THEPOWERGAME
Ο κορονοϊός μπορεί να δείχνει να υποχωρεί παγκοσμίως, όμως όλα δείχνουν ότι θα αφήσει το σημάδι του στον τρόπο που διασκεδάζουμε. Η κατ’οίκον διασκέδαση όπως έδειξε και η έρευνα της Coca Cola Τρία Έψιλον, στοιχεία της οποίας δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα το powergame.gr, ήρθε για να μείνει για δύο κυρίως λόγους: ο πρώτος είναι ο οικονομικός και ο δεύτερος, η άνεση και η ασφάλεια του σπιτιού. Η τάση αυτή είχε γίνει αντιληπτή στις ΗΠΑ από την αρχή της πανδημίας όπου έκαναν την εμφάνιση τους τα πρώτα ready to drink (rtd) κοκτέιλς με αλκοόλ στα σούπερ μάρκετ και στα υπόλοιπα σημεία λιανικής.
Σύμφωνα με την IWSR, μία εταιρεία που καταγράφει τις τάσεις στην αγορά των αλκοολούχων ποτών, τα rtd κοκτέιλς ήταν η μόνη κατηγορία στα αλκοολούχα που κατέγραψε βελτίωση μεριδίων το 2020. Εξαιτίας κυρίως των lockdowns εμφάνισε άνοδο κατά 43% ενώ σύμφωνα με προβλέψεις τους θα εμφανίζει ετήσια αύξηση της τάξης του 21,8% έως και το 2024, «κλέβοντας» μερίδια κυρίως από την μπίρα. Ένας σημαντικός παράγοντας επιτυχίας είναι και το χαμηλό κόστος για αλκοολούχα ποτά καθώς στην λιανική οι τιμές ξεκινούν από τα επίπεδα των 3,5 ευρώ και φθάνουν έως τα 10 ευρώ, με τις συσκευασίες να είναι σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις των 200 ml, δηλαδή όσο δύο σερβιριζόμενα κοκτέιλ σε μπαρ.
Στην Ελλάδα, η πρώτη εταιρεία που αναμένεται να κάνει τοποθέτηση rtd κοκτέιλς σε σημεία λιανικής το επόμενο διάστημα είναι η The Love Company Hellas του Σταμάτη Μπάκνη. Η εταιρεία έχει αναλάβει τη διανομή των κοκτέιλς της γνωστής αλυσίδας εστιατορίων Hard Rock σε can αλουμινίου, αντίστοιχα με αυτά των αναψυκτικών. Τα Hard Rock Premium Hard Seltzer με οινόπνευμα 5,75%, που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά την προηγούμενη εβδομάδα στην έκθεση HoReCa, είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Hard Rock International με την Stewart’s Enterprise και έκαναν την εμφάνιση τους στην αμερικανική αγορά πέρυσι. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Μπάκνης στο powergame.gr στόχος είναι τόσο τα σούπερ μάρκετ όσο και τα μικρά σημεία λιανικής.
Οι ελληνικές κινήσεις
Στην HoReCa έκανε την εμφάνιση της και μια ακόμη σοβαρή προσπάθεια η οποία όμως απευθύνεται κυρίως στην οικιακή κατανάλωση καθώς και στην ξενοδοχειακή αγορά. Πρόκειται για τα Original Coctails του αθηναϊκού μπαρ The Clumsies, το οποίο είχε ανακηρυχθεί 3ο καλύτερο μπαρ στον κόσμο το 2020. Σε συνεργασία με ποτοποιία στην Πελοπόννησο, εδώ και περίπου τρία χρόνια, εμφιάλωσαν σε μικρές γυάλινες φιάλες – χωρητικότητα δύο δόσεων όπως και σχεδόν όλες οι συσκευασίες rtd – τα πέντε πιο δημοφιλή κοκτέιλς του μπαρ. Όπως ανέφεραν εκπρόσωποι της εταιρείας είναι κυρίως πρόταση για ξενοδοχεία που δεν διαθέτουν μπαρ και θέλουν να προσφέρουν κοκτέιλς με την υπογραφή του διάσημο μπαρ αλλά και για κατανάλωση στο σπίτι καθώς ήδη έχουν τοποθετηθεί μέσω επιλεκτικής διανομής (πχ. σούπερ μάρκετ Θανόπουλος, efresh.gr και κάβες) και στην λιανική.
Αντίστοιχες κινήσεις έχουν πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια και δύο μπαρ από την Θεσσαλονίκη, το Vogatsikou 3 με την σειρά VeeVee South Village, πέντε κοκτέιλς που εμφιαλώνονται σε γυάλινη φιάλη των 200 ml σε ποτοποιία των Σερρών και ο «Γορίλας» με 14 canned κοκτέιλς που διανέμονται και μέσα από τις πλατφόρμες efood και wolt στην συμπρωτεύουσα.
Την είσοδο τους στην συγκεκριμένη αγορά ανακοίνωσαν τον περασμένο μήνα και οι Γιάννης Χήτος και Γιώργος Βενιέρης που ήδη συμπράττουν στην Green Cola. Οι δύο επιχειρηματίες ανακοίνωσαν την δημιουργία της Τhe Craft Spirits Co, η οποία θα εμφιαλώνει στις εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου Metaxa στην Κάτω Κηφισιά το The Locals που φιλοδοξεί να γίνει το πρώτο ελληνικό μαζικό brand στην κατηγορία των premium craft cocktails.
Τέλος με ενδιαφέρον παρακολουθεί τις εξελίξεις στην συγκεκριμένη κατηγορία και η διοίκηση της Pernod Ricard Hellas. Όπως ανέφερε στο powergame.gr o CEO της ελληνική θυγατρικής Mathieu Lambotte, πρόκειται για μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αγορά όπου ο όμιλος εισήλθε δυναμικά κυρίως τον περασμένο χρόνο σε αγορές του εξωτερικού ώστε να καλύψει τις απώλειες από τα lockdown και τα κλειστά μπαρ. «Δεν υπάρχουν σχέδια για άμεση είσοδο τους επόμενους μήνες όμως είναι μία αγορά που την εξετάζουμε καθώς θέλουμε να δούμε αρχικά πως θα κινηθεί η κίνηση στο παραδοσιακό κανάλι των μπαρ και των ξενοδοχείων το φετινό καλοκαίρι στην Ελλάδα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι οι χώροι αυτοί θα γεμίσουν ξανά» κατέληξε ο κ. Lambotte. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περισσότερα από τα brands που έχει στο χαρτοφυλάκιο της η Pernod Ricard, όπως Absolut, Jameson, Havana Club κ.α. έχουν προχωρήσει σε δημιουργίες rtd cocktails σε πολλές χώρες της Δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ.