THEPOWERGAME
Στο κλαμπ των εταιρειών που προχωρούν σε ανατιμήσεις, εξαιτίας των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, τις αυξήσεις τιμών στις πρώτες ύλες και στις ελλείψεις προϊόντων, αναμένεται να μπει και η ΙΚΕΑ.
Οι ιδιοκτήτες του Σουηδικού ομίλου, που έχει παρουσία στην Ελλάδα μέσω του ομίλου Φουρλή, προειδοποίησαν μέσα στην εβδομάδα για αυξήσεις τιμών, καθώς η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας επιβαρύνει τα κέρδη, ενώ η διατήρηση των καταστημάτων και των αποθηκών χαρακτηρίζεται ως η μεγαλύτερη «πρόκληση» που έχει να αντιμετωπίσει.
Ο όμιλος Inter Ikea, η μητρική εταιρεία του εμπορικού σήματος Ikea, αναμένει ότι οι προκλήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού θα διαρκέσουν μέχρι το 2022. Και σημειώνει πως εναπόκειται στους franchisee της, όπως είναι ο όμιλος Φουρλή, πόσες από αυτές τις αυξήσεις τιμών θα να μεταφέρουν στους καταναλωτές.
Η διοίκηση του ομίλου Φουρλή έχει πει πως οι συμφωνίες 18 μηνών που αφορούν στην προμήθεια των προϊόντων έχουν «προστατέψει» την IKEA Greece, ωστόσο με δεδομένο ότι δεν φαίνεται στον βραχυχρόνιο ορίζοντα κάποια αποκλιμάκωση του κόστους, έχει αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε ανατιμήσεις.
Αν και η ΙΚΕΑ, όπως και πολλοί έμποροι λιανικής επίπλων σπιτιού, επωφελήθηκαν από την αυξανόμενη ζήτηση κατά τη διάρκεια των lockdown, τα κέρδη προ φόρων του ομίλου μειώθηκαν κατά 16% τη χρήση έως το τέλος Αυγούστου σε 1,7 δισ. ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε ο Σουηδικός όμιλος: «Η παγκόσμια πανδημία επηρέασε τα λειτουργικά μας έσοδα. Η μεγαλύτερη αιτία ήταν η απότομη αύξηση των τιμών των μεταφορών και των πρώτων υλών το δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους».
Επίσης, έκανε γνωστό πως η διατήρηση των καταστημάτων και των αποθηκών Ikea ήταν πρόκληση. Καθώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας οδήγησαν σε σημαντική πτώση της διαθεσιμότητας προϊόντων από τα οποία δεν έχει ακόμη ανακάμψει.
Τα καταστήματά της στη Βόρεια Αμερική έχουν επηρεαστεί περισσότερο από τις ελλείψεις προϊόντων, ακολουθούμενα από τα καταστήματα στην Ευρώπη. Για τον λόγο αυτό, η ΙΚΕΑ έχει αφαιρέσει προσωρινά αντικείμενα που δεν είναι διαθέσιμα από τον ιστότοπο και τα καταστήματά της, για να αποφύγει την απογοήτευση των καταναλωτών και προτείνει άλλα προϊόντα.