THEPOWERGAME
Από τις πλέον δυναμικές παρουσίες στην φετινή Anuga ήταν αυτή της Vivartia η οποία είχε παρουσία με τρία περίπτερα, αυτά της Δέλτα, της Μπάρμπα Στάθης και την Ελληνική Ζύμη του Μιχάλη Αραμπατζή, την οποία πρόσφατα ο όμιλος απέκτησε πλειοψηφικό ποσοστό. Όπως ανέφερε στο powergame.gr o κ. Δημήτρης Αλεπάκης, Διευθυντής Διεθνών Δραστηριοτήτων της Vivartia, o όμιλος έχει σαφή διεθνή προσανατολισμό για τα επόμενα χρόνια για το λόγο αυτό και η έντονη παρουσία στην Anuga αλλά και στις επόμενες διεθνείς εκθέσεις που θα ακολουθήσουν.
Αύξηση εξαγωγών 25% για την ΔΕΛΤΑ
Το 2021, αναμένεται να ολοκληρωθεί με αύξηση των εξαγωγών στα επίπεδα του 25% οι οποίες θα προέλθουν τόσο από αγορές που η Δέλτα έχει παρουσία όσο και με νέες αγορές. Σύμφωνα με τον κ. Αλεπάκη με κύριο όπλο το γιαούρτι πέρα από τις αγορές όπου εξάγονται σημαντικές ποσότητες όπως είναι η Ιταλία, η Γαλλία προστέθηκε φέτος και το Ισραήλ με τα πρώτα δείγματα να είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά καθώς σε λιγότερο από 12 μήνες προϊόντα της εταιρείας έχουν τοποθετηθεί σχεδόν σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι 2020 οι εξαγωγές της Δέλτα είχαν διαμορφωθεί σε 16 εκατ. ευρώ και πλέον αναμένεται να σπάσουν το φράγμα των 20 εκατ. ευρώ.
Στις αγορές του εξωτερικού η Δέλτα κινείται κυρίως με επώνυμο προϊόν καθώς το σήμα Delta καλύπτει περίπου το 75% των εξαγωγών με το υπόλοιπο να αφορά συνεργασίες με αλυσίδες λιανεμπορίου και χονδρεμπορίου για private label. Συνεργασία για παραγωγή private label προϊόντος επετεύχθη πρόσφατα και στην αγορά του Ισραήλ με τοπική αλυσίδα.
Έχοντας λανσάρει νέα συσκευασία στόχος της Δέλτα είναι η είσοδος και σε νέες αγορές για το γιαούρτι της. Όπως εξηγεί ο κ. Αλεπάκης «έχουμε δημιουργήσει πολύγλωσσες συσκευασίες κίνηση η οποία βοηθάει στο να έχουμε παρουσία σε περισσότερες αγορές. Στόχος είναι οι αγορές της Βόρειας Ευρώπης χωρίς βέβαια να παραβλέπουμε πιο κοντινές αγορές με την προτεραιότητα να δίνεται σε Ισπανία και Πορτογαλία. Ενδιαφέρον υπάρχει και για την αγορά της Βρετανίας όχι όμως σε αυτή την φάση.
Ο Μπάρμπα Στάθης βλέπει διψήφια άνοδο εξαγωγών
Έχοντας μερίδια αγοράς άνω του 70% στην ελληνική αγορά η όποια ανάπτυξη μπορεί να διεκδικήσει η Μπάρμπα Στάθης, μέλος του ομίλου Vivartia, έχει αυξημένες πιθανότητες να προέλθει από τις αγορές του εξωτερικού. Σύμφωνα με τον κ. Αλεπάκη το ενδιαφέρον πέρα από την αγορά του ethnic φαγητού και του ομογενειακού στοιχείου στρέφεται πλέον στην αγορά του retail αρχικά στις χώρες που ήδη υπάρχει παρουσία.
Στα πλαίσια αυτά η σειρά «Ας Μαγειρέψουμε» τροποποιείται σε «Let’s Cook Greek» και με πολύγλωσσες συσκευασίες φιλοδοξεί να ξεκινήσει την διεθνή της πορεία σε αγορές όπως αυτές της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Καναδά και των μεγάλων αγορών της Ευρώπης. Παράλληλα η «Χρυσή Ζύμη» λανσάρισε στην Anuga το διεθνές της brand, το «Mrs Chryssi», το οποίο δημιουργήθηκε το 2019 αλλά λόγω Covid δεν είχε επικοινωνηθεί ιδιαίτερα.
Παρά τις αντιξοότητες, που έχουν να κάνουν με τον Covid – π.χ. οι πρώτες ποσότητες για Αυστραλία εξήχθησαν μόλις πριν από λίγες ημέρες – αλλά και τα προβλήματα με τα container κυρίως για τις μακρινές αγορές όπως αυτές των ΗΠΑ και του Καναδά, η διοίκηση του Μπάρμπα Στάθη εκτιμά ότι φέτος οι εξαγωγές θα αυξηθούν κατά 10 – 12%.