THEPOWERGAME
Η σουηδική αλυσίδα μόδας H&M εγκαινιάζει μια νέα διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία οι πελάτες της θα βρουν εκτός από προϊόντα της H&M και μάρκες όπως Lee, Fila, Superdry και Crocs. Εάν είναι επιτυχές το δοκιμαστικό, η νέα διαδικτυακή πλατφόρμα της H&M θα επεκταθεί σταδιακά.
Το δοκιμαστικό της νέας πλατφόρμας η σουηδική εταιρεία το τεστάρει στη Σουηδία και τη Γερμανία. Συνολικά στο marketplace της υπάρχουν 13 μάρκες γυναικείας μόδας και 15 ανδρικές μάρκες.
«Η Σουηδία όσο και η Γερμανία έχουν μακρά παράδοση στις αγορές μέσω καταλόγων και στη Σουηδία ξεκινήσαμε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα ήδη από το 1998, ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα στη Γερμανία υπάρχει εδώ και 15 χρόνια», λέει ένας εκπρόσωπος της H&M.
Σήμερα, πάνω από το ένα τρίτο των πωλήσεων της H&M προέρχεται ήδη από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο, η σουηδική εταιρεία λιανικών πωλήσεων μείωσε το επίπεδο των εκπτώσεων στα ενδύματα της και εμφάνισε έσοδα αυξημένα κατά 23%, εξαιρουμένων των συναλλαγματικών μεταβολών. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 49,2 δισ. κορώνες (5,1 δισ. δολάρια) κοντά στην πρόβλεψη των αναλυτών για 49,1 δισ. κορώνες.
Τον Ιανουάριο, η διευθύνων σύμβουλος Helena Helmersson έθεσε ως στόχο τον διπλασιασμό των πωλήσεων με ταχύ ρυθμό μέχρι το 2030, με αύξηση πωλήσεων κατά 10% με 15% ετησίως. Η H&M γνωστοποίησε τον Ιανουάριο ότι προγραμματίζει το κλείσιμο 120 καταστημάτων φέτος, κυρίως στην Ευρώπη.
Επίσης η H&M αποφάσισε να διακόψει προσωρινά τις πωλήσεις στη Ρωσία, την έκτη μεγαλύτερη αγορά της, η οποία αντιπροσώπευε περίπου το 4% των συνολικών εσόδων κατά το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου οικονομικού έτους. Τα καταστήματα στην Ουκρανία έκλεισαν επίσης για την ασφάλεια των πελατών και των εργαζομένων.
Στην Ελλάδα σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό του 2020, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών 108,13 εκατ. ευρώ με πτώση 32,42% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, με καθαρά κέρδη 2,29 εκατ. ευρώ και μείωση 34,17%. Στην Ελλάδα λειτουργούν 35 καταστήματα και εν μέσω πανδημίας, το 2020, η H&M εγκαινίασε online καταστήματα και για τα υπόλοιπα σήματα του χαρτοφυλακίου της, πέραν της ναυαρχίδας H&M (COS, Monki, Weekday, & Other Stories και ARKET). Επίσης εγκαινίασε την πρώτη boutique COS, στο Golden Hall, στις αρχές του 2021.