THEPOWERGAME
Το επίσημο λανσάρισμα της στην ελληνική αγορά πραγματοποίησε το πολωνικό ηλεκτρονικό κατάστημα answear.com το οποίο ακολουθεί το epapoutsia.gr του Dariusz Milek, που είναι το No1 e-shop μόδας στην Ελλάδα, του ccc.eu που λανσαρίστηκε στην ελληνική γλώσσα την περίοδο του Black Friday. Κοινός τόπος πέρα από την πολωνική τους προέλευση είναι ότι και τα τρία e-shops δεν διαθέτουν θυγατρικές ή εγκαταστάσεις στην χώρα μας και οι παραγγελίες εκτελούνται κεντρικά από την Πολωνία.
Η Answear ξεκίνησε να μιλάει ελληνικά από τον περασμένο Αύγουστο όμως το επίσημο λανσάρισμα του ελληνικού ηλεκτρονικού καταστήματος (answear.gr) έγινε μόλις την Πέμπτη. Αντίστοιχα e-shops στα ελληνικά υπάρχει και για την κυπριακή αγορά (answear.cy) από τον Νοέμβριο. Και για τις δύο αγορές απασχολούνται 6 άτομα. Όπως σημειώνεται σε παρουσίαση προς τους επενδυτές (σ.σ. οι μετοχές της είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας) η είσοδος στην ελληνική αγορά πραγματοποιήθηκε έχοντας λάβει ως κριτήρια την υψηλή διείσδυση στο ίντερνετ στην χώρα μας καθώς και το μεγάλο ενδιαφέρον για προϊόντα μόδας. Επίσης συνεκτιμήθηκε ότι η Ελλάδα είναι μία από τις πιο δυναμικές αγορές στην περιοχή και με μεγάλα περιθώρια ανόδου στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα της Answear φιλοξενεί περισσότερα από τα 400 διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα σε ένδυση, υπόδηση και αξεσουάρ ενώ έχει αναπτύξει και εμπορεύεται και δικά της σήματα. Ανάμεσα στα διεθνή σήματα που εμπορεύεται ξεχωρίζουν τα Boss, Nike, Diesel, Gant, Guess, Lacoste, Karl Lagerfeld, Polo Ralph Lauren, Moschino, Camper, Levi’s, Puma, Ray-Ban, Timberland, Vans, Columbia, The North Face, Tommy Hilfiger κ.α.. Η παράδοση παραγγελιών στην Ελλάδα υπολογίζεται μεταξύ 3 έως 6 ημερών και τοπικός συνεργάτης είναι η ACS Courier.
Σε οικονομικό επίπεδο οι πωλήσεις του 2021 είναι οι υψηλότερες που έχει πετύχει η εταιρεία στην δεκαετή πορεία της. Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών της Answear εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε στα 155 εκατ. αυξημένος κατά 67% σε σχέση με το 2020. Συνολικά στον όμιλο απασχολούνται περίπου 800 άτομα από τα οποία τα 460 στην νέα αποθήκη στην Κρακοβία, όπου είναι και η έδρα της. Η παρουσία της μέχρι στην στιγμής είναι κυρίως σε αγορές της Ανατολικής Ευρώπης (Ουκρανία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Κροατία, Βουλγαρία και Ρουμανία) και στόχοι για τα επόμενα χρόνια είναι η πλήρη κάλυψη της περιοχής με την επέκταση στα υπόλοιπα Βαλκάνια και τις χώρες της Βαλτικής.
Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρα από τα προαναφερθέντα ηλεκτρονικά καταστήματα, παρουσία στον χώρου του ενδύματος στην χώρα μας σε έχει και η αθλητική φίρμα 4F, η οποία είναι και χορηγός εμφάνισης των Ελλήνων αθλητών στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Μάλιστα, η συμφωνία ΕΟΕ έχει επεκταθεί και η ελληνική ολυμπιακή ομάδα εισήλθε χθες στην Τελετή Έναρξης των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων της Κίνας με εμφανίσεις της 4F.Παράλληλα τους επόμενους μήνες θα ξεκινήσει την λειτουργία της με φυσικά καταστήματα η πολωνική αλυσίδα Pepco αρχικά από την Αθήνα και στην συνέχεια και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Η Pepco ανήκει στην κατηγορία των εκπτωτικών καταστημάτων και δραστηριοποιείται τόσο στον χώρο του ενδύματος όσο και των οικιακών ειδών.