THEPOWERGAME
Το 2013 χρονιά όπου ο φιλόλογος Ιωάννης Καμπούρης και οι συνεργάτες του αποφάσιζαν να δοκιμάσουν την τύχη τους στην εμφιάλωση του ελαιολάδου από τους ελαιώνες τους στην Πελοπόννησο, ήταν μία περίοδος όπου δεκάδες εταιρείες εμφανίζονταν στην αγορά με εντυπωσιακές συσκευασίες και στόχο τις εξαγωγές. «Δυστυχώς λίγοι έχουν καταφέρει να παραμείνουν έως σήμερα» αναφέρει ο κ. Καμπούρης στο περιθώριο της foodexpo όπου η εταιρεία του, η E-LA-WON, παρουσιάζει τα προϊόντα της. «Είναι πολλοί αυτοί που εισήλθαν με ενθουσιασμό όμως κάθε χρόνο όλο και πιο λίγες εταιρείες συνεχίζουν να έχουν παρουσία. Μια καλή συσκευασία και ένα ποιοτικό προϊόν δεν αρκούν. Αν δεν γνωρίζεις το αντικείμενο, αν δεν κάνεις έρευνα αγοράς, αν δεν συμμετάσχεις σε εκθέσεις, αν δεν κάνεις γευσιγνωσίες, αν δεν εκπαιδεύσεις πωλητές και πολλά ακόμη αν, οι πιθανότητες να παραμείνεις στην ανταγωνιστική αυτή δεν είναι είναι με το μέρος σου».
Ο ίδιος, συνιδιοκτήτης της αλυσίδας φροντιστηρίων Σύγχρονο – έχουν αναπτυχθεί σε πέντε διάφορους δήμους της Αθήνας – ασχολήθηκε με τα ελαιόδεντρα ως χόμπι πριν από τριάντα τέσσερα χρόνια. «Σήμερα κρατάμε και τα δύο καπέλα, στα φροντιστήρια πλέον μας στέλνουν τα παιδιά τους οι πρώτοι μας μαθητές και τα ελαιόδεντρα μας, που το ελαιόλαδο τους το μοιράζαμε σε φίλους και συγγενείς, εδώ και οχτώ χρόνια το τυποποιήσαμε και σε ποσοστό άνω του 70% το εξάγουμε». Αξίζει να αναφερθεί ότι και ένα μεγάλο μέρος του υπόλοιπου 30% καταλήγει εκτός Ελλάδος μέσω της αγοράς του επιχειρηματικού δώρου, κυρίως από ναυτιλιακές, φαρμακευτικές και γενικότερα εξωστρεφείς εταιρείες που θέλουν να ευχαριστήσουν τους διεθνείς συνεργάτες τους με ένα ποιοτικό και συνάμα έντονα ελληνικό προϊόν.
E-La-Won ως λέξη σημαίνει ελαιόλαδο στην Γραμμική Β και η εταιρεία του Ιωάννη Καμπούρη και των συνεργατών του έχουν εμφιαλώσει σε πολυτελείς φιάλες ελαιόλαδα από ελληνικές ποικιλίες που ταξιδεύουν από τον αραβικό κόσμο ως την Σκανδιναβία και από την Αμερική έως την Αυστραλία. Από τον επόμενο μήνα τα προϊόντα της ELAWON θα έχουν παρουσία και στην αγορά της Νοτίου Κορέας όπου πρόσφατα υπογράφηκε συμφωνία αντιπροσώπευσης.
Πέρα από τα ελαιόλαδα η εταιρεία έχει επεκταθεί στο ελληνικό μέλι, τις ελιές, τις πέστο και τα σαπούνια. «Εξετάζουμε την είσοδο μας και σε άλλα είδη της ελληνικής πρωτογενής παραγωγής» σημειώνει ο κ. Καμπούρης. «Οι νέες κινήσεις οι οποίες θα γίνουν σε συνεργασία με άλλους παραγωγούς αφορούν ελληνικά βότανα και μπαχαρικά και γίνονται με στόχο τόσο την εξέλιξη της εταιρείας όσο και την είσοδο μας σε νέες γεωγραφικές αγορές».