Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Stellantis – Samsung: Δημιουργούν εργοστάσιο μπαταριών στις ΗΠΑ

Η Stellantis NV και η Samsung SDI ανακοίνωσαν χθες, Τρίτη, ότι θα επενδύσουν περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια (2,33 δισεκατομμύρια ευρώ) για την από κοινού κατασκευή ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στο Κόκομο της πολιτείας Ιντιάνα, καθώς η μητρική εταιρία της Chrysler επιταχύνει την υλοποίηση των σχεδίων της για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Με στόχο την έναρξη της παραγωγής το 2025, το εργοστάσιο εκτιμάται ότι θα έχει αρχική ετήσια ικανότητα παραγωγής 23 γιγαβατώρες (Gwh) με τον επόμενο στόχο να εντοπίζεται σε μία αύξηση της παραγωγής στις 33 Gwh, μετά το αρχικό επίπεδο παραγωγικής λειτουργίας της αναφερόμενης εργοστασιακής μονάδας.

Η κοινοπραξία για την κατασκευή του εργοστασίου θα δημιουργήσει 1.400 νέες θέσεις εργασίας και η επένδυση θα μπορούσε να ξεπεράσει σταδιακά τα 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια (2,89 δισεκατομμύρια ευρώ).

Η Ιντιάνα ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα για την κατασκευή και λειτουργία της εργοστασιακής μονάδας εντάσσεται νόμιμα σε κίνητρα τουλάχιστον 186,5 εκατομμυρίων δολαρίων (174,02 εκατομμύρια ευρώ) συμπεριλαμβανομένων και πρόσθετων παροχών που δεν προσδιορίστηκαν. Τα πρόσθετα κίνητρα παρέχονται από την πόλη Κόκομο, την Κομητεία Χάουαρντ, την Duke Energy που δραστηριοποιείται στην Ιντιάνα, αλλά και τη δημόσια εταιρία Northern Indiana Public Service Company.

Η Stellantis αυξάνει την παραγωγή υβριδικών οχημάτων, αλλά υστερεί έναντι μερικών από τους ανταγωνιστές της στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων που καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες τους με τη χρήση μπαταριών στις ΗΠΑ.

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Stellantis Κάρλος Ταβάρες δήλωσε στη διάρκεια βιντεοδιάσκεψης ότι αναμένει πως μία έλλειψη μπαταριών για οχήματα θα πλήξει τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τη διετία 2024-2025, καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ ταυτόχρονα κατασκευάζουν νέες εργοστασιακές μονάδες παραγωγής μπαταριών.

Αλλά καθώς οι νέες εργοστασιακές μονάδες παραγωγής μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των πέντε μονάδων που έχουν προγραμματιστεί να κατασκευαστούν από την Stellantis στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική, θα αρχίζουν να αυξάνουν την παραγωγή τους, ο Ταβάρες δήλωσε πως αναμένει μία έλλειψη στις πρώτες ύλες για την παραγωγή μπαταριών.

Κατά την άποψη του Ταβάρες, η έλλειψη των πρώτων υλών θα απειλήσει την υλοποίηση των σχεδίων που έχει καταρτίσει η αυτοκινητοβιομηχανία για την περίοδο 2027-2028.

Το νέο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών της Stellantis στο Κόκομο θα βρίσκεται κοντά στις τρεις υπάρχουσες μονάδες παραγωγής κινητήρων εσωτερικής καύσης που βρίσκονται στο στάδιο μετάβασης της παραγωγής τους στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Ταβάρες είπε ότι το πότε και το πώς η εταιρία θα επαναπροσδιορίσει τις υπάρχουσες εργοστασιακές μονάδες για την παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων αντί των εξαρτημάτων των κινητήρων εσωτερικής καύσης, “θα εξαρτηθεί από τους κανονισμούς για τις εκπομπές των ρύπων.”

Ο ίδιος τόνισε ότι δεν θα είναι εύκολη η μετακίνηση των εργαζομένων από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης ή τις μονάδες, που βρίσκονται σε μεταβατικό στάδιο παραγωγής, στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. “Είναι ένας διαφορετικός πλανήτης,” τόνισε χαρακτηριστικά ο Ταβάρες.

Την προηγούμενη χρονιά, η Stellantis ανακοίνωσε ότι προγραμματίζει να διαθέσει 35 δισεκατομμύρια δολάρια (32,66 δισεκατομμύρια ευρώ) στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και λογισμικού σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το 2025.

Η Samsung SDI ανακοίνωσε χθες, Τρίτη, έπειτα από την κατάθεση σχετικών εγγράφων ότι προγραμματίζει την επένδυση 1,3 δισεκατομμυρίου δολαρίων (1,21 δισεκατομμυρίου ευρώ) μέχρι τον Αύγουστο του 2025 στο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών της κοινοπραξίας της με την Stellantis. Το ποσό αυτό, μπορεί να αυξηθεί στο 1,6 δισεκατομμύριο δολάρια (1,49 δισεκατομμύριο ευρώ) έπειτα από συζητήσεις μεταξύ των δύο εταιριών στο μέλλον.

Τον Μάρτιο, η Stellantis και η LG Energy Solution ανακοίνωσαν ότι θα επενδύσουν 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια (3,83 δισεκατομμύρια ευρώ) για μία κοινοπραξία ενός εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στον Καναδά, με ετήσια παραγωγική δυνατότητα μεγαλύτερη από τις 45 Gwh.

Η Σίντι Εστράντα, αντιπρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων United Auto Workers δήλωσε ότι το συνδικάτο “προσβλέπει στη διαπραγμάτευση μιας συμφωνίας με τη Stellantis, η οποία θα εντάξει το νέο εργοστάσιο στο πλαίσιο της κύριας συμφωνίας για το παραδοσιακό επίπεδο μισθών και τις παροχές” των εργαζομένων.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, στο πλαίσιο επίσκεψης του στη Samsung στη Νότια Κορέα την Παρασκευή, παρότρυνε τις εταιρίες “να εισέλθουν σε συνεργασίες” με “με μέλη της συνδικαλιστικής ένωσης American union,” τονίζοντας ότι οι κοινοπραξίες “που παράγουν μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, θα γίνουν ισχυρότερες μέσω συλλογικών διαπραγματευτικών σχέσεων με τις αμερικανικές ενώσεις” των εργαζομένων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!