Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Λευκό Βέλος: Το ιταλικό σήριαλ και η αλληλογραφία ΤΡΑΙΝΟΣΕ – ΡΑΣ

Για τον Μάρτιο του 2022, το νωρίτερο, μετατίθεται η δρομολόγηση του περίφημου «Λευκού Βέλους», των ανακατασκευασμένων τρένων ETR 470, που είχε φέρει από τις αρχές του έτους στην Ελλάδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στόχος της τελευταίας ήταν να ενταχθούν στα δρομολόγια Αθηνών – Θεσσαλονίκης πέντε ETR 470, αλλά σκόνταψε στο γεγονός πως η Trenitalia, η μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έστειλε τους συρμούς χωρίς το σύστημα πέδησης να διαθέτει συσκευής αμμοδιασποράς, όπως προβλέπει η νομοθεσία.

Από τις αρχές του καλοκαιριού έχει αρχίσει αλληλογραφία μεταξύ της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου να ρυθμιστεί το συγκεκριμένο θέμα χωρίς μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει αποτέλεσμα. Όπως προκύπτει από απάντηση της προέδρου της ΡΑΣ Ι. Τσιαπαρίκου σε κοινοβουλευτική ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, ακόμα και σήμερα δεν έχει οριστικοποιηθεί η ημερομηνία δρομολόγησης του «Λευκού Βέλους».

Από την αλληλογραφία μεταξύ της ΡΑΣ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει στη διάθεσή του το powergame.gr, προκύπτει πως η ρυθμιστική αρχή κατέγραψε το πρόβλημα με την απουσία συστήματος αμμοδιασποράς στους συρμούς ETR 470 που ήρθαν στην Ελλάδα από τις 4 Ιουνίου και έγινε αποδεκτό από την Trenitalia S.p.A.

Ακολούθησαν «διάφορες συνεννοήσεις και με εμπλοκή του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το ζήτημα με αποτελεσματικό τρόπο. Λαμβάνοντας υπ’ όψη ότι χωρίς την επίλυση του εν λόγω θέματος η ΡΑΣ δεν θα μπορούσε να εκδώσει την έγκριση οχήματος για διάθεση στην αγορά, και με δεδομένο ότι ο χρόνος για την αξιολόγηση είναι πεπερασμένος (πέντε μήνες συνολικά από την υποβολή της αίτησης), αποφασίστηκε η Trenitalia S.p.A να αιτηθεί χρήση της ευεργετικής διάταξης του άρθρου 34 παρ. 6, ώστε να παραταθεί το χρονικό διάστημα της προσκόμισης περαιτέρω πληροφοριών που θα έλυναν το θέμα».

Η ΡΑΣ στις 05.08.2021 απέστειλε επιστολή στην Trenitalia S.p.A με την οποία ενημέρωνε ότι αναστέλλει την αξιολόγηση της αίτησης έως την 13 Σεπτεμβρίου 2021 ώστε να προσκομιστούν οι συμπληρωματικές πληροφορίες για την επίλυση όλων των προβληματικών σημείων, αλλά ιδίως για τη δικαιολογημένη αμφιβολία, με καταληκτική ημερομηνία έκδοσης απόφασης από την Ολομέλεια της ΡΑΣ την 06.11.2021.

Παρόλα αυτά «μέσα στο χρονικό διάστημα αυτό δεν προέκυψε κανένα υποστηρικτικό στοιχείο και στις 22.09.2021 η ΡΑΣ ενημέρωσε ότι δεν αίρεται η δικαιολογημένη αμφιβολία καθότι δεν υποβλήθηκε συγκεκριμένο διορθωτικό μέτρο, ούτε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και ότι η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί με βάση τις διαθέσιμες πληροφορίες».

Νέο αίτημα παράτασης από τους Ιταλούς

Πριν από λίγες ημέρες, στις 25 Οκτωβρίου, η Trenitalia S.p.A υπέβαλλε νέο αίτημα στην ΡΑΣ προκειμένου να γίνει εκ νέου χρήση της ευεργετικής διάταξης του άρθρου 34 παρ. 6, ώστε να παραταθεί το χρονικό διάστημα της προσκόμισης περαιτέρω πληροφοριών με βάση αυτή τη φορά συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα εργασιών και δράσεων από την μεριά της, προκειμένου να εγκαταστήσει στα οχήματα ETR 470 την συσκευή αμμοδιασποράς όπως ζητείται από τον προαναφερθέντα εθνικό κανόνα και εν συνεχεία αφού αξιολογηθεί εκ νέου ο φάκελος να λάβει την σχετική έγκριση.

Οι Ιταλοί υπόσχονται πως θα έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες εγκατάστασης της συσκευής αμμοδιασποράς μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου και θα έχουν υποβάλλει μέχρι τότε όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην ΡΑΣ. Η διοίκηση της τελευταίας με νέα επιστολή που εστάλη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ προ ημερών δηλώνει πως για να εξεταστεί ο φάκελος, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, θα χρειαστεί πρόσθετος χρόνος. Έτσι, ζητάει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αποδεχθεί παράταση μέχρι 3 Μαρτίου 2022. «Η ΡΑΣ θα χρειαστεί δύο (2) μήνες μετά την τελική υποβολή σας (31.12.2021), για να ολοκληρώσει την αξιολόγηση και να προβεί στην έκδοση της σχετικής απόφασης έγκρισης για διάθεση στην αγορά» αναφέρεται στην επιστολή.

Μάλιστα η ΡΑΣ στέλνει και τελεσίγραφο επισημαίνοντας πως «σε περίπτωση που δεν προβείτε στην ανωτέρω αναφερόμενη υποβολή των επικαιροποιημένων εγγράφων έως τις 31.12.2021 ως δεσμευτική ημερομηνία, σας ενημερώνουμε ότι η προτεινόμενη με την παρούσα αίτηση συμφωνία της παρ. 6, του άρθρου 35, του (ΕΕ) 2018/545, παύει να υφίσταται και η ΡΑΣ θα έχει το δικαίωμα να λάβει άμεσα απόφαση με τις έως τότε διαθέσιμες πληροφορίες».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!