταθμό πηγαίνει στο συγκεκριμένο locker, πληκτρολογεί τον τριψήφιο κωδικό και παραλαμβάνει τα πράγματά του. Με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται από το σούπερ μάρκετ, χωρίς να πάει σε αυτό».

Ο κ. Κουρέτας παρουσίασε χθες και τις άλλες τεχνολογικές καινοτομίες που θα εφαρμοστούν κατά την κατασκευή και τη λειτουργία της γραμμής 4, που θα υποστηρίζεται από συρμούς χωρίς οδηγό. Όπως υποστήριξε, το πρώτο δημόσιο έργο στο οποίο χρησιμοποιείται πλήρως η τεχνολογία ΒΙΜ είναι η γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα. «Η γραμμή 4 θα υλοποιηθεί 2 φορές, μία στο μοντέλο ΒΙΜ και μία στην πράξη» είπε ο κ. Κουρέτας. Η μεθοδολογία BIM (Building Information Modeling) «αποτελεί μία πλατφόρμα στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που διευκολύνει και εξυπηρετεί άριστα την συνολική μελέτη ενός έργου και στην συνέχεια την διαχείρισή του, ενώ μετά την ολοκλήρωση του έργου υποστηρίζει την συντήρηση του στην διάρκεια ζωής του».

Η βάση του συστήματος είναι η τρισδιάστατη (3D) μοντελοποίηση όλων των κατασκευών (σταθμοί, σήραγγες, φρέατα, κτίρια, κλπ) και όλων των αρχιτεκτονικών και των συστημάτων εντός αυτών. Το κόστος των μελετών για τη γραμμή 4 με βάση το ΒΙΜ θα φτάσει τα 130 εκατ. ευρώ.

Ο επικεφαλής της Αττικό Μετρό είπε επίσης πως σήμερα όταν ένα τρένο του μετρό φρενάρει, οι κινητήρες του γίνονται γεννήτριες επιστρέφοντας ενέργεια στο δίκτυο ηλεκτρισμού, όπου σήμερα έως 16% χρησιμοποιείται από άλλα τρένα. Η υπόλοιπη ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα μέσω αντιστάσεων πάνω στο τρένο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!