THEPOWERGAME
Έχουν περάσει είκοσι χρόνια από την εποχή που o όμιλος Fourlis έφερνε για πρώτη φορά τα IKEA στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Θεσσαλονίκη. Χθες στα εγκαίνια του «IKEA πόλης» στο The Mall Athens, o επικεφαλής του ομίλου Βασίλης Φουρλής και ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης ξεβίδωσαν μία ξύλινη «κορδέλα», αντί της κοπής ενός τεράστιου κορμού δέντρου που ήταν η κλασική ατραξιόν της IKEA για δεκαετίας, ατραξιόν που είχε λάβει χώρα και στα εγκαίνια των πρώτων καταστημάτων της και στην Ελλάδα.
Το «βάρβαρο» για τα σημερινά δεδομένα έθιμο υπενθύμησε ο ίδιος ο Βασίλης Φουρλής, στο περιθώριο της εκδήλωσης, ως ένα μικρό παράδειγμα του πως τα IKEA εξελίσσονται και ανταποκρίνονται στα κελεύσματα και τις ανάγκες κάθε εποχής.
Ένα από τα σύγχρονα κελεύσματα είναι η δημιουργία μικρότερων καταστημάτων, πιο κοντά στους καταναλωτές. Η Ελλάδα που μετράει αρκετές πρωτιές για τον όμιλο IKEA (όπως τα πρώτα σημεία παραγγελιών και παραλαβών στον κόσμο) ήταν ανάμεσα στις πρώτες χώρες που λειτούργησαν καταστήματα πόλης.
Χθες μάλιστα μάθαμε ότι η Lamda Development και η Fourlis συζητούσαν για το κατάστημα που άνοιξε τις πόρτες του στον τέταρτο όροφο του Mall εδώ και τέσσερα χρόνια, πολύ πριν λειτουργήσει καν το πρώτο κατάστημα τέτοιου τύπου παγκοσμίως.
Το νέο κατάστημα αποτελεί μία επένδυση 3 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή το νέο κατάστημα που αποτελεί μία επένδυση ύψους 3 εκατ. ευρώ καλύπτει το κενό της μικρής γκάμας σε σχέση με τα μεγάλα καταστήματα (1.300 κωδικού από τα περίπου 9.000 προϊόντα) με αρκετά ψηφιακά χαρακτηριστικά.
Ένα χαρακτηριστικό είναι το Ikea App που δίνει την δυνατότητα στον καταναλωτή σκανάροντας τον κωδικό QR του προϊόντος να δει τι εναλλακτικές έχει, σε τι μεγέθη και σε ποια καταστήματα υπάρχουν αποθέματα.
Προέβλεψε ότι ακόμη και μετά το τέλος της πανδημίας το e-commerce θα συνεχίσει να αυξάνεται και ήδη εντός του ομίλου τα δύο τελευταία χρόνια έχει διπλασιαστεί και καταλαμβάνει το 20% των συνολικών πωλήσεων (τόσο σε IKEA όσο και στα αθλητικά σήματα του ομίλου) ή αλλιώς 80 εκατ. ευρώ στο σύνολο των 400 εκατ. ευρώ.
Στην λογική αυτή ο όμιλος δημιούργησε και το νέο Κέντρο Εφοδιαστικής Αλυσίδας όπου 6 εργαζόμενοι δύνανται να διεκπεραιώσουν 5 χιλιάδες παραγγελίες.
Στα απόνερα της πανδημίας και των προβλημάτων που προκλήθηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα ο κ. Φουρλής παραδέχτηκε ότι στα ΙΚΕΑ στην Ελλάδα υπάρχουν ελλείψεις προϊόντων της τάξης του 13% – 14% διευκρινίζοντας ότι οι ελλείψεις σε κωδικούς δεν σημαίνουν και αντίστοιχες μειώσεις σε τζίρους καθώς υπάρχουν προϊόντα που η έλλειψη τους συμβάλλει περισσότερο.
«Πιστεύουμε ότι μετά το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2022 οι ελλείψεις θα αρχίσουν να εξομαλύνονται»
«Πιστεύουμε ότι μετά το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2022 οι ελλείψεις θα αρχίσουν να εξομαλύνονται καθώς ήδη έχουμε τα πρώτα σημάδια εξομάλυνσης, τόσο στην παραγωγή όσο και στα λιμάνια σε Ασία και Ευρώπη» σημείωσε, ενώ για τα αθλητικά σήματα (Intersport και Athlete’s Foot) ξεκαθάρισε ότι οι ελλείψεις κυμαίνονται σε 5%-10%.
Σε ό,τι αφορά στο κύμα ανατιμήσεων ανέφερε ότι η IKEA δεν έχει προχωρήσει ακόμη σε ανατιμήσεις οι οποίες θα έρθουν σταδιακά εντός του 2022 τις οποίες θεωρεί ότι θα είναι σε λογικά επίπεδα.
Δύο νέα, μεσαίου μεγέθους καταστήματα σε Ηράκλειο Κρήτης και Πάτρα
Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση του powergame.gr, ανέφερε ότι θα δημιουργηθούν έως το 2023 δύο νέα, μεσαίου μεγέθους καταστήματα σε Ηράκλειο Κρήτης και Πάτρα τα οποία θα αναπτυχθούν μέσω της Trade Estate ΑΕΕΑΠ. Υπενθυμίζεται ότι σε μεσαίου μεγέθους έχουν μετατραπεί και λειτουργούν εδώ και λίγο διάστημα τα καταστήματα ΙΚΕΑ σε Λάρισα και Ιωάννινα.