THEPOWERGAME
Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021 παρουσίασε η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. στην Ημέρα των Αναλυτών μέσω τηλεδιάσκεψης από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση, κατά το δεύτερο έτος της πανδημίας Covid-19, το συνολικό επίπεδο δραστηριότητας του Λιμένα αυξήθηκε με ικανοποιητικούς ρυθμούς, οδηγώντας σε αυξημένα έσοδα και κέρδη συγκριτικά με την χρήση του 2020, παρουσιάζοντας τα παρακάτω κυριότερα στοιχεία:
Το 2021 σε σύγκριση με το 2020, το επίπεδο δραστηριότητας σε διακίνηση φορτίων αυξήθηκε για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων:
το επίπεδο δραστηριότητας σε διακίνηση φορτίων αυξήθηκε για τον Σταθμό Συμβατικού Φορτίου επίσης:
ενώ ιδιαίτερα σημαντική αύξηση σημείωσε και η κίνηση στον Επιβατικό Τομέα, με 77 χιλιάδες επιβάτες, έτος ρεκόρ άφιξης επιβατών, όπως και έτος ρεκόρ για την ανάπτυξη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και συνολικών εσόδων για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης.
Το 2022 αναμένονται 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιέρας, έναντι 17 το 2021.
Επιπρόσθετα, παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα κάτωθι:
Η ΟΛΘ διατηρεί επαρκή χρηματοοικονομική θέση και δημιουργεί νέες ετήσιες χρηματοροές, ικανές να χρηματοδοτήσουν τις ετήσιες λειτουργικές δαπάνες (OpEx), ετήσιες καταβολές μερισμάτων και σημαντικό μέρος των συνολικών αναγκών σε επενδύσεις (CapEx), σε συνδυασμό με τη μελλοντική χρήση δανεισμού, όταν απαιτηθεί.
Παραμένει χωρίς δανεισμό (Debt free).
Ειδικότερα, όσον αφορά το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών επενδύσεων, η ΟΛΘ ολοκλήρωσε σημαντικές επενδύσεις € 52,4εκατ. από την ιδιωτικοποίησή της (Μάρτιος 2018) έως τον Μάρτιο του 2022, ενώ ένα επιπλέον ποσό € 30-35εκατ. αναμένεται να εκτελεστεί κατά τη διάρκεια του 2022, τηρουμένων σχετικών συνθηκών.
Το προτεινόμενο μέρισμα, υπό την έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της χρήσης του 2021 η οποία θα διεξαχθεί την 21η Απριλίου 2022, ανέρχεται σε € 1,50/μετοχή σε σύγκριση με € 1,42/μετοχή του προηγούμενου έτους. Η μελλοντική μερισματική πολιτική της ΟΛΘ στοχεύει να συνεχίσει με ικανοποιητικές καταβολές, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη την ανάγκη αυτοχρηματοδότησης σημαντικού μέρους των επενδύσεών της.
Η Διοίκηση της ΟΛΘ επικεντρώνεται σε μια σειρά νέων υλοποιήσεων, ενδεικτικά:
-Διαρκή βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης του Λιμένα ως πρωταρχικού χώρου διακίνησης συμβατικών φορτίων και περαιτέρω ενίσχυση του ηγετικού ρόλου της Θεσσαλονίκης στην Ανατολική Μεσόγειο.
-Εντός Ιουλίου 2022 αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία δυο υπερσύγχρονες γερανογέφυρες (STS Cranes) στην Προβλήτα 6, οι οποίες αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την λειτουργικότητα και εξυπηρέτηση των νέων αφίξεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων.
-Νέες επενδύσεις εντός του 2022 για την αναβάθμιση και επέκταση της Προβλήτας 6, οι οποίες θα επιτρέπουν την εξυπηρέτηση πλοίων Post Panamax έως 24 χιλ. TEUs (επί του παρόντος εξυπηρετούνται πλοία New Panamax έως 8 χιλ. TEUs) και θα προσελκύσουν υπηρεσίες κύριας γραμμής, (mainliner services) σύμφωνα με τις νέες συνθήκες της αγοράς.
– Εγκατάσταση νέου λογισμικού TOS (Terminal Operation System) για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, με σκοπό να βελτιωθεί σημαντικά η λειτουργική απόδοση.
-Επέκταση της περιοχής της Ελευθέρας Ζώνης.
-Περαιτέρω βελτίωση της πελατοκεντρικής πολιτικής, της ουσιαστικής ανάπτυξης νέων εμπορικών γραμμών, της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας.
-Τέλος, ανάπτυξη των λεγόμενων δραστηριοτήτων “beyond the Port”: ενσωμάτωση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην εφοδιαστική αλυσίδα, παρέχοντας intermodal (διατροπικές) λύσεις από και προς τις κύριες Βαλκανικές χώρες. Προς αυτό το σκοπό, συστάθηκε νέα θυγατρική στη Σόφια (100% ιδιοκτησίας ΟΛΘ) το Νοέμβριο του 2020, “ThPA Sofia EAD”, ενώ αναμένεται να ιδρυθούν περισσότερες θυγατρικές στο εγγύς μέλλον.