THEPOWERGAME
Μετά το «καταστροφικό» 2020 για τον κλάδο της ζυθοποιίας, το 2021 κινήθηκε πάνω από τις προσδοκίες των ανθρώπων του κλάδου. Αυτό ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποίας κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στο περιθώριο της εκδήλωσης της εταιρείας για την βιώσιμη ανάπτυξη. Μπορεί τα μεγέθη να μην φτάσουν αυτά του 2019, όμως η χρονιά κύλησε θετικά κυρίως λόγω της μαζικής επανέναρξης της εστίασης την περασμένη άνοιξη, την κατανάλωση που προήλθε κυρίως από τους Έλληνες και τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού. Σύμφωνα με τον κ. Δανιηλίδη οι εκτιμήσεις για το 2022 είναι θετικές, καθώς αναμένεται να μην υπάρχουν «χαμένοι» μήνες εξαιτίας lockdown, όπως συνέβη τόσο το 2020 όσο και το 2021.
Εν αναμονή αυξήσεων
Ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει απορροφήσει έως σήμερα όλο το παραγωγικό και ενεργειακό κόστος και δεν έχει προχωρήσει σε αυξήσεις τιμολογίων, χωρίς όμως να αποκλείσει ότι αυτό δεν θα συμβεί στο μέλλον. Ανέφερε ότι οι αυξήσεις αν αυτές έλθουν δεν θα είναι οριζόντιες καθώς υπάρχει διαφορετική επιβάρυνση σε επίπεδο υλικών συσκευασίας (αλουμίνιο και πλαστικό κυρίως) ενώ σημείωσε ότι η εταιρεία έχει επιβαρυνθεί σημαντικά και στο ενεργειακό σκέλος καθώς και στις τιμές για την αγορά κριθαριού από Έλληνες παραγωγούς όπου η Αθηναϊκή πρόσφερε επιπλέον ποσό -της τάξης του 6% – πάνω από την συμφωνηθείσα τιμή.
Η έλλειψη κριθαριού τόσο στην ελληνική όσο και στην διεθνή αγορά αναμένεται να οδηγήσει και σε πάγωμα εξαγωγών πρώτης ύλης προς χώρες όπως η Ιταλία, η Βουλγαρία και το Ισραήλ όπου η Αθηναϊκή διοχέτευε τις πλεονάζουσες ποσότητες. Κάτι τέτοιο είχε συμβεί κυρίως πέρυσι όπου η παραγωγή είχε μειωθεί σημαντικά στην ελληνική θυγατρική της Heineken.
Σε ό,τι αφορά στο επενδυτικό πρόγραμμα της τάξης των 43 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2019 – 2021 αναμένεται να περιοριστεί στα 38 εκατ. ευρώ και αυτό εξαιτίας της «αυτοσυγκράτησης» που έδειξε η εταιρεία λόγω των παρατεταμένων lockdown που επηρέασαν σημαντικά τα μεγέθη της Αθηναϊκής.