Γ.Δ.
1397.63 +0,94%
ACAG
-1,47%
5.37
BOCHGR
-1,13%
4.38
CENER
-2,14%
8.24
CNLCAP
-0,68%
7.25
DIMAND
-0,72%
8.3
NOVAL
-0,44%
2.275
OPTIMA
+1,27%
12.76
TITC
+4,36%
37.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,58%
1.378
ΑΒΕ
-1,09%
0.454
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,95%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,48%
1.5625
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
9.445
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-3,09%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-20,91%
0.59
ΑΤΤΙΚΑ
+3,88%
2.14
ΒΙΟ
+3,40%
5.17
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
1.74
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,45%
17.58
ΔΑΑ
+2,33%
7.98
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,64%
11.75
ΔΟΜΙΚ
-0,72%
2.75
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,47%
1.38
ΕΕΕ
+0,30%
33.1
ΕΚΤΕΡ
+2,30%
1.424
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+1,52%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,46%
1.62
ΕΛΠΕ
+2,26%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-1,76%
1.788
ΕΛΧΑ
+9,36%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,29%
7.036
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+2,20%
2.04
ΕΧΑΕ
+3,36%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,81%
0.3075
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.745
ΙΝΚΑΤ
-1,68%
4.69
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
+0,69%
0.88
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,65%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+3,35%
2.62
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+3,08%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+3,86%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-3,42%
0.395
ΚΟΥΑΛ
-3,26%
1.01
ΚΟΥΕΣ
-0,71%
5.56
ΚΡΙ
+3,99%
14.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+4,77%
0.922
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.726
ΛΑΜΔΑ
+2,82%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
+1,63%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,86%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-1,47%
2.01
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,54%
3.025
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,36%
19.32
ΜΟΝΤΑ
+7,65%
3.8
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.465
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,97%
2.09
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
-4,58%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,49%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,39%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
30
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+1,80%
15.3
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,41%
0.791
ΟΤΕ
+0,60%
15.01
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.24
ΠΑΙΡ
-0,20%
0.974
ΠΑΠ
-1,69%
2.33
ΠΕΙΡ
0,00%
3.63
ΠΕΡΦ
+4,14%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
-0,88%
3.965
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-1,18%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+2,00%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-1,29%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,71%
5.6
ΣΠΙ
-1,95%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
19.81
ΤΖΚΑ
-1,74%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+7,96%
0.61

Η νέα Ελλάκτωρ, οι επόμενες κινήσεις της Reggeborgh και τα σχέδια της Motor Oil

Αλυσιδωτές εξελίξεις σε κλάδους πέραν των κατασκευών ή των παραχωρήσεων, όπως η ενέργεια και η διαχείριση απορριμμάτων, φέρνει η συμφωνία για είσοδο του ομίλου Βαρδινογιάννη στην Ελλάκτωρ που ανακοινώθηκε χθες. Η απόκτηση του 29,87% της Ελλάκτωρ από τη Motor Oil συνοδεύεται με συμφωνία για εξαγορά από την τελευταία του τομέα αιολικών πάρκων της πρώτης. Κατά πάσα πιθανότητα η Motor Oil θα διεκδικήσει και την άλλη κερδοφόρα δραστηριότητα της Ελλάκτωρ, τη διαχείριση απορριμμάτων (ΗΛΕΚΤΩΡ), καθώς ο όμιλος Βαρδινογιάννη επενδύει στρατηγικά και στο συγκεκριμένο κλάδο.

Παράλληλα με την απόκτηση του 75% της εταιρείας στην οποία θα εισφερθούν τα αιολικά πάρκα της Ελλάκτωρ, η Motor Oil αποκτά κυρίαρχη θέση στην ελληνική αγορά Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) με εν λειτουργία μονάδες περίπου 800 MW και υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκιο που ξεπερνά τα 2,3 GW. Η Ελλάκτωρ θα διατηρήσει το 25% στη νέα εταιρεία.

Μια πρώτη ανάγνωση της χθεσινής ανακοίνωση της Motor Oil δείχνει πως ο όμιλος δεν έχει ενδιαφέρον να παραμείνει στον κατασκευαστικό κλάδο. Γι’ αυτό και η συμφωνία με την Reggeborgh προβλέπει πως η Motor Oil δεν πρόκειται να αυξήσει το ποσοστό της στην Ελλάκτωρ π.χ. μέσω συμμετοχής σε τυχόν δημόσια προσφορά. Παράλληλα εντός διετίας έχει τη δυνατότητα να περιορίσει το ποσοστό της από το 29,87% στα επίπεδα του 15% πουλώντας στην τιμή κτήσης, δηλαδή στα 1,75 ευρώ ανά μετοχή που αγόρασε από τους εφοπλιστές Δημ. Μπάκο και Γ. Καϋμενάκη.

Πως θα είναι η νέα Ελλάκτωρ;

Πολλά θα εξαρτηθούν από τις επόμενες κινήσεις της Reggeborgh τώρα που έλυσε το «αγκάθι» της πολύμηνης διαμάχης με τους δύο εφοπλιστές. Πιθανώς τα έσοδα από την πώληση των ΑΠΕ στην Motor Oil θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή του πανάκριβου ομολόγου των 670 εκατ. ευρώ που λήγει στο τέλος του 2024.

Όμως ποιο είναι το μέλλον του ομίλου Ελλάκτωρ χωρίς την κερδοφόρα δραστηριότητα των ΑΠΕ και πιθανώς της διαχείρισης απορριμμάτων; Θα μείνει μόνο με τις (χαμηλού περιθωρίου ή ζημιογόνες) κατασκευές και τις παραχωρήσεις όπου το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο (η Αττική Οδός) μπορεί να μην υπάρχει σε δύο χρόνια; Ενδιαφέρον για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού έχουν εκδηλώσει πανίσχυροι όμιλοι από ολόκληρο τον κόσμο και η κοινοπραξία Ελλάκτωρ – ΑΒΑΞ – Adrian θα χρειαστεί να δώσει σκληρή μάχη για να κερδίσει το διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Η πλευρά της Reggeborgh υποστηρίζει πως οι χθεσινές αλλαγές στην μετοχική σύνθεση της Ελλάκτωρ «είναι βέβαιο ότι ενδυναμώνουν ακόμη περισσότερο τον Όμιλο, καθώς η είσοδος της Motor Oil, ενός ισχυρού μετόχου, με παράλληλη παρουσία της Reggeborgh Invest, ενός διεθνούς θεσμικού επενδυτή, εγγυάται τις προϋποθέσεις για περαιτέρω ανάπτυξη». Θεωρεί πως «η παρουσία ισχυρών μετόχων στην εταιρεία, η εσωτερική νηνεμία και η ισχυροποίηση του management αποτελεί την ικανή και αναγκαία συνθήκη για ένα καλύτερο μέλλον στον Όμιλο των εταιρειών μας.  Οι κατευθυντήριες γραμμές που έχουν τεθεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο και έχουν φέρει τα τόσο θετικά αποτελέσματα αποτελούν ισχυρό εχέγγυο για την μελλοντική πορεία του ομίλου Ελλάκτωρ».

Στην αγορά κάποιοι συνδέουν την επικείμενη δημόσια πρόταση της Reggeborgh με σενάρια εξόδου της Ελλάκτωρ από το χρηματιστήριο, κάτι που δεν επιβεβαιώνεται προς το παρόν. Πάντως αυτή την τακτική εφάρμοσε η Reggeborgh στην περίπτωση της κατασκευαστικής εταιρείας VolkerWessels στην Ολλανδία. Μάλιστα η VolkerWessels βγήκε από το χρηματιστήριο, ξαναμπήκε και τελικά ξαναβγήκε!

Τα σχέδια της Motor Oil

Αρκετά επίσης θα εξαρτηθούν και από τις μελλοντικές αποφάσεις της Motor Oil. Η διοίκηση της τελευταίας, για παράδειγμα, είναι αναγκασμένη να ξεκαθαρίσει την τακτική στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων. Η Motor Oil (σε κοινοπραξία με την ΑΒΑΞ και την Θαλής) διεκδικεί τις μεγάλες μονάδες απορριμμάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που υλοποιούνται με ΣΔΙΤ. Η Ελλάκτωρ και η ΗΛΕΚΤΩΡ διεκδικούν, επίσης, τις τρεις μονάδες με διαφορετικό σχήμα… Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασιστεί με ποιο σχήμα θα συνεχίσει στο διαγωνισμό για τις τρεις μονάδες.

Ο όμιλος Motor Oil επενδύει εδώ και χρόνια στρατηγικά στις ΑΠΕ και στη διαχείριση απορριμμάτων και αποβλήτων. Στις ΑΠΕ, η θυγατρική MORE στην οποία έχουν μεταφερθεί οι μη πετρελαϊκές δραστηριότητες του ομίλου Motor Oil, λειτουργεί σήμερα 280 MW αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων, κατέχοντας την 7η θέση στην αγορά και αναπτύσσει το χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ με επιπλέον 21 αιολικά πάρκα και επτά μονάδες αποθήκευσης. Παράλληλα σε συνεργασία με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναπτύσσει τη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή.

Στον ετήσιο απολογισμό του 2021 η διοίκηση υποστηρίζει πως αυτή την περίοδο αξιολογεί «τον σχεδιασμό μιας μονάδας παραγωγής βιοκαυσίμων, ενώ εργάζεται σε δύο έργα για την αποθήκευση, μεταφορά και διανομή υδρογόνου. Ο στόχος είναι η συμμετοχή σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της πράσινης, ενέργειας», αξιοποιώντας τις εμπορικές ευκαιρίες ενέργειας μέσω των δραστηριοτήτων της θυγατρικής NRG που δραστηριοποιείται στην ηλεκτρική ενέργεια. Επιπλέον προ μηνών ανακοινώθηκε συμφωνία με την ΔΕΗ στο πράσινο υδρογόνο.

Στη διαχείριση απορριμμάτων και αποβλήτων η Motor Oil μέσω της θυγατρικής LPC έχει υλοποιήσει και μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επενδύσεις στη χώρα, ύψους άνω των 30 εκατ. ευρώ. Έτσι σήμερα λειτουργεί τη μεγαλύτερη και πιο προηγμένη μονάδα λίπανσης και αναγέννησης στην Ευρώπη με τρέχουσα ικανότητα επεξεργασίας άνω των 40.000 τόνων αποβλήτων λιπαντικών ελαίων το χρόνο. Με αυτή την επένδυση η Ελλάδα καταγράφει σήμερα τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη, όσον αφορά τη συλλογή (70%) και την ανακύκλωση (100%) των συλλεγόμενων αποβλήτων λιπαντικών ελαίων. Η Motor Oil έχει, επίσης, ανακοινώσει πως προωθεί και την κατασκευή μονάδας παραγωγής ανανεώσιμου ντίζελ από βιομάζα (όπως π.χ. τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια).

Με κέρδη φεύγουν οι εφοπλιστές

Κερδισμένοι βγαίνουν και οι δύο εφοπλιστές Δημ. Μπάκος και Γ. Καϋμενάκης που είχαν μπει πριν από περίπου ενάμισι χρόνο στην Ελλάκτωρ με την εντύπωση πως θα συμμετάσχουν στη διοίκηση, σε συνεργασία με την πλευρά Αναστ. Καλλιτσάντση. Όμως η διαμάχη της Reggeborgh με την διοίκηση Καλλιτσάντση οδήγησε στην εκπαραθύρωση της τελευταίας. Στη συνέχεια οι Ολλανδοί δεν βρήκαν σημείο επαφής με τους εφοπλιστές με αποτέλεσμα να ακολουθήσει μια πολύμηνη διαμάχη με δικαστικές προεκτάσεις.

Στη χθεσινή ανακοίνωση των Greenhill Investments Limited και Kiloman Holdings, συμφερόντων των κ.κ. Μπάκου και Καϋμενάκη, οι δύο επιχειρηματίες κάνουν λόγο για ενίσχυση της «εγχώριας επενδυτικής τους δραστηριότητας» και τονίζουν πως «το επόμενο διάστημα θα οριστικοποιηθούν τα νέα επενδυτικά σχέδια σε επιλεγμένους κλάδους». Ορισμένοι προεξοφλούν πως θα συνεχιστεί η προσπάθειά τους για είσοδο στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης και όχι μόνο. Σημειώνεται πως οι επιχειρηματίες έχουν ήδη παρουσία και σε άλλες στεριανές δραστηριότητες όπως η ηλεκτρική ενέργεια μέσω της Volton.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!