THEPOWERGAME
Συνολικά 50 μηχανές Vectron Dual Mode, που μπορούν να λειτουργήσουν είτε με ηλεκτρική ενέργεια, είτε με ντίζελ, παρήγγειλαν από κοινού η DB Cargo AG και η DB Bahnbaugruppe GmbH, από την Siemens Mobility.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, οι Vectron Dual Mode, οι οποίες θα παραδοθούν προσαρμοσμένες στις ανάγκες της DB Cargo και του Ομίλου DB Bahnbau, μπορούν να λειτουργήσουν είτε με ηλεκτρική ενέργεια είτε με πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (ντίζελ). Η παραγγελία πραγματοποιείται στο πλαίσιο συμφωνίας που συνήφθη τον Σεπτέμβριο του 2020 και μέσω αυτής η DB Cargo θα αυξήσει τον στόλο της κατά 146 μηχανές Vectron Dual Mode, ενώ ο Όμιλος DB Bahnbau θα λάβει για πρώτη φορά τέσσερις μηχανές τέτοιου τύπου. Η παράδοση των μηχανών θα ξεκινήσει το 2026, ενώ η παραγωγή θα λάβει χώρα στο εργοστάσιο της Siemens Mobility στο Allach του Μονάχου.
«Η μηχανή μας Vectron Dual Mode υποστηρίζει τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB) προκειμένου να κάνουν τον στόλο τους φιλικότερο προς το περιβάλλον. Στα ηλεκτροδοτημένα τμήματα των διαδρομών η Vectron Dual Mode θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, ενώ στα μη ηλεκτροδοτημένα τμήματα θα μπορεί να μεταβαίνει σε συμβατική λειτουργία, εξαλείφοντας την ανάγκη αλλαγής μηχανής. Αυτό θα μειώσει τις εκπομπές CO2 και το κόστος συντήρησης, βοηθώντας την DB να υλοποιήσει πιο βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού», δήλωσε ο Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock της Siemens Mobility.
Παρόλο που οι κύριες σιδηροδρομικές γραμμές στη Γερμανία είναι ήδη ηλεκτροδοτημένες, το λεγόμενο τελευταίο μίλι μπορεί συνήθως να λειτουργήσει μόνο με μηχανές εσωτερικής καύσης. Η μηχανή Vectron Dual Mode αποτελεί μια βιώσιμη και οικονομική εναλλακτική των συμβατικών ντιζελαμαξών.
Μέχρι σήμερα, η Siemens Mobility έχει προμηθεύσει 195 Vectron Dual Mode σε 18 πελάτες. Η μηχανή βασίζεται στη δοκιμασμένη πλατφόρμα Vectron και στα επιμέρους στοιχεία της, είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί με σύστημα 15 kV AC και είναι εξοπλισμένη με το σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχίας PZB.