THEPOWERGAME
Πώς παραγγέλναμε σουβλάκια και πίτσες πριν από μία δεκαετία; Είχαμε ένα συρτάρι ή μία σακούλα γεμάτη με φυλλάδια από τα καταστήματα της περιοχής και καλούσαμε στο τηλέφωνο. Ένα χέρι θα σήκωνε το τηλέφωνο αλλά δεν θα απαντούσε καθώς εκείνη την στιγμή έπαιρνε μία άλλη παραγγελία από μία άλλη γραμμή. Άκουγες την συνομιλία και περίμενες, παράλληλα άκουγες την φασαρία στην κουζίνα, τα καψουροτράγουδα από το τραντζιστοράκι του ψήστη, τους ντελιβεράδες που τσακώνονταν για το ποιος θα πάει την παραγγελία. Ερχόταν η σειρά σου, είχες αφαιρεθεί και ταυτόχρονα αγχωθεί γιατί είχες ξεχάσει τι ακριβώς ήθελες να παραγγείλεις, η κυρία στην άλλη γραμμή του τηλεφώνου έδειχνε μία διακριτική αλλά ταυτόχρονα ανήσυχη υπομονή. Άκουγες το κουδούνισμα και από άλλα τηλέφωνα, έλεγες γρήγορα το πρώτο πιάτο που έβλεπες μπροστά σου, έδινες τα στοιχεία σου και έκλεινες το τηλέφωνο έχοντας ξεχάσει μέσα στην βιασύνη σου να πεις ότι θα πληρώσεις με χαρτονόμισμα των 50 ευρώ.
Η σημερινή επιτυχία του efood, που ξεκίνησε πριν ακριβώς 10 χρόνια, περιγράφεται απλά στις πιο πάνω γραμμές. Ήρθε και έγινε συνώνυμο του delivery, καθώς μία ομάδα νέων ανθρώπων πίστεψε και επένδυσε ότι δεν θα μπορούσε να κρατήσει για πολύ καιρό αυτή η κατάσταση. Χωρίς χαρτούρα, χωρίς να καλείς σε καταστήματα που στο ενδιάμεσο είχαν κλείσει, χωρίς αναμονές και με επιλογές που συνεχώς αυξάνονταν έστελνες ηλεκτρονικά την παραγγελία σου και απλά περίμενες να ακούσεις το κουδούνι στην πόρτα.
Όσο περνούσαν τα χρόνια και αυξανόταν και η εξοικείωση με τον ψηφιακό κόσμο τόσο αυξάνονταν και οι υπηρεσίες και οι καινοτομίες που πρόσφερε το efood στους καταναλωτές αλλά και στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Μία από τις καινοτομίες ήταν η πληρωμή με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα που αφαίρεσε το άγχος για ρέστα και από τις δύο πλευρές.
Μέσω της πλατφόρμας που δημιούργησε το efood έδωσε τη δυνατότητα σε έναν μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων να δημιουργήσουν ένα επιπλέον κανάλι πώλησης και διανομής, αυξάνοντας σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνονται και δημιουργώντας έναν πρόσθετο κύκλο εργασιών για αυτούς. Αυτός ο κύκλος εργασιών, για τις 20.000 επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα του, έχει ξεπεράσει αθροιστικά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, τα δέκα τελευταία χρόνια, αποδεικνύοντας ότι ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς της εστίασης διεύρυνε σε μεγάλο βαθμό τη δυνατότητα ανάπτυξής του. Είναι χαρακτηριστικό ότι με την έναρξη της πανδημίας περισσότερες από 6.000 νέες επιχειρήσεις εντάχθηκαν στην πλατφόρμα του efood, το οποίο ανέλαβε τη διανομή των προϊόντων τους, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της λειτουργίας τους όπως και τη διατήρηση του προσωπικού τους.
Εντυπωσιακό είναι και το στοιχείο του πως μία νέα εταιρεία δημιούργησε σε χρόνο ρεκόρ έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην χώρα. Τον Νοέμβριο του 2011 στο efood εργάζονταν μόλις 2 άτομα. Δέκα χρόνια μετά περίπου 4.300 διανομείς έρχονται σε επαφή με δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις και καταναλωτές καθημερινά ενώ 810 άτομα υποστηρίζουν την λειτουργία του efood από τα γραφεία του. Η εταιρεία έχει λάβει την αναγνώριση ως ένας από τους κορυφαίους εργοδότες στη χώρα, με την κατάληψη της 5ης και της 3ης θέσης στο θεσμό Best Place to Work, τα δύο τελευταία χρόνια. Ο ρυθμός αύξησης του προσωπικού της ξεπερνά το 40% ανά έτος και έχει δαπανήσει περισσότερα από 80 εκατομμύρια ευρώ σε κόστος μισθοδοσίας, τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ οι παροχές που προσφέρει στην πιο πολυπληθή ομάδα διανομέων στην Ελλάδα θα ξεπεράσουν τα 1,8 εκατομμύρια ευρώ το 2021, ως απόδειξη της πρόθεσης της εταιρείας να παρέχει ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Για να αντιληφθούμε την αξία μια επιχείρησης στην ελληνική αγορά, σημαντική παράμετρος αποτελεί και η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία και στα δημόσια έσοδα, που για το efood, ξεπερνούν τα 60 εκατομμύρια ευρώ, σε φόρους μόλις τα τελευταία 3 χρόνια, ενώ η επέκταση του σε 100 πόλεις, δημιουργεί και άμεσα οικονομικά οφέλη για τοπικές οικονομίες και αγορές.
Τι έχει η επόμενη ημέρα για το efood; Περαιτέρω ενδυνάμωση του στόλου του, αύξηση των hubs, ώστε η εξυπηρέτηση να φθάνει ακόμη πιο γρήγορα σε ακόμη περισσότερα σημεία και είσοδο σε ακόμα περισσότερους νέους τομείς, καθώς ήδη εδώ και δύο χρόνια τo efood έχει εντάξει κι άλλες κατηγορίες, πέραν του έτοιμου φαγητού. Ήδη τον τελευταίο χρόνο οι συνεργασίες με σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής δίνουν την δυνατότητα στους καταναλωτές να κερδίζουν χρόνο στις αγορές τους ενώ και οι ίδιες επιχειρήσεις ανακαλύπτουν ένα νέο κανάλι διάθεσης των προϊόντων τους που συνεχώς μεγαλώνει.