THEPOWERGAME
Το 2021 οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη «γιόρτασαν» τα πενήντα χρόνια ζωής τους αλλά και την εδραίωση τους στην πρώτη θέση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Το γιόρτασαν, εντός εισαγωγικών, καθώς το χρυσό ιωβηλαίο δεν συνοδεύτηκε από κάποια γιορτή, ούτε καν διαφημιστική καμπάνια όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις. Για την χαμηλών τόνων, σε ότι αφορά την προβολή και τις δημόσιες σχέσεις, διοίκηση, επιβράβευση της πορείας των 50 χρόνων σίγουρα είναι βελτίωση των πωλήσεων σε μία δύσκολη χρονιά που όπως φαίνεται από τα πρώτα στοιχεία την απομακρύνει και άλλο από τους ανταγωνιστές της.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις η συνολική αγορά των σούπερ μάρκετ έκλεισε με αύξηση της τάξης του 1,3% σε τζίρο. Για την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη η αύξηση είναι υπερτριπλάσια από τον μέσο όρο καθώς τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι ο κύκλος εργασιών της αυξήθηκε κατά 5% και θα διαμορφώθηκε στα 3,3 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή οι δύο βασικοί ανταγωνιστές που ακολουθούν φέρεται να έχουν μείωση ή σταθεροποίηση των πωλήσεων τους σε σχέση με το 2020.
Τι είναι αυτό που οδήγησε για άλλη μία χρονιά σε εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων τον όμιλο Σκλαβενίτη; Αρχικά το πλεονέκτημα των υπερμάρκετ καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία παρουσίασε την μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με τους υπόλοιπους τύπους καταστημάτων. Όπως προαναφέρθηκε η συνολική αγορά αυξήθηκε κατά 1,3% ενώ αυτή των υπερμάρκετ (χώροι πωλήσεων άνω των 2.500 τ.μ.) 8,1% το 2021. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος Σκλαβενίτη πέρα από τα δικά του υπερμάρκετ που είχε αναπτύξει απέκτησε και το σύνολο των υπερμάρκετ Carrefour μετά από την συγχώνευση με την Μαρινόπουλος. Η «πίστη» του ομίλου στο συγκεκριμένο μοντέλο αποδεικνύεται από την ίδρυση ενός ακόμη υπερμάρκετ την περασμένη χρονιά στην Αχαΐα αλλά και του διπλασιασμού του μεγέθους του καταστήματος στην Λεωφόρο Καβάλας στο κέντρο της Αθήνας.
Οι παραπάνω κινήσεις ήταν μέρος του επενδυτικού προγράμματος ύψους 50 εκατ. ευρώ που υλοποίησε το 2021 η Σκλαβενίτης και αφορούσε κυρίως την ανακαίνιση παλαιών καταστημάτων και την δημιουργία νέων. Στην βελτίωση των πωλήσεων την δική της συμβολή είχε και η επαρχία καθώς φέρετε να αυξήθηκαν περαιτέρω τα μερίδια και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο σήμα Σκλαβενίτης, το οποίο για τους περισσότερους εκτός Αθηνών πριν μία πενταετία ήταν σχεδόν άγνωστο.
Μία σημαντική κίνηση που υλοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό εντός του 2021 είναι η είσοδος στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Την περασμένη χρονιά η ΕΥΣ κατάφερε να καλύψει το σύνολο της Αττικής να επεκταθεί σε Λάρισα και Πάτρα και λίγο πριν από το τέλος της χρονιάς να εισέλθει και στην Θεσσαλονίκη με την δημιουργία dark store. Πλέον ένα μεγάλο μέρος της συμπρωτεύουσας εξυπηρετείται και μέσω του ψηφιακού καταστήματος της αλυσίδας ενώ μέσα στην χρονιά θα ακολουθήσουν και άλλες μεγάλες πόλεις.