Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Λευκό Βέλος: Το ιταλικό σήριαλ και η αλληλογραφία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΡΑΣ

Για τον Μάρτιο του 2022, το νωρίτερο, μετατίθεται η δρομολόγηση του περίφημου «Λευκού Βέλους», των ανακατασκευασμένων τρένων ETR 470, που είχε φέρει από τις αρχές του έτους στην Ελλάδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στόχος της τελευταίας ήταν να ενταχθούν στα δρομολόγια Αθηνών – Θεσσαλονίκης πέντε ETR 470, αλλά σκόνταψε στο γεγονός πως η Trenitalia, η μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έστειλε τους συρμούς χωρίς το σύστημα πέδησης να διαθέτει συσκευής αμμοδιασποράς, όπως προβλέπει η νομοθεσία.

Από τις αρχές του καλοκαιριού έχει αρχίσει αλληλογραφία μεταξύ της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να ρυθμιστεί το συγκεκριμένο θέμα χωρίς μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει αποτέλεσμα. Όπως προκύπτει από απάντηση της προέδρου της ΡΑΣ Ι. Τσιαπαρίκου σε κοινοβουλευτική ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και σήμερα δεν έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία δρομολόγησης του «Λευκού Βέλους».

Από την αλληλογραφία μεταξύ της ΡΑΣ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει στη διάθεσή του το powergame.gr, προκύπτει πως η ρυθμιστική αρχή κατέγραψε το πρόβλημα με την απουσία συστήματος αμμοδιασποράς στους συρμούς ETR 470 που ήρθαν στην Ελλάδα από τις 4 Ιουνίου και έγινε αποδεκτό από την Trenitalia S.p.A.

Ακολούθησαν «διάφορες συνεννοήσεις και με εμπλοκή του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα με αποτελεσματικό τρόπο. Λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι χωρίς την επίλυση του εν λόγω θέματος η ΡΑΣ δεν θα μπορούσε να εκδώσει την έγκριση οχήματος για διάθεση στην αγορά, και με δεδομένο ότι ο χρόνος για την αξιολόγηση είναι πεπερασμένος (πέντε μήνες συνολικά από την υποβολή της αίτησης), αποφασίστηκε η Trenitalia S.p.A να αιτηθεί χρήση της ευεργετικής διάταξης του άρθρου 34 παρ. 6, ώστε να παραταθεί το χρονικό διάστημα της προσκόμισης περαιτέρω πληροφοριών που θα έλυναν το θέμα».

Η ΡΑΣ στις 05.08.2021 απέστειλε επιστολή στην Trenitalia S.p.A με την οποία ενημέρωνε ότι αναστέλλει την αξιολόγηση της αίτησης έως την 13 Σεπτεμβρίου 2021 ώστε να προσκομιστούν οι συμπληρωματικές πληροφορίες για την επίλυση όλων των προβληματικών σημείων, αλλά ιδίως για τη δικαιολογημένη αμφιβολία, με καταληκτική ημερομηνία έκδοσης απόφασης από την Ολομέλεια της ΡΑΣ την 06.11.2021.

Παρόλα αυτά «μέσα στο χρονικό διάστημα αυτό δεν προέκυψε κανένα υποστηρικτικό στοιχείο και στις 22.09.2021 η ΡΑΣ ενημέρωσε ότι δεν αίρεται η δικαιολογημένη αμφιβολία καθότι δεν υποβλήθηκε συγκεκριμένο διορθωτικό μέτρο, ούτε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και ότι η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες».

Νέο αίτημα παράτασης από τους Ιταλούς

Πριν από λίγες ημέρες, στις 25 Οκτωβρίου, η Trenitalia S.p.A υπέβαλλε νέο αίτημα στην ΡΑΣ προκειμένου να γίνει εκ νέου χρήση της ευεργετικής διάταξης του άρθρου 34 παρ. 6, ώστε να παραταθεί το χρονικό διάστημα της προσκόμισης περαιτέρω πληροφοριών με βάση αυτή τη φορά συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών και δράσεων από την μεριά της, προκειμένου να εγκαταστήσει στα οχήματα ETR 470 την συσκευή αμμοδιασποράς όπως ζητείται από τον προαναφερθέντα εθνικό κανόνα και εν συνεχεία αφού αξιολογηθεί εκ νέου ο φάκελος να λάβει την σχετική έγκριση.

Οι Ιταλοί υπόσχονται πως θα έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες εγκατάστασης της συσκευής αμμοδιασποράς μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και θα έχουν υποβάλλει μέχρι τότε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην ΡΑΣ. Η διοίκηση της τελευταίας με νέα επιστολή που εστάλη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προ ημερών δηλώνει πως για να εξεταστεί ο φάκελος, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, θα χρειαστεί πρόσθετος χρόνος. Έτσι, ζητάει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποδεχθεί παράταση μέχρι 3 Μαρτίου 2022. «Η ΡΑΣ θα χρειαστεί δύο (2) μήνες μετά την τελική υποβολή σας (31.12.2021), για να ολοκληρώσει την αξιολόγηση και να προβεί στην έκδοση της σχετικής απόφασης έγκρισης για διάθεση στην αγορά» αναφέρεται στην επιστολή.

Μάλιστα η ΡΑΣ στέλνει και τελεσίγραφο επισημαίνοντας πως «σε περίπτωση που δεν προβείτε στην ανωτέρω αναφερόμενη υποβολή των επικαιροποιημένων εγγράφων έως τις 31.12.2021 ως δεσμευτική ημερομηνία, σας ενημερώνουμε ότι η προτεινόμενη με την παρούσα αίτηση συμφωνία της παρ. 6, του άρθρου 35, του (ΕΕ) 2018/545, παύει να υφίσταται και η ΡΑΣ θα έχει το δικαίωμα να λάβει άμεσα απόφαση με τις έως τότε διαθέσιμες πληροφορίες».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!