Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Stellantis – Samsung: Δημιουργούν εργοστάσιο μπαταριών στις ΗΠΑ

Η Stellantis NV και η Samsung SDI ανακοίνωσαν χθες, Τρίτη, ότι θα επενδύσουν περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια (2,33 δισεκατομμύρια ευρώ) για την από κοινού κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στο Κόκομο της πολιτείας Ιντιάνα, καθώς η μητρική εταιρία της Chrysler επιταχύνει την υλοποίηση των σχεδίων της για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Με στόχο την έναρξη της παραγωγής το 2025, το εργοστάσιο εκτιμάται ότι θα έχει αρχική ετήσια ικανότητα παραγωγής 23 γιγαβατώρες (Gwh) με τον επόμενο στόχο να εντοπίζεται σε μία αύξηση της παραγωγής στις 33 Gwh, μετά το αρχικό επίπεδο παραγωγικής λειτουργίας της αναφερόμενης εργοστασιακής μονάδας.

Η κοινοπραξία για την κατασκευή του εργοστασίου θα δημιουργήσει 1.400 νέες θέσεις εργασίας και η επένδυση θα μπορούσε να ξεπεράσει σταδιακά τα 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια (2,89 δισεκατομμύρια ευρώ).

Η Ιντιάνα ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα για την κατασκευή και λειτουργία της εργοστασιακής μονάδας εντάσσεται νόμιμα σε κίνητρα τουλάχιστον 186,5 εκατομμυρίων δολαρίων (174,02 εκατομμύρια ευρώ) συμπεριλαμβανομένων και πρόσθετων παροχών που δεν προσδιορίστηκαν. Τα πρόσθετα κίνητρα παρέχονται από την πόλη Κόκομο, την Κομητεία Χάουαρντ, την Duke Energy που δραστηριοποιείται στην Ιντιάνα, αλλά και τη δημόσια εταιρία Northern Indiana Public Service Company.

Η Stellantis αυξάνει την παραγωγή υβριδικών οχημάτων, αλλά υστερεί έναντι μερικών από τους ανταγωνιστές της στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων που καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες τους με τη χρήση μπαταριών στις ΗΠΑ.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Stellantis Κάρλος Ταβάρες δήλωσε στη διάρκεια βιντεοδιάσκεψης ότι αναμένει πως μία έλλειψη μπαταριών για οχήματα θα πλήξει τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τη διετία 2024-2025, καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ ταυτόχρονα κατασκευάζουν νέες εργοστασιακές μονάδες παραγωγής μπαταριών.

Αλλά καθώς οι νέες εργοστασιακές μονάδες παραγωγής μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των πέντε μονάδων που έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν από την Stellantis στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, θα αρχίζουν να αυξάνουν την παραγωγή τους, ο Ταβάρες δήλωσε πως αναμένει μία έλλειψη στις πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών.

Κατά την άποψη του Ταβάρες, η έλλειψη των πρώτων υλών θα απειλήσει την υλοποίηση των σχεδίων που έχει καταρτίσει η αυτοκινητοβιομηχανία για την περίοδο 2027-2028.

Το νέο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών της Stellantis στο Κόκομο θα βρίσκεται κοντά στις τρεις υπάρχουσες μονάδες παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης που βρίσκονται στο στάδιο μετάβασης της παραγωγής τους στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Ταβάρες είπε ότι το πότε και το πώς η εταιρία θα επαναπροσδιορίσει τις υπάρχουσες εργοστασιακές μονάδες για την παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων αντί των εξαρτημάτων των κινητήρων εσωτερικής καύσης, “θα εξαρτηθεί από τους κανονισμούς για τις εκπομπές των ρύπων.”

Ο ίδιος τόνισε ότι δεν θα είναι εύκολη η μετακίνηση των εργαζομένων από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή τις μονάδες, που βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο παραγωγής, στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. “Είναι ένας διαφορετικός πλανήτης,” τόνισε χαρακτηριστικά ο Ταβάρες.

Την προηγούμενη χρονιά, η Stellantis ανακοίνωσε ότι προγραμματίζει να διαθέσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια (32,66 δισεκατομμύρια ευρώ) στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και λογισμικού σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το 2025.

Η Samsung SDI ανακοίνωσε χθες, Τρίτη, έπειτα από την κατάθεση σχετικών εγγράφων ότι προγραμματίζει την επένδυση 1,3 δισεκατομμυρίου δολαρίων (1,21 δισεκατομμυρίου ευρώ) μέχρι τον Αύγουστο του 2025 στο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών της κοινοπραξίας της με την Stellantis. Το ποσό αυτό, μπορεί να αυξηθεί στο 1,6 δισεκατομμύριο δολάρια (1,49 δισεκατομμύριο ευρώ) έπειτα από συζητήσεις μεταξύ των δύο εταιριών στο μέλλον.

Τον Μάρτιο, η Stellantis και η LG Energy Solution ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια (3,83 δισεκατομμύρια ευρώ) για μία κοινοπραξία ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στον Καναδά, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα μεγαλύτερη από τις 45 Gwh.

Η Σίντι Εστράντα, αντιπρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων United Auto Workers δήλωσε ότι το συνδικάτο “προσβλέπει στη διαπραγμάτευση μιας συμφωνίας με τη Stellantis, η οποία θα εντάξει το νέο εργοστάσιο στο πλαίσιο της κύριας συμφωνίας για το παραδοσιακό επίπεδο μισθών και τις παροχές” των εργαζομένων.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, στο πλαίσιο επίσκεψης του στη Samsung στη Νότια Κορέα την Παρασκευή, παρότρυνε τις εταιρίες “να εισέλθουν σε συνεργασίες” με “με μέλη της συνδικαλιστικής ένωσης American union,” τονίζοντας ότι οι κοινοπραξίες “που παράγουν μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, θα γίνουν ισχυρότερες μέσω συλλογικών διαπραγματευτικών σχέσεων με τις αμερικανικές ενώσεις” των εργαζομένων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!