THEPOWERGAME
Δεύτερη ευκαιρία στις μεταξύ τους σχέσεις δίνουν τα σούπερ μάρκετ My Market του ομίλου Παντελιάδη και η Wolt, καθώς εδώ και λίγες ημέρες έχει ξεκινήσει πειραματικά στην περιοχή των Αμπελοκήπων Αθήνας η διανομή προϊόντων της αλυσίδας από την πλατφόρμα. Πρόκειται για την δεύτερη προσπάθεια καθώς οι δύο πλευρές είχαν επιχειρήσει ανεπιτυχώς να συνεργαστούν στον συγκεκριμένο τομέα στις αρχές της πανδημίας.
Το κατάστημα που λαμβάνει χώρα το «πείραμα» είναι αυτό της Λουίζης Ριανκούρ, δίπλα στο Γηροκομείο Αθηνών, και η διανομή γίνεται χωρίς κόστος για αγορές αξίας άνω των 30 ευρώ ενώ για χαμηλότερα ποσά υπάρχει επιβάρυνση της τάξης του 1 ευρώ ανά παραγγελία. Οι διανομές της Wolt για την αλυσίδα πραγματοποιούνται από τις 09.00 – 20.00 τις καθημερινές και έως τις 19.00 το Σάββατο και αφορούν περιορισμένη ακτίνα από την περιοχή των Αμπελοκήπων έως το Ψυχικό.
Όπως είναι γνωστό οι δύο πλευρές έχουν αναπτύξει δικά τους ηλεκτρονικά καταστήματα. Η μεν My Market εξυπηρετεί μέσω στόλου ιδιόκτητων αυτοκινήτων και του δικτύου καταστημάτων της το μεγαλύτερο μέρος της χώρας ενώ η wolt market μέσα από ένα δίκτυο 5 dark stores έχει καταφέρει να έχει παρουσία σε ένα σημαντικό τμήμα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι δύο πλευρές έχουν και συνεργασία προμηθευτή – πελάτη καθώς τα Wolt Market προμηθεύονται ένα μεγάλο μέρος των προϊόντων τους από την αλυσίδα Cash & Carry Metro του ομίλου Παντελιάδη.
Εάν το πείραμα πετύχει η My Market θα είναι η πέμπτη αλυσίδα σούπερ μάρκετ που συνεργάζεται με aggregator καθώς ήδη υπάρχουν οι συνεργασίας Σκλαβενίτη με efood, ΑΒ Βασιλόπουλου με delivery.gr (σ.σ. η τελευταία εξαγοράστηκε πρόσφατα από την efood) και των Μασούτη και Κρητικού με την box της Cosmote. Οι δύο τελευταίες αφορούν μόνο το σκέλος της παραγγελιοληψίας ενώ οι άλλες τρεις περιπτώσεις και την ταχεία διανομή των προϊόντων. Οι συμμαχίες τέτοιου τύπου σε κάποιες περιπτώσεις με ανταγωνιστές που διαθέτουν δικά τους Market (όπως με την efood και την Wolt) είναι αναγκαίο κακό για τις παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ καθώς προσπαθούν να καλύψουν με όσο το δυνατόν χαμηλότερο κόστος την όλο και αυξανόμενη ζήτηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Όπως είχε παραδεχθεί τον περασμένο Απρίλιο σε συνέδριο ο Αριστοτέλης Παντελιάδης των My Market το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας κατάφερε να σταματήσει να έχει σημαντικές ζημίες και να είναι οριακά κερδοφόρο μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα ενώ είχε επισημάνει και το φαινόμενο «κανιβαλισμού» προς τα φυσικά καταστήματα. «Όσο μεγαλώνει το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στο γενικό σύνολο των αγορών, τόσο αυτές οι αγορές θα κλέβουν τζίρο απ’ τα φυσικά καταστήματα. Και τα φυσικά καταστήματα λειτουργούν με τελείως διαφορετικά περιθώρια. Οπότε θα αρχίσει να πονάει όλο και περισσότερο η ανάπτυξη αυτού του ηλεκτρονικού κομματιού εάν δεν βρούμε τρόπο να το κάνουμε κερδοφόρο. Και είναι φυσικό διότι το κόστος του delivery ξεπερνά αθροιστικά το 20%. Κι αυτό δεν είναι ελληνικό πρόβλημα αλλά παγκόσμιο. Έρευνα της McKinsey ανέφερε ότι το κόστος είναι 21%» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.