Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα… γκρεμίζονται από το ράφι το 2022

Ανέλπιστη άνοδο παρουσίασαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Μάρτιο, μετά από ένα πτωτικό σερί πέντε μηνών, σύμφωνα με όσα παρουσίασε χθες, κατά τη διάρκεια του Food Retail CEO Forum, ο Διευθύνων Σύμβουλος για Ελλάδα και Βουλγαρία της NielsenIQ, κ. Βάιος Δημοράγκας. Συγκεκριμένα, τον περασμένο μήνα οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,2%, έναντι πτώσης 3,6% τον Ιανουάριο και 1,8% τον Φεβρουάριο. Η πρώτη εξήγηση για την μεταστροφή αυτή συνδέεται με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τα αντανακλαστικά που ενεργοποίησε αυτή στην κατηγορία καταναλωτών που τρέχουν να στοκάρουν σε περιόδους κρίσης.

Μπορεί η άνοδος του Μαρτίου να μην αρκεί για να καλύψει τη «χασούρα» του πρώτου διμήνου, όμως σύμφωνα με τον κ. Δημοράγκα, η εικόνα δεν είναι τόσο άσχημη, καθώς η αγορά έχει αλλάξει επίπεδο. Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2022 διαμορφώθηκαν στα 2,2 δισ. ευρώ, μειωμένες κατά 1,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, αλλά πολύ πιο πάνω (+14%) από το 2019, όπου οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο είχαν διαμορφωθεί σε 1,9 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 είναι το τελευταίο έτος αναφοράς «κανονικότητας».

Σύμφωνα με τα στοιχεία από τις μετρήσεις της NielsenIQ, το πρώτο δίμηνο του 2022 δεν έτρεξαν όλα τα προϊόντα και όλες οι κατηγορίες με την ίδια ταχύτητα. Μπορεί η πλειοψηφία να κινήθηκε πτωτικά, όμως υπήρξαν και κάποιες εξαιρέσεις. Για παράδειγμα, στα ζυμαρικά παρατηρείται η μεγαλύτερη αύξηση σε ονομαστικό επίπεδο (σ.σ. από το άθροισμα ή την διαφορά που προκύπτει από την κίνηση του όγκου πωλήσεων και της αξίας πωλήσεων) της τάξης του 9,4%, το οποίο προέρχεται στο μεγαλύτερο μέρος από την αύξηση της τιμής του προϊόντος (7,3%) και σε μικρότερο βαθμό (2,1%) από την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Ακολουθεί το ψωμί με ονομαστική αύξηση 8,8% και τα μπισκότα με 3,5%. Αντίθετα, έντονα πτωτικά κινούνται άλλα βασικά προϊόντα, όπως είναι το γιαούρτι (-7,2%), τα δημητριακά πρωινού (-7,4%), τα αναψυκτικά (-5,4%), το γάλα (-5,1%) και τα αλλαντικά (-4,8%). Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αλλαντικά είναι η μόνη κατηγορία από τις βασικές των τροφίμων όπου δεν υπήρξε αύξηση της μέσης τιμής (-2,6%).

Πρωταθλητής στην πτώση τα σαπούνια

Στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής ο συνδυασμός της οικονομικής κρίσης με την συγκράτηση της πανδημίας οδήγησε στην σημαντικότερη πτώση που εμφανίζει κατηγορία προϊόντων στα σούπερ μάρκετ και είναι αυτή των σαπουνιών (-15,1%) είτε σε μορφή μπάρας είτε σε μορφή υγρού σαπουνιού. Σημαντική είναι η πτώση και στις οδοντόκρεμες (-7,1%) και στα σαμπουάν (-6,2%). Οι μοναδικές κατηγορίες που διασώζονται, και αυτές εξαιτίας της αύξησης των τιμών, είναι οι πάνες ενηλίκων (7,1%) και τα προϊόντα γυναικείας υγιεινής (3%).

Το σύνολο της κατηγορίας οικιακών ειδών και καθαριστικών κινήθηκαν καθοδικά με την μεγαλύτερη πτώση να εμφανίζουν τα καθαριστικά (-10,3%), τα απορρυπαντικά και τα ενισχυτικά πλυσίματος (-9,7%), τα λευκαντικά (-9,1%) και τα είδη σφουγγαρίσματος και ξεσκονίσματος (-8,5%). Τα μόνα προϊόντα που εμφανίζουν μικρή μονοψήφια πτώση είναι τα χαρτιά υγείας (-1%), οι σακούλες σκουπιδιών (-2%) και τα χαρτιά κουζίνας (-2,9%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!