THEPOWERGAME
Η Coca-Cola HBC AG, στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company και η εταιρεία που λανσάρει την ελληνική αγορά τα Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Schweppes, Kinley, Costa, Valser, Romerquelle, Fanta, Sprite, Powerade, Fuze Tea, Dobry, Cappy, Monster και Adez, ανακοίνωσε ισχυρή αύξηση κατά 17,1% των καθαρών εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου. Eπιτάχυνση της ανάπτυξης σε διετή βάση, +16,8% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2019 και +8,9% σε σύγκριση με το εννεάμηνο του 2019, σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Σημειώνεται πως εάν δεν αναφέρεται διαφορετικά, οι επιδόσεις εννιαμήνου 2021 επηρεάζονται αρνητικά από την αλλαγή στην ταξινόμηση της Multon, της επιχείρησής μας πώλησης χυμών στη Ρωσία, από κοινή επιχείρηση σε κοινοπραξία, μετά την αναδιοργάνωσή της τον Μάιο του 2020 και επηρεάζονται θετικά από την εξαγορά της Bambi τον Ιούνιο του 2019, συγκρινόμενες με τις επιδόσεις του εννιαμήνου 2019.
Μέσω της στοχευμένης υλοποίησης της στρατηγικής της, η Coca-Cola HBC AG αποκόμισε τα οφέλη της καλοκαιρινής περιόδου, επωφελούμενη από το εκ νέου άνοιγμα του καναλιού της εκτός σπιτιού κατανάλωσης. Επίσης, οι καλές επιδόσεις στις αναδυόμενες αγορές συνεχίστηκαν.
Πέτυχε αύξηση του μεριδίου αγοράς κατά 70 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά κατά το εννεάμηνο.
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 13,1% στηρίχθηκε στις κατηγορίες προτεραιότητας του χαρτοφυλακίου προϊόντων 24ωρης/7ήμερης κατανάλωσης:
- ανθρακούχα αναψυκτικά +13,1%,
- ανθρακούχα αναψυκτικά με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη +54,6%,
- ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες +27,5% και
- ποτά ενέργειας +29,4%.
Κατά το γ’ τρίμηνο σημειώθηκε:
- Αύξηση τιμών/μείγματος κατά 5,1% από την αρχή του έτους έως σήμερα και κατά 3,5% κατά το τρίτο τρίμηνο, το οποίο συγκρίνεται με υψηλότερη βάση. Οι τρεις αγορές της εταιρείας σημείωσαν επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης τιμών/μείγματος σε σύγκριση με το 2019.
- Αυστηρή διαχείριση του κόστους πωληθέντων και συνεπής έλεγχος των λειτουργικών εξόδων.
Η ολοκλήρωση της εξαγοράς της Coca-Cola Bottling Company of Egypt αναμένεται να λάβει χώρα έως το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Επίσης, ανακοινώθηκε η δέσμευση της εταιρείας για επίτευξη μηδενικών εκπομπών ρύπων σε ολόκληρη την εφοδιαστικη αλυσίδα έως το 2040.
Βασικά στοιχεία ανά τομέα
- Αναπτυγμένες αγορές: Διατηρήθηκε η ανάπτυξη τιμών/μείγματος. Η ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων υποστηρίχθηκε από την επιτυχή υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο και το εκ νέου άνοιγμα του καναλιού της εκτός σπιτιού κατανάλωσης.
- Αναπτυσσόμενες αγορές: Οι όγκοι πωλήσεων στο τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν ελαφρώς σε σχέση με το 2019, παρά την επίδραση από το φόρο ζάχαρης στην Πολωνία.
- Αναδυόμενες αγορές: Ισχυρή δυναμική στη Νιγηρία και στη Ρωσία στο τρίμηνο, παρά την υψηλότερη συγκριτική βάση.
Καθαρά έσοδα από πωλήσεις | Όγκος πωλήσεων | Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο | |||
Μεταβολή (%)
Γ’ τρίμηνο 2021 με Γ’ τρίμηνο 2020 |
σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση2 | σε δημοσιευ-μένη βάση | σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση | σε δημοσιευ-μένη βάση | |
Σύνολο Ομίλου | 17,1 | 16,1 | 13,1 | 3,5 | 2,7 |
Αναπτυγμένες αγορές | 9,8 | 10,0 | 8,0 | 1,7 | 1,9 |
Αναπτυσσόμενες αγορές | 11,8 | 11,0 | -1,9 | 14,0 | 13,1 |
Αναδυόμενες αγορές | 26,1 | 23,7 | 21,3 | 3,9 | 2,0 |
Αναπτυγμένες αγορές: Ελλάδα
Ειδικά για την Ελλάδα, οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν στο μέσο επίπεδο του εύρους 20%-30%. Οι επιδόσεις υποστηρίχθηκαν από τις τάσεις στον τουρισμό, οι οποίες εξελίχθηκαν καλύτερα από ό,τι αναμενόταν και από τη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων στα ταξίδια κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γεγονός που ωφέλησε εξίσου τα κανάλια κατανάλωσης εκτός και εντός σπιτιού. Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά περίπου 30% στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών και κατά το μέσο επίπεδο του εύρους 10%-20% στα ανθρακούχα αναψυκτικά, κυρίως λόγω των επιδόσεων της Coke Zero και των αναψυκτικών για ενήλικες.