Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Κλιάφας: Τα δύο δυνατά χαρτιά και το στοίχημα της οικογένειας Σαράντη

«Ξέρεις γιατί η αγορά των αναψυκτικών δεν έχει την δυναμική άλλων αγορών; Στο μυαλό των περισσότερων καταναλωτών τα αναψυκτικά είναι συνδεδεμένα με την ζάχαρη και τα συντηρητικά. Αυτό ήταν το πρώτο πράγμα θέλαμε να αλλάξουμε με τις νέες γραμμές παραγωγής. Ήταν το στοίχημα μας, καθώς όπως κάνουμε και σε όλα τα άλλα προϊόντα μας, ψάχνουμε να δώσουμε τις πιο υγιεινές προτάσεις στους καταναλωτές». Ο Μιχάλης Σαράντης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικά Γαλακτοκομεία – Όλυμπος, ξεκαθαρίζει στο powergame.gr, στο περιθώριο των εγκαινίων του νέου εργοστασίου της Κλιάφας στα Τρίκαλα, ότι δεν υπάρχει πίεση για να έρθουν γρήγορα τζίροι και μεγάλα μερίδια.

Από τα εγκαίνια της "Κλιάφας" © ΔΤ
Από τα εγκαίνια της “Κλιάφας” © ΔΤ

Στοίχημα το άνοιγμα της αγοράς αναψυκτικών

«Τα αναψυκτικά Οικογένεια Κλιάφας, αν και είναι σχεδόν εκατό χρονών, είναι για εμάς όπως και το νερό Δουμπιά, τα νέα μας “παιδιά”. Δεν μπορείς να βιάσεις και να πιέσεις καταστάσεις για να μεγαλώσει κάτι αφύσικα. Για εμάς το στοίχημα είναι το προϊόν να μεγαλώσει την αγορά, να φέρει αυτούς που δεν ήθελαν να πίνουν αναψυκτικά με ζάχαρη και συντηρητικά στα ψυγεία μας». Και μιας και ο λόγος για ψυγεία αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος έχει επενδύσει στην αγορά και στην τοποθέτηση σε σημεία μικρής λιανικής 600 ψυγείων που θα φιλοξενούν πέρα από τα αναψυκτικά Κλιάφας, τα νερά Δουμπιά, τους χυμούς, το τσάι και τα άλλα προϊόντα της Όλυμπος.

Παρόλο που η διοίκηση κρατάει χαμηλά τον πήχη δεν κρύβει την ικανοποίηση της από την έως τώρα πορεία. Ήδη τα μερίδια της στην αγορά σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να καταγράφονται (κινείται μεταξύ 1%-2%) και αυτό χωρίς ακόμα να έχει τοποθετηθεί στην μεγάλη κατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola. Στην κατηγορία αυτή θα παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες την BiBi cola σε regular και σε zero εκδοχή. Παράλληλα το επόμενο διάστημα θα υπάρξει έντονη διαφημιστική προβολή επικεντρωμένη στο ότι τα αναψυκτικά της Κλιάφα είναι χωρίς προσθήκη ζάχαρης και τα πρώτα χωρίς συντηρητικά που αποτελεί και το πρώτο δυνατό χαρτί, σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας.

Από τα εγκαίνια της "Κλιάφας" © ΔΤ
Από τα εγκαίνια της “Κλιάφας” © ΔΤ

Η δύναμη του δικτύου της Όλυμπος

Το δεύτερο δυνατό χαρτί που μπορεί να δώσει ώθηση στην νέα κατηγορία που έχει επεκταθεί ο όμιλος είναι το ισχυρό δίκτυο που διαθέτει τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η δυναμική των εξαγωγών αλλά και των δύο θυγατρικών σε Βουλγαρία και Ρουμανία οδήγησαν το 2021 να είναι η πρώτη χρονιά που τα Ελληνικά Γαλακτοκομεία παρουσίασαν περισσότερες πωλήσεις εκτός Ελλάδας. Δεν αποκλείεται και στα αναψυκτικά οι πωλήσεις εξωτερικού να ξεπεράσουν αυτές τις εγχώριας αγοράς. «Στην Βουλγαρία πριν μερικές εβδομάδες ξεκινήσαμε δοκιμαστικά τα αναψυκτικά Κλιάφας στέλνοντας παλέτες, τώρα έχουμε φθάσει να στέλνουμε κοντέινερ» αναφέρει ο Μιχάλης Σαράντης, ενώ εντυπωσιασμένος δηλώνει και από την αποδοχή που έχει το προϊόν στον χώρο των ελληνικών εστιατορίων σε Γερμανία, Βέλγιο και Ολλανδία. «Οι Έλληνες που είτε είχαν καταγωγή από την Θεσσαλία και τα άλλα σημεία που πήγαιναν τα αναψυκτικά Κλιάφα, αμέσως αγκάλιασαν το προϊόν όταν το είδαν στις διεθνείς εκθέσεις και το έβαλαν στα μαγαζιά τους».

Πέρα όμως από την ζεστή αγορά στο εξωτερικό κινήσεις αναμένεται να γίνουν και σε επίπεδο κρύας αγοράς «Μέχρι στιγμής δεν έχουμε αξιοποιήσει το πολύ δυνατό χαρτί μας που λέγεται σχέσεις με το λιανεμπόριο στην Ευρώπη. Όπως είναι γνωστό εμείς συσκευάζουμε κυρίως φέτα αλλά και ελληνικό γιαούρτι για τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, τόσο της Γερμανίας όσο και άλλων ευρωπαϊκών αγορών. Είναι μία μακρόχρονη σχέση εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού. Καθώς υπάρχει στις αγορές αυτές σημαντική ευαισθησία στο θέμα των συντηρητικών, θεωρούμε ότι τα αναψυκτικά Κλιάφα μπορούν να βρουν θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ της Ευρώπης».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!