THEPOWERGAME
Στο στρατόπεδο των κερδισμένων θεωρεί ότι θα βρίσκεται ο όμιλος της Autohellas την επόμενη ημέρα της αγοράς του mobility στην Ελλάδα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Ευτύχης Βασιλάκης. Όπως ανέφερε χθες στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων, ο όμιλος είναι τοποθετημένος σε μία μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων όπως βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας ενοικίασης, λιανικής και χονδρικής εμπορίας καθώς και εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα έχει διασφαλίσει σημαντικούς χώρους οι οποίοι μπορεί να χρησιμοποιηθούν για logistics του παρόντος και του μέλλοντος. «Διαθέτουμε την πιο θετική θέση και τα πιο πολλά από τα απαραίτητα στοιχεία στις περισσότερες υποκατατηγορίες που απαρτίζουν την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα οπότε θεωρώ ότι έχουμε μία πολύ καλή πιθανότητα, ώστε να είμαστε από αυτούς που θα βγουν κερδισμένοι από την εξέλιξη της αγοράς του mobility στην Ελλάδα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Βασιλάκης δήλωσε αισιόδοξος τόσο από την πορεία της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο όσο και από τα στοιχεία που δείχνουν ότι το σύνολο της χρονιάς θα είναι θετικό για την Autohellas. Συγκεκριμένα για τις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις σημείωσε ότι «τα σημάδια από τον τουρισμό είναι ενθαρρυντικά καθώς έχουμε την δυνατότητα να γνωρίζουμε από τα ξενοδοχεία που πραγματοποιούνται κρατήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων ότι από τον Απρίλιο και μετά υπάρχει ισχυρή ζήτηση και ιδιαίτερα από πελάτες υψηλών εισοδημάτων».
Καθυστερήσεις από 4 έως 12 μήνες
Παραδέχθηκε ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, και σε μικρότερο βαθμό η Autohellas, είναι οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και στην εφοδιαστική αλυσίδα. «Σήμερα στην αγορά το διάστημα από την παραγγελία ενός αυτοκινήτου έως την παραλαβή του ξεκινάει από τους τέσσερις μήνες και φτάνει έως και δώδεκα, αναλόγως τον κατασκευαστή και τον τύπο του αυτοκινήτου. Δυστυχώς δεν έχει έρθει ακόμη η ισορροπία τόσο σε ότι αφορά στην παραγωγή όσο και στα logistics.
H Autohellas δεν αντιμετωπίζει τέτοιο πρόβλημα σε ότι αφορά τον στόλο της στις βραχυχρόνιες ενοικιάσεις καθώς είχαμε προνοήσει από πέρυσι και είχαμε αγοράσει έναν αρκετά μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων. Όμως το πρόβλημα το αντιμετωπίζουμε στις μακροχρόνιες μισθώσεις, καθώς όσοι μας εμπιστεύονται για το κομμάτι αυτό από την στιγμή που θα επιλέξουν το μοντέλο που επιθυμούν θα χρειαστεί να περάσει το διάστημα που προαναφέραμε. Έτσι το τελευταίο διάστημα έχει δημιουργηθεί ένα μεγάλο πορτοφόλιο εκκρεμών παραγγελιών τόσο στη δραστηριότητα του leasing όσο και στις εισαγωγικές μας εταιρείες που έχει σαν αποτέλεσμα να καθυστερούν τιμολογήσεις. Σίγουρα αυτό δεν είναι καλό όμως σου παρέχει μία ασφάλεια εσόδων για τους επόμενους μήνες» σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Autohellas.
Τέλος σε ό,τι αφορά την κατάσταση στην αγορά των μεταχειρισμένων ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι την τελευταία διετία παρατηρείται μία αύξηση τιμών τόσο στα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης όσο και στα ηλεκτρικά. «Η αίσθηση μας είναι ότι για αυτό τον λόγο και οι τιμές των μεταχειρισμένων θα παραμείνουν υψηλές. Ειδικά αυτή την εποχή οι τιμές μεταπώλησης είναι στα υψηλότερα επίπεδα και αυτό οφείλεται σε έναν μεγάλο βαθμό στα προβλήματα παραγωγής. Σίγουρα αυτό δεν κρατήσει για πάντα όμως η διατήρηση των υψηλών τιμών στα νέα μοντέλα, που οφείλονται και σε παράγοντες πέρα από το πρόσκαιρο πρόβλημα, θα διατηρεί το σκηνικό αυτό και στα μεταχειρισμένα».