THEPOWERGAME
Ο Νίκος Λούστας, βασικός μέτοχος της Μέγας Γύρος, της μεγαλύτερης βιομηχανίας παραγωγής γύρου με εργοστάσια, στον Ασπρόπυργο και στο Νιου Τζέρσι των ΗΠΑ, πούλησε πέρυσι περισσότερα από 16 εκατομμύρια σουβλάκια.
Ο Νίκος Λούστας δεν είναι ένας τυπικός σουβλατζής, καθώς η βιομηχανία του προμηθεύει με γύρο σουβλατζίδικα στην Ελλάδα, στις ΗΠΑ, στη Μ. Βρετανία, στη Γερμανία και αλλού. Πέρυσι, οι πωλήσεις του βασιλιά του γύρου, αυξήθηκαν κατά 33% και ανήλθαν στα 45,562 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 3,766 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη υπερτριπλασιάστηκαν φτάνοντας στα 2,9 εκατ. ευρώ. Από αυτές τις πωλήσεις το 39,6% έγιαναν στο εξωτερικό. Δηλαδή 4 στα 10 ευρώ που μπαίνουν στο ταμείο της Μέγας Γύρος προέρχονται από τις διεθνείς αγορές.
Σύμφωνα με τον κ. Λούστα «η πίτα με τον γύρο, που είναι ένα πλήρες πρωτεϊνικό συμπλήρωμα, δεν μπορεί να πωλείται στα 2,50 – 2,60 ευρώ. Δεν γίνεται και δεν υπάρχει λογική σε αυτή την τιμολόγηση. Θεωρώ ότι ένα τέτοιο προϊόν θα πρέπει να πωλείται κατ’ ελάχιστον 3 ή 3,5 ευρώ αν θέλουμε να μιλάμε για ένα ποιοτικό προϊόν».
Σήμερα, η τιμή για ένα σουβλάκι στην Ελλάδα έχει αυξηθεί πάνω από τα 3 ευρώ, στη Βρετανία που είναι μεγάλος εξαγωγικός προορισμός είναι πάνω από 7 λίρες, στην Αμερική στα 10 δολάρια και στη Γερμανία πάνω από 5 ευρώ.
Η ιδιαίτερη επιχειρηματική πορεία
Η επιχειρηματική πορεία του Νίκου Λούστα είναι ιδιαίτερη. Γεννημένος στη Φλώρινα, σπούδασε Γεωλογία και αποφάσισε να ασχοληθεί με τον χώρο των τροφίμων δημιουργώντας τη δεκαετία του ’90 στη Θεσσαλονίκη μια βιοτεχνία κρέατος ενώ μαζί με τον Γκίλι Λεβί δημιούργησαν την Gilli Diet. Λίγα χρόνια αργότερα πούλησε τη βιοτεχνία κρέατος και τη συμμετοχή του στη Gilli Diet και με ένα καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό κατέβηκε στην Αθήνα και μαζί με τις οικογένειες Νίκα και Δαυίδ, ίδρυσε την Ελληνικός Γύρος που πούλησε λίγα χρόνια αργότερα. Με τα χρήματα της πώλησης της Ελληνικός Γύρος δημιούργησε το 2007 τη Μέγα Γύρος που έχει κάνει γνωστό τον ελληνικό γύρο σε όλο τον κόσμο.