THEPOWERGAME
Αν υπάρχει ένα προϊόν με το οποίο έχει συνδέσει το όνομα του ο όμιλος εταιρειών Mantis, αυτό δεν είναι άλλο από το Red Bull. Το ενεργειακό αναψυκτικό έδωσε φτερά στην επιχείρηση που ξεκίνησαν από τα Τρίκαλα οι οικογένειες Χαντζή και Κρομμύδα, και βοήθησε με το επιτυχές λανσάρισμα του το 1997 να εμπιστευτούν την Mantis μερικά από τα μεγαλύτερα παγκόσμια brands. Μεταξύ αυτών ο όμιλος Mars (σοκολάτες m&m’s, Snickers, Twix, Maltesers, Mars, τσίχλες Orbit, ζωοτροφές Pedigree, Whiskas, ρύζι Uncle Bens κ.α.) οι μπαταρίες energizer, τα ξυραφάκια Wilkinson, τα αντηλιακά Hawaiian Tropic κ.α..
Από τα Τρίκαλα που ξεκίνησε το 1974 ο όμιλος μετακόμισε το 2004 σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο όπου φιλοξενούνται τα κεντρικά γραφεία και το κέντρο logistic. Σήμερα συνεργάζεται με περισσότερους από 800 χονδρέμπορους και διαθέτει πανελλαδικά πάνω από 16.500 πελάτες σε όλο το φάσμα του οργανωμένου λιανεμπορίου. Έχοντας εδραιωθεί στην αγορά της χονδρικής και λιανικής τα δύο μεγάλα στοιχήματα του μέλλοντος είναι η ενδυνάμωση στο HoReCa και οι εξαγωγές.
Aπό τη διανομή στην παραγωγή
Βασικό «χαρτί» για την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι η απόκτηση της ρετσίνας Μαλαματίνα από την Θεσσαλονίκη. Η Mantis είναι εδώ και περίπου έναν χρόνο ο προτιμητέος επενδυτής και μέχρι να πέσουν οι οριστικές υπογραφές στηρίζει στο μέτρο του δυνατού την πιο διάσημη ρετσίνα τόσο σε επίπεδο παραγωγής και marketing αλλά κυρίως στην διανομή της. Αξίζει να αναφερθεί ότι έως τα μέσα της περασμένης δεκαετίας η Μαλαματίνα ήταν leader στον χώρο της ρετσίνας με ποσοστό 40% στην ελληνική αγορά, ενώ περίπου ένα 15% του κύκλου εργασιών της εταιρείας προέρχονταν από εξαγωγές.
Αναμένοντας να ξεκαθαρίσει το τοπίο γύρω από την Μαλαματίνα ο όμιλος Mantis προχώρησε πριν από λίγους μήνες στην δημιουργία του δικού του χαρτοφυλακίου οινοπνευματωδών τα οποία τοποθέτησε κάτω από την ομπρέλα της Mantis Greek Spirits Collection. Πρόκειται για τη συλλογή τεσσάρων ελληνικών αποσταγμάτων που αποτελούν και τα πρώτα σήματα ιδιοκτησίας του ομίλου με τα οποία όπως προαναφέρθηκε προσβλέπει τόσο στην αγορά του HoReCa όσο και των εξαγωγών.
Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στο Τσίπουρο Καλαϊτζή, τόσο για συναισθηματικούς λόγους καθώς η ιστορία του ξεκινάει πριν από έναν αιώνα από τον Χαράλαμπο Κρομμύδα, παππού των σημερινών μετόχων, όσο και για εμπορικούς λόγους καθώς η αγορά του τσίπουρου συνεχίζει να έχει ιδιαίτερη δυναμική στην εσωτερική αγορά. Για την παραγωγή και την εμφιάλωση του Τσίπουρου Καλαϊτζή, η Mantis συνεργάζεται με τον Αγροτικό Οινοποιητικό Συνεταιρισμό Νέας Αγχιάλου «Η Δήμητρα». Τα άλλα τρία premium αποστάγματα είναι το Majuni, φτιαγμένο από 15 διαφορετικά βότανα, μπαχάρια, ρίζες και άνθη από όλη την Ελλάδα, το λικέρ μαστίχας stichion και το kentri, απόσταγμα στέμφυλων σταφυλής διπλής απόσταξης με μέλι, κανέλα, γαρύφαλλο και άλλα μπαχάρια.
Μονάδα εμφιάλωσης νερού στο Καστράκι Φωκίδας
Έχοντας το δυνατό χαρτί της διανομής που φθάνει από το μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ έως το μικρότερο περίπτερο αλλά και σε ένα μεγάλο τμήμα του HoReCa, που οι παραπάνω προσθήκες θα το ενδυναμώσουν, η Mantis επενδύει περαιτέρω στην παραγωγή προχωρώντας στην δημιουργία μονάδας εμφιάλωσης νερού στο Καστράκι Φωκίδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Powergame.gr η παραγωγική διαδικασία αναμένεται στα τέλη της ερχόμενης χρονιάς ή το αργότερο εντός του 2023. Αξίζει να αναφερθεί ότι εδώ και έναν περίπου χρόνο ο όμιλος έχει αναλάβει την διανομή στην χώρα μας του μεταλλικού νερού ΑQUA Carpatica που παράγει στην Ρουμανία ο ελληνικής καταγωγής επιχειρηματίας, Γιάννης Βάλβης.
Σε οικονομικό επίπεδο οι πωλήσεις του ομίλου Mantis διαμορφώθηκαν το 2020 σε 33,4 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 6,96% σε σχέση με το 2019. Σε ότι αφορά στα αποτελέσματα τα κέρδη προ φόρων του 2020 ανήλθαν σε 1,07 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας ελαφρά πτώση σε σχέση με την προηγούμενη χρήση όπου είχαν ανέλθει σε 1,14 εκατ. ευρώ.