THEPOWERGAME
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ανταγωνισμού επέτρεψε στις 21 Φεβρουαρίου στη ρωσική εταιρεία Rosneft να αποκτήσει επιπλέον 37,5% των μετοχών του διυλιστηρίου PCK στην περιοχή Σβεντ του Βρανδεμβούργου, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Der Spiegel.
Η Rosneft, η οποία είχε προχωρήσει στην αγορά των μετοχών από την Shell ήδη τον περασμένο Νοέμβριο και ανέμενε την άδεια των ρυθμιστικών αρχών, αυξάνει έτσι το ποσοστό της στην PCK από 54,17% σε 91,67%.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Υπηρεσίας Ανταγωνισμού, η έγκριση για την αγορά δόθηκε επειδή δεν υπήρχαν ανησυχίες για ενδεχόμενη παραβίαση των όρων ανταγωνισμού. Ο έλεγχος γίνεται, διευκρίνισε, ανεξαρτήτως της γεωπολιτικής κατάστασης.
Η Rosneft, στην οποία ο πρώην καγκελάριος Γκέρχαρντ Σρέντερ είναι Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, υπέβαλε την αίτηση για έγκριση της αγοράς στις 20 Ιανουαρίου και, όπως επισημαίνει το Spiegel, παρότι η διαδικασία ολοκληρώνεται σε μια φάση κατά την οποία η γερμανική κυβέρνηση ετοιμάζεται να επιβάλει οικονομικές κυρώσεις στη Ρωσία, «είναι αμφίβολο αν μπορεί πλέον να σταματήσει η πώληση». Είναι ωστόσο πιθανή μια «επενδυτική αναθεώρηση» από το υπουργείο Οικονομίας, επισημαίνεται. Πρόσφατα, η εξαγορά της Siltronic από εταιρία της Ταϊβάν απέτυχε, επειδή το υπουργείο άφησε να εκπνεύσει η προθεσμία για τα απαραίτητα πιστοποιητικά.
«Είναι αμφίβολο εάν ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ θα κάνει ή αν μπορεί να κάνει κάτι ανάλογο με τη Rosneft», τονίζει το περιοδικό και εξηγεί ότι η συγκεκριμένη αξιολόγηση αφορά το ερώτημα εάν η ξένη επένδυση είναι πιθανό να έχει αρνητικές συνέπειες στη δημόσια τάξη ή στην ασφάλεια της Γερμανίας. Ο σοσιαλδημοκράτης (SPD) Πρωθυπουργός του Βρανδεμβούργου Ντίτμαρ Βόιντκε είχε τον περασμένο Νοέμβριο επαινέσει το σχέδιο αύξησης του ποσοστού της Rosneft στα διυλιστήρια, χαρακτηρίζοντάς το «καλή είδηση».
Στην PCK εργάζονται περισσότερα από 1.200 άτομα, στην παραγωγή πετρελαίου, βενζίνης και πετρελαίου θέρμανσης. Η τοποθεσία είχε επιλεγεί στρατηγικά, καθώς ο αγωγός «Φιλία» καταλήγει εκεί από τη Ρωσία, μεταφέροντας 12 εκατομμύρια τόνους ετησίως ή το 25% των αναγκών της Γερμανίας σε αργό πετρέλαιο. Ο αγωγός κατασκευάστηκε επί πρώην Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας.