THEPOWERGAME
Τη μεγαλύτερη διαταραχή στις δραστηριότητές τους από την ίδρυση του κλάδου αντιμετωπίζουν οι λιανοπωλητές που δραστηριοποιούνται στα αεροδρόμια, όπως είναι η ελβετικών συμφερόντων που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, η Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών. Μέχρι το 2025, οι ψηφιακές τεχνολογίες που έχουν αναδιαμορφώσει την ευρύτερη βιομηχανία λιανικής, θα μεταμορφώσουν ριζικά τις παραδοσιακές αγορές αεροδρομίου, ανοίγοντας το δρόμο για πωλήσεις παντός τύπου.
Είναι μια δραματική αλλαγή, αλλά είναι μόνο η μισή αλλαγή που αντιμετωπίζει ο κλάδος, λέει η Bain & Company. Για να ευδοκιμήσουν την επόμενη δεκαετία, οι λιανοπωλητές αεροδρομίων πρέπει να αλλάξουν όχι μόνο τον τρόπο πώλησης αλλά και το τι πωλούν. Η αύξηση του ποσοστού των νεότερων και λιγότερο εύπορων ταξιδιωτών (Gen Y και Z) έχει οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για παραδοσιακά προϊόντα και υπηρεσίες αεροδρομίων. Μέχρι το 2025, αυτή η ομάδα θα αποτελεί περισσότερο από το 50% του συνόλου των επιβατών, ενώ το μερίδιο των επαγγελματικών ταξιδιών, των ομάδων μεγάλων αποστάσεων και των Κινέζων επιβατών -παραδοσιακοί καταναλωτές προϊόντων πολυτελείας που πωλούνται στα αεροδρόμια- μειώνεται.
Ταυτόχρονα, το μερίδιο των υψηλών δαπανών που μετακινούνται στα αεροδρόμια θα μειωθεί περισσότερο από 5%, και το ποσοστό των λιανικών πωλήσεων αεροδρομίων που επηρεάζονται άμεσα από διαδικτυακούς ιστότοπους θα αυξηθεί στο 30%, από τα χαμηλά μονοψήφια ποσοστά σήμερα.
Παρά τις τεκτονικές αλλαγές στον κλάδο, οι περισσότεροι ταξιδιωτικοί λιανοπωλητές βρίσκονται μόλις στα πρώτα στάδια ανάπτυξης ψηφιακών και πολυκαναλικών στρατηγικών — και λίγοι έχουν αρχίσει να επανεξετάζουν τη στρατηγική προϊόντων τους.