THEPOWERGAME
Το 2021 δεν ήταν και η καλύτερη χρονιά για τον κλάδο των χαρτικών και των απορρυπαντικών, τους τομείς που δραστηριοποιείται η Ευρωχαρτική και αυτό γιατί η φετινή χρήση ακολούθησε τις μαζικές αγορές που έγιναν το 2020 λίγο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο 15μερο του Μαρτίου πέρυσι, και μετά από τα δημοσιεύματα που ήθελαν τα χαρτιά υγείας να εξαφανίζονται από τα σούπερ μάρκετ μεγάλων χωρών, η εταιρεία εμφάνισε αύξηση κύκλου της τάξης του 80% από τις κινήσεις πανικού που επικράτησαν. Όπως σε όλες τις περιπτώσεις, αυτή η αποθεματοποίηση λειτουργεί αρνητικά για το διάστημα που ακολουθεί.
Όπως ανέφερε χθες το βράδυ, σε δημοσιογραφική εκδήλωση, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Τρακάκης, το 2021 η εταιρεία, σε αντίθεση με τον κλάδο που κινείται πτωτικά, θα παρουσιάσει αύξηση του κύκλου εργασιών έστω και μονοψήφια. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο λανσάρισμα του «καλόχαρτου», Endless Earth, το οποίο έχει καταφέρει και έχει τοποθετηθεί πλέον στις περισσότερες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και στην είσοδο από τον Απρίλιο του 20202 στις μάσκες προσώπου για την προστασία από τον Covid.
Το 60% των πωλήσεων εκτός σούπερ μάρκετ
Το 2020 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 57 εκατ. ευρώ με το 65% να αφορά σε πωλήσεις χαρτικών. Το δυνατό χαρτί της Ευρωχαρτικής είναι η αγορά εκτός σούπερ μάρκετ όπου πραγματοποιείται το 60% του κύκλου εργασιών της. Αφορά σε έναν μεγάλο βαθμό τον κλάδο του Horeca όπου παρέχονται λύσεις από τα χάρτινα τραπεζομάντηλα και τα χαρτικά που έχει ανάγκη μία επιχείρηση μέχρι τα επαγγελματικά απορρυπαντικά και τα καθαριστικά. Όπως ανέφερε στο powergame.gr ο κ. Τρακάκης, αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για περαιτέρω διείσδυση στην αγορά του οργανωμένου λιανικού εμπορίου με το ενδιαφέρον να στρέφεται σε νέα προϊόντα στους τομείς των απορρυπαντικών και καθαριστικών.
Καθώς το χαρτί δεν αποτελεί το μοναδικό αντικείμενο της εταιρείας, εδώ και δύο εβδομάδες αποφασίστηκε η μετονομασία της σε Endless EC με το EC να «μεταφράζεται» τόσο Essential Care όσο και EuroChartiki. Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση, η αλλαγή της επωνυμίας σηματοδοτεί την στροφή στο επώνυμο προϊόν, καθώς το Endless είναι το βασικό brand της εταιρείας το οποίο επιθυμεί και να ενδυναμώσει περαιτέρω. Μία άλλη κίνηση την οποία εξετάζουν αυτό το διάστημα οι οικογένειες Τρακάκη και Χριστόπουλου είναι η είσοδος των μετοχών της εταιρείας στο Χρηματιστήριο. Όπως διευκρίνισαν «ακόμη δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση, είναι όμως κάτι που το εξετάζουμε».
Τέλος σε ότι αφορά στην τιμολογιακή πολιτική αναφέρθηκε ότι η εταιρεία μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει σε κάποιες ελαφριές αναπροσαρμογές όμως από τον Ιανουάριο και μετά οι αυξήσεις θα είναι μεγαλύτερες καθώς υπάρχει σημαντική επιβάρυνση τόσο σε επίπεδο πρώτων υλών όσο και ενεργειακού κόστους που δεν μπορούν να απορροφηθούν στο σύνολο τους από την Endless EC.