THEPOWERGAME
Με έξτρα χρεώσεις αποφασίζει το Netflix να περιορίσει το πρόβλημα του «κοινού κωδικού», αφού σύμφωνα με στοιχεία που η ίδια η πλατφόρμα streaming δημοσιοποίησε την περασμένη εβδομάδα περισσότερα από 100 εκατ. νοικοκυριά παγκοσμίως μοιράζονται τον κωδικό του Netflix.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το CNBC η εταιρεία στοχεύει στα έσοδα που θα μπορούσε να έχει -και χάνει- από την πρακτική του κοινού κωδικού και για αυτό το σχέδιό της ξεκινά με μια ειδοποίηση που θα σταλεί στους συνδρομητές των οποίων οι κωδικοί πρόσβασης χρησιμοποιούνται εκτός του συγκεκριμένου νοικοκυριού.
Το σχέδιο αυτό έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία δοκιμαστικά στο Περού, την Κόστα Ρίκα και τη Χιλή. Στους λογαριασμούς που μοιράζονται τον κωδικό πρόσβασης με άλλες διευθύνσεις, το Netflix προσθέτει μια έξτρα χρέωση για την προσθήκη «συνδεδεμένων λογαριασμών» για έως και δύο άτομα εκτός σπιτιού. Η τιμολόγηση είναι διαφορετική ανά χώρα και κυμαίνεται σε περίπου 2,13 δολάρια/μήνα στο Περού, 2,99 δολάρια στην Κόστα Ρίκα και 2,92 δολάρια στη Χιλή.
Ο Chief Operating Officer της εταιρείας, Γκρεγκ Πιτερς, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης μετά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Netflix εκτίμησε ότι θα χρειαστεί περίπου ένας χρόνος για να εφαρμοστεί παγκοσμίως το σχέδιο της έξτρα χρέωσης για την προσθήκη συνδεδεμένων λογαριασμών, χωρίς να προχωρά σε κάποια εκτίμηση για τα έσοδα που προσδοκά η εταιρεία.
Είναι η πρώτη φορά που κάποιος πάροχος streaming περιεχομένου επιχειρεί να αντιμετωπίσει το θέμα των κοινής χρήσης των κωδικών πρόσβασης στις υπηρεσίες του.
Αλλαγή πολιτικής και στάσης
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι πριν από 5 χρόνια, το 2017, το Netflix όχι μόνο δεν προσπαθούσε να περιορίσει την κοινή χρήση των κωδικών από τους συνδρομητές του αλλά αντιθέτως τους προέτρεπε να τους μοιραστούν. Σε ανάρτησή του στον επίσημο λογαριασμό του στο twitter το Netflix δήλωνε: «Αγάπη είναι να μοιράζεστε τον κωδικό σας».
Το σκεπτικό της εταιρείας τότε ήταν ότι ήθελε να αυξήσει τη θέαση στο περιεχόμενό της και μαζί με αυτήν τον «θόρυβο» γύρω από το Netflix κάτι που με τη σειρά του θα οδηγούσε σε περισσότερες συνδρομές. Η στρατηγική αυτή φαίνεται πως ήταν επιτυχής καθώς οι συνδρομές του Netflix αυξάνονται κάθε τρίμηνο τα τελευταία 10 χρόνια — μέχρι το τελευταίο τρίμηνο.
Love is sharing a password.
— Netflix (@netflix) March 10, 2017
Σε ελεύθερη πτώση η μετοχή
Υπενθυμίζεται πως η Νetflix για πρώτη φορά ανακοίνωσε μια σημαντική απώλεια συνδρομητών, ενώ έκανε εξίσου δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον, χάνοντας τη δυναμικότητα που είχε αποκτήσει τα τελευταία χρόνια. Οι απώλειες αυτές σύμφωνα με την streaming πλατφόρμα οφείλονται στον υψηλό πληθωρισμό αλλά και στον πόλεμο της Ουκρανίας. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχασε 200.000 συνδρομητές κατά το πρώτο τρίμηνο, έναντι προβλέψεων για αύξηση των συνδρομητών της κατά 2,5 εκατομμύρια. Η υπηρεσία συνδρομητών στη Ρωσία επηρέασε αρνητικά τα οικονομικά δεδομένα της εταιρίας μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, καθώς είχε ως συνέπεια την απώλεια 700.000 συνδρομητών.