THEPOWERGAME
Με σταθερά βήματα προχωρά ο σχεδιασμός της ΕΡΓΟΣΕ για την υλοποίηση κομβικών υποδομών που αναβαθμίζουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας αφού μπήκαν οι υπογραφές με ΑΒΑΞ-Alstom για το έργο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη ύψους 40,9 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, σήμερα, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, εισέρχεται σε πορεία υλοποίησης το μείζονος σημασίας έργο σηματοδότησης στη σιδηροδρομική γραμμή «Θεσσαλονίκη – Ειδομένη».
Συγκεκριμένα, υπεγράφη η σύμβαση ανάθεσης του έργου που αφορά στην εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και την αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης, τιμήματος 40.973.034,12 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
Ανάδοχος του έργου ανακηρύχθηκε η «ΕΝΩΣΗ ΑΒΑΞ – ALSTOM». Η επιλογή του αναδόχου για την κατασκευή του έργου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με την ανοικτή διαδικασία του άρθρου 264 του ν. 4412/2016 και υπό τις προϋποθέσεις που ορίζονται από το νόμο αυτό.
Το αντικείμενο του έργου
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά σε μια σειρά από εργασίες, όπως:
– εγκατάσταση νέου συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης ηλεκτρονικού τύπου, που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο σύστημα με ηλεκτρονόμους
– εγκατάσταση παρατρόχιου συστήματος ETCS L1 σε όλο το τμήμα
– σηματοτεχνική εξασφάλιση της πλευρικής προστασίας της ανοικτής γραμμής του τμήματος Πολύκαστρο – Παιονία – Ειδομένη
– αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς με νέες, σε εντοπισμένους σταθμούς του τμήματος, για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης
– εγκατάσταση 4 νέων αλλαγών τροχιάς και κατασκευή έργων επιδομής νέας παρακαμπτηρίου γραμμής, μήκους 2,275 χιλιομέτρων περίπου, στην περιοχή του Μικρού Δάσους
– εγκατάσταση ηλεκτρικής θέρμανσης αλλαγών τροχιάς στους σταθμούς του εν λόγω τμήματος
– εγκατάσταση παθητικού δικτύου οπτικών ινών, για τη μετάδοση των δεδομένων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και δικτύου τηλεπικοινωνιών, για τις ανάγκες φωνητικών επικοινωνιών
– εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στη νέα παρακαμπτήριο στην περιοχή του Μικρού Δάσους
Σημειώνεται ότι η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 36 μήνες, ενώ προβλέπεται πρόσθετη 36μηνη περίοδος υποχρεωτικής συντήρησης μετά την αποπεράτωση.
Τι είπε ο Χρήστος Βίνης
Αναφορικά με την υπογραφή της σύμβασης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε: «Η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά με ταχείς ρυθμούς την ολοκλήρωση υποδομών που αναβαθμίζουν σημαντικά το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Με την κατασκευή αυτού του έργου, ολοκληρώνεται ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής που οδηγεί στα σύνορα με τα Δυτικά Βαλκάνια, διασυνδέοντας την Ελλάδα με την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη.