THEPOWERGAME
Τόνικ από… τυρόγαλο, το οποίο αποτελεί υποπροϊόν της επεξεργασίας γάλακτος σε γιαούρτι και θεωρείται υψηλής διατροφικής αξίας, κατάφερε να παράξει εταιρεία στη Νέα Υόρκη των ΗΠΑ, καταφέρνοντας μέσα σε 9 μήνες να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 450%!
Καθώς το ελληνικό γιαούρτι (Greek yogurt) κερδίζει ολοένα και περισσότερο την προτίμηση των Αμερικανών καταναλωτών (το 52% των πωλήσεων γιαουρτιού στις ΗΠΑ αφορά Στο Greek yogurt με την αξία των πωλήσεών του να υπερβαίνει τα 8,5 δισ. δολάρια το 2020 και να εκτιμάται ότι θα υπερβεί τα 12,5 δισ. το 2024), τόσο αυξάνεται και η παραγωγή του, άρα και οι ποσότητες τυρογάλακτος που απομένουν κατά την επεξεργασία του γάλακτος για τη μετατροπή του σε γιαούρτι. Υπολογίζεται ότι μόνο στην Πολιτεία της Νέας Υόρκης, όπου παράγεται το 70% του Greek yogurt που καταναλώνεται στις ΗΠΑ, παράγονται πάνω από 453 χιλιάδες τόνοι τυρογάλακτος ετησίως.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο Ιπποκράτης είχε αναδείξει την αξία του τυρογάλακτος
Το τυρόγαλα αποτελεί τροφή πλούσια σε προβιοτικά, πρωτεΐνη, κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο και βιταμίνες Β-12 και Β-6 και τη διατροφική αξία του είχε εντοπίσει πρώτος ο Ιπποκράτης επισημαίνοντας ότι συμβάλλει ιδιαίτερα στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Ωστόσο, εάν δεν τύχει της κατάλληλης επεξεργασίας και απορριφθεί ακατέργαστο, το τυρόγαλο θεωρείται ιδιαίτερα επιβαρυντικό για το περιβάλλον.
Εκεί, λοιπόν, που οι άλλοι βλέπουν ένα προϊόν για τη… χωματερή, οι αδελφοί Adam και Jeremy Kaye της εταιρείας Spare Food είδαν την ευκαιρία και κατάφεραν αξιοποιώντας το τυρόγαλο να παράξουν ανθρακούχο τόνικ χρησιμοποιώντας επιπρόσθετα φρούτα, μπαχαρικά, μέλι και διοξείδιο του άνθρακα.
Το πρώτο SpareTonic κυκλοφόρησε στην αμερικανική αγορά, σε τρεις πολιτείες, μόλις τον περασμένο Απρίλιο και μέσα σε 9 μήνες οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 450% και πλέον διατίθεται σε 21 πολιτείες.
Η Spare Food αναδεικνύει μάλιστα το γεγονός ότι για την παραγωγή του τόνικ έχει χρησιμοποιηθεί πρωτεΐνη από τυρόγαλο καθώς και ότι περιέχει ηλεκτρολύτες, βιταμίνη Β και προβιοτικά. Αναδεικνύει επίσης ότι πρόκειται για προϊόν που έχει προέλθει από «ανωκύκλωση» (upcycle), δηλαδή την αξιοποίηση υποπροϊόντος για τη δημιουργία νέου, καινοτόμου και λειτουργικού προϊόντος με υψηλή προστιθέμενη αξία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Περισσότεροι τρόποι για να χρησιμοποιούμε περισσότερα
«Εκεί που άλλοι βλέπουν προϊόντα για τη χωματερή, εμείς βλέπουμε αναξιοποίητο υλικό και “παρεξημένα” συστατικά», είναι η κεντρική φιλοσοφία της Spare Food που ίδρυσαν οι αδελφοί Kaye προκειμένου να συμβάλλουν στη μείωση της σπατάλης τροφίμων μέσω της αξιοποίησης αναξιοποίητων συστατικών από φυτά καθώς και φαγώσιμων παραπροϊόντων και υποπροϊόντων που προέρχονται από την διαδικασία παραγωγής άλλων τροφίμων.
Προερχόμενοι από οικογένεια που ασχολείται επιχειρηματικά με την εστίαση για 4 γενιές, έλαβαν την απόφαση να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο τομέα λόγω της εγγενούς αγάπης τους για το καλό φαγητό, του αυξημένου αισθήματος κοινωνικής υπευθυνότητας καθώς και της συνειδητοποίησης ότι κάθε άνθρωπος έχει τη δύναμη να κάνει τη διαφορά στον πλανήτη μέσω των διατροφικών επιλογών που κάνει καθημερινά. Γι’ αυτό σύνθημα της εταιρείας είναι: «περισσότεροι τρόποι για να χρησιμοποιούμε περισσότερα».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Με 5% τρέχει η αγορά της «ανωκύκλωσης» (upcycle) τροφίμων
Η αξιοποίηση τροφίμων που προορίζονται για απόρριψη με σκοπό την δημιουργία νέων τροφίμων με υψηλότερη προστιθέμενη αξία (upcycle) παρουσιάζει σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες στο πλαίσιο της παγκόσμιας προσπάθειας για μείωση της σπατάλης τροφίμων (υπολογίζεται ότι το 1/3 των τροφίμων που παράγονται διεθνώς καταλήγουν στις χωματερές αντί να καταναλώνονται).
Σύμφωνα με έρευνες, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς υπερβαίνει ήδη τα 46,5 δισεκατομμύρια δολάρια κατ’ έτος με εκτιμώμενο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 5% για την επόμενη 10ετία.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.