THEPOWERGAME
Κάθε προσδοκία ξεπερνούν τα τριμηνιαία αποτελέσματα της Microsoft και της Alphabet, μητρική της κορυφαίας μηχανής αναζήτησης Google.
Με τα συνδυασμένα έσοδα τους να κινούνται στα 110,4 δισ δολάρια κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, οι δυο τεχνολογικοί κολοσσοί φαίνεται πως θα κλείσουν το 2021 με ιστορικές επιδόσεις.
H δυναμική τους αντικατοπτρίζεται στη φετινή άνοδο της μετοχής τους. Στην περίπτωση της Microsoft φθάνει το 42% και της Alphabet το 62% όταν οι χρηματιστηριακοί δείκτες S&P 500 και Nasdaq έχουν σημειώσει κέρδη σχεδόν 24%. Από τους υπόλοιπους ομίλους τεχνολογίας, η πολύπαθη μετοχή της Facebook έχει καταγράψει άνοδο 17,4% και 12,65% αυτή του Twitter.
Στην πορεία των δραστηριοτήτων των δυο γιγάντων της ψηφιακής τεχνολογίας, μάλιστα, απεικονίζεται η εξέλιξη των οικονομίων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η αύξηση των τριμηνιαίων εσόδων της Microsoft κατά 22% στα 45,3 δισ δολάρια αντανακλά τη μεγαλύτερη άνοδο από το 2014. Αποδίδεται, μάλιστα, στη μονάδα υπολογιστικού νέφους ή cloud computing όπου ο τζίρος επεκτάθηκε με ρυθμό 36%.
Έτσι επιβεβαιώνεται πως, παρά την έναρξη των μαζικών εμβολιασμών, η εξ αποστάσεως εργασία εξακολουθεί να υφίσταται και να διατηρεί ζωηρή τη ζήτηση για το cloud computing.
Τα καθαρά κέρδη της Microsoft διαμορφώθηκαν στα 20,5 δισ δολάρια έναντι των 15,7 δισ δολαρίων που αναμένονταν, με τα κέρδη ανά μετοχή να κινούνται στα 2,71 δολάρια.
Στην ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών και των ταξιδιών απέδωσε η Alphabet την επάνοδο των διαφημιστικών δαπανών στη Google. Η κορυφαία μηχανή αναζήτησης καταλαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στα 65,1 δισ δολάρια που καταγράφηκαν ως έσοδα της Alphabet αντί των 63,29 δισ δολαρίων που αναμένονταν από την Refinitiv.
Μόνον τα διαφημιστικά έσοδα της Google διαμορφώθηκαν στα 53,13 δισ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο, με άνοδο 43% από τα 37,1 δισ δολάρια που είχαν δημοσιευτεί έναν χρόνο πριν. Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στο YouTube κινήθηκαν, αντίστοιχα, στα 7,21 δισ δολάρια από τα 5,04 δισ δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Η οικονομική διευθύντρια της Alphabet, Ρουθ Πόρατ, δήλωσε στην ενημέρωση των αναλυτών πως η νέα πολιτική απορρήτου της Apple, βάσει της οποίας οι χρήστες του λειτουργικού συστήματος iOS 14 έχουν την επιλογή να απορρίψουν τις στοχευμένες διαφημίσεις, δεν επηρέασε τα διαφημιστικά έσοδα της Google.
Απεναντίας, αναλυτές εκτιμούν πως η νέα πολιτική απορρήτου της Apple μπορεί να στρέψει τους διαφημιζόμενους στη Google, όπου μπορούν ελεύθερα να αξιοποιήσουν τα δεδομένα των χρηστών για να διοχετεύσουν μια στοχευμένη προώθηση των προϊόντων τους.
Ανάλογη ήταν η αξιολόγηση της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης Twitter, θεωρώντας πως η νέα πολιτική της Apple έτσι όπως ενσωματώνεται στο σύστημα iOS 14 είχε «μετριοπαθή» επίδραση στα έσοδα του τρίτου τριμήνου που διαμορφώθηκαν στα 1,28 δισ δολάρια, με ετήσια άνοδο 37%.
Τελικά, όμως, το Twitter είχε τριμηνιαίες ζημιές 537 εκατ. δολαρίων λόγω αποζημιώσεων που κατέβαλε σε μετόχους. Πρόκειται για συμβιβαστική λύση που επιτεύχθηκε ύστερα από την άσκηση μαζικής αγωγής για την παραπλάνηση μετόχων σ΄ ότι αφορά την επέκταση των χρηστών της πλατφόρμας.
Η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης Facebook αναφέρθηκε, ωστόσο, σε συνεχείς δυσκολίες από τη νέα πολιτική απορρήτου της Apple αν και τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 35% στα 29,01 δισ. δολάρια αντί των 29,5 δισ. δολαρίων που προέβλεπαν αναλυτές της αγοράς για την περίοδο του Ιουλίου-Σεπτεμβρίου.
Σήμερα η Facebook είναι αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της ύστερα από αποκαλύψεις για την παρουσίαση παραπλανητικών στοιχείων και τη συστηματική παράβλεψη παραπληροφόρησης ή ακόμη και παραβίασης δημοκρατικών αξιών. Την Πέμπτη είναι προγραμματισμένη η ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των Apple και Amazon.