THEPOWERGAME
Στην πιλοτική εφαρμογή του self shopping σε δύο σούπερ μάρκετ της αλυσίδας στην Θεσσαλονίκη προχωράει η Μασούτης. Όπως ανέφερε στο powergame.gr o κ. Σάββας Τορτοπίδης, Διευθυντής Ψηφιακού Μετασχηματισμού της Δ. Μασούτης ΑΕ, έπειτα από το «πείραμα» στα δύο καταστήματα που αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές του καλοκαιριού, στόχος είναι να επεκταθεί και στα 333 καταστήματα που διαθέτει ο όμιλος.
Σύμφωνα με τον κ. Τορτοπίδη δίνεται η δυνατότητα σε καταναλωτές, κυρίως σε αυτούς που είναι εξοικιωμένοι με την τεχνολογία ή επιθυμούν να επιταχύνουν τις αγορές τους, ως εναλλακτική των ταμείων (σ.σ. που θα παραμείνουν ως έχουν σε όλα τα καταστήματα) να κάνουν χρήση του self shopping.
Πώς θα λειτουργεί
«Ο πελάτης θα έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στο σκάνερ που θα του παρέχεται στο κατάστημα ή μέσω της εφαρμογής. Θα σκανάρει τα προϊόντα καθώς ψωνίζει και στο τέλος κάνει μόνος του check out, πληρώνει και φεύγει χωρίς να περάσει από το ταμείο» εξηγεί ο υπεύθυνος ψηφιακού μετασχηματισμού της Μασούτης. Στόχος της νέας δυνατότητας που προσφέρει η αλυσίδα στους πελάτες της είναι οι αγορές να γίνονται χωρίς να πραγματοποιείται επανέλεγχος από επόπτη κατά την ολοκλήρωση της αγοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αντίστοιχη προσπάθεια είχε κάνει και η AB Βασιλόπουλος πριν από δέκα και πλέον χρόνια, όπου όμως τα προϊόντα έπρεπε να σκαναριστούν ξανά στο ταμείο, ενώ τεχνολογία self scanning ταμείων είχε και η Carrefour – Μαρινόπουλος που ακόμη παραμένει ενεργή σε κάποια hypermarket της Σκλαβενίτης. Στην περίπτωση της τεχνολογίας που θα χρησιμοποιεί η Μασούτης, ο καταναλωτής δεν θα χρειάζεται να περνάει από τα ταμεία, καθώς θα υπάρχει ειδικό σημείο πληρωμής ή απευθείας χρέωσης της πιστωτικής ή χρεωστικής του κάρτας.
Το self scanning έχει γίνει ξανά ιδιαίτερα δημοφιλές στο εξωτερικό την περίοδο της οικονομικής κρίσης καθώς δίνει την δυνατότητα στους καταναλωτές να έχουν σαφή και άμεση εικόνα του ύψους των αγορών που έχουν πραγματοποιήσει πριν φτάσουν στο στάδιο της πληρωμής. Σύντομα, όπως είχε γράψει πρώτο το powergame.gr, αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του στην χώρα μας και το μοντέλο σούπερ μάρκετ της Carrefour χωρίς ταμεία που ήδη έχει αναπτύξει στην Γαλλία και σε άλλες χώρες.
Dark Store σε Αττική
Σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες στο Food Retail CEO Forum o κ. Τορτοπίδης ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Μασούτης συνεχίζεται με έμφαση στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας όπου πραγματοποιούνται επενδύσεις τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο λειτουργίας. Όπως προανήγγειλε «μετά το Πάσχα θα τεθεί σε λειτουργία το πρώτο dark store της Μασούτης στην Αττική το οποίο θα βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα dark stores».
Επέκταση στα φωτοβολταϊκά
Στα πλαίσια του Food Retail CEO Forum, νωρίτερα ο Γενικός Διευθυντής της Μασούτης κ. Θεόδωρος Γεροστεργιούδης προανήγγειλε την επένδυση στον τομέα των φωτοβολταϊκών σε καταστήματα του ομίλου στα πλαίσια της προσπάθειας μείωσης του ενεργειακού κόστους.
Χωρίς να αναφέρει το ύψος του κόστους ο κ. Γεροστεργιούδης σημείωσε ότι είναι κοντά στην έναρξη υλοποίησης της επένδυσης.