THEPOWERGAME
Σοβαρό πλήγμα στις πωλήσεις της, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, δέχθηκε πέρυσι η BIC ΒΙΟΛΕΞ, η θυγατρική του ομίλου BIC που διαθέτει στην Ελλάδα εργοστάσιο και κέντρο έρευνας. Η εταιρεία είναι η μεγαλύτερη κατ’ εξοχήν παραγωγός για τον κλάδο των ξυριστικών (Λεπίδες & Συσκευές Ξυρίσματος) του Ομίλου BIC και εξάγει τα προϊόντα της από το εργοστάσιο των Αθηνών. Επίσης, διεξάγει για τον Όμιλο BIC την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα καθώς και τον σχεδιασμό και ανάπτυξη των νέων ξυριστικών προϊόντων.
BIC: Τα οικονομικά στοιχεία
Τα καθαρά κέρδη της σημείωσαν μείωση 57,8% και περιορίστηκαν στα 9,413 εκατ. ευρώ, ενώ o συνολικός κύκλος εργασιών της έπεσε στα 165,3 εκ. ευρώ από 203,5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019, σημειώνοντας μείωση κατά 18,8%.
Η μείωση των εξαγωγών κατά 19,7% οφείλεται κυρίως στην μείωση των πωλήσεων των ξυριστικών προϊόντων ως αποτέλεσμα της απαγόρευσης των μετακινήσεων λόγω covid-19 και των γενικότερων ανακατατάξεων των πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά. Οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά το 2020 σημείωσαν μικρότερη μείωση 8,9% σε σχέση με το 2019. Η μείωση αυτή προήλθε από όλες σχεδόν τις κατηγορίες προϊόντων και εμπορευμάτων που διακινεί η εταιρεία στην Ελλάδα με την κατηγορία των γραφικών να έχει πληγεί περισσότερο κυρίως λόγω κλεισίματος των σχολείων και της μειωμένης επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Παρόλα αυτά η εταιρεία BIC ΒΙΟΛΕΞ ΑΕ, κατάφερε να διατηρήσει σημαντικά μερίδια αγοράς σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται γραφικά, αναπτήρες, ξυριστικά και διαφημιστικά προϊόντα. Η εταιρεία επένδυσε πέρυσι για πάγιο εξοπλισμό 13 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούσαν στο μεγαλύτερο μέρος σε μηχανολογικό εξοπλισμό για την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, την παραγωγή νέων προϊόντων, τη βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής και την απόκτηση νέας τεχνολογίας.
Οι στόχοι της BIC ΒΙΟΛΕΞ
Τη φετινή χρονιά η στρατηγική της BIC ΒΙΟΛΕΞ επικεντρώθηκε στη διατήρηση των χαμηλών λειτουργικών εξόδων, στην εμπορική εκμετάλλευση της ήδη εγκατεστημένης βάσης στην Ελλάδα, τη διατήρηση ή/και αύξηση του ποσοστού κερδοφορίας της. Σημειώνεται πως για την περίοδο 1 Ιανουαρίου έως 31 Αυγούστου σημειώθηκε αύξηση 20% στις πωλήσεις της εταιρείας.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία θα συνεχίσει το επενδυτικό της πρόγραμμα σε πάγιο εξοπλισμό που αφορά κυρίως την παραγωγή νέων προηγμένων τεχνολογικά προϊόντων, ανταγωνιστικά σε αγορές υψηλών απαιτήσεων.
Οι δαπάνες επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας για φέτος προβλέπονται να φθάσουν περίπου στα 15 εκατ. ευρώ. Τα ερευνητικά έργα είναι: Ανάπτυξη Λεπίδας, Ανάπτυξη Μηχανών, Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων, Διεργασίες Πλαστικών και Βιομηχανοποίηση.