THEPOWERGAME
Η οικογένεια Πορτοκαλίδη που ξεκίνησε φτιάχνοντας χειροποίητες μπουγάτσες για τα μπουγατσάδικα της Θεσσαλονίκης πριν από τριάντα χρόνια θα πρέπει να αισθάνθηκε πραγματικά δικαίωση όταν πριν από λίγες ημέρες το περίπτερο της Ioniki στη διεθνή έκθεση τροφίμων Anuga, επισκέφθηκε η αντιπρόεδρος της Beyond Meat, της κορυφαίας βιομηχανίας vegan «κρέατος» στον πλανήτη.
Εδώ και λίγο διάστημα η οικογενειακή επιχείρηση μετά από παρότρυνση του Γιάννη Πορτοκαλίδη, Υπεύθυνου Marketing και Ανάπτυξης, δημιούργησε σειρά vegan προϊόντων με πλέον πετυχημένο την μπουγάτσα με vegan κιμά της Beyond Meat.
Όπως ανέφερε στο powergame.gr o Γιάννης οι σπουδές του στην Αγγλία είχαν συμπέσει με την απαρχή της νέας γενιάς τυποποιημένων προϊόντων vegan που γευστικά προσομοίαζαν σε πολύ μεγάλο βαθμό με τα ζωικά.
Με την επιστροφή του στην Ελλάδα και σε συνεργασία με τον αδελφό του Φώτη, που είναι υπεύθυνος παραγωγής και R&D στην Ioniki, πειραματίστηκαν με το vegan κιμά που είχε παράγει η Beyond Meat δημιουργώντας μπουγάτσα.
Οι πρώτοι που δοκίμασαν το προϊόν με τον φυτικό κιμά δεν ήταν άλλοι από τους εργαζόμενους στην εταιρεία που δεν γνώριζαν το «μυστικό» το οποίο όταν τους αποκαλύφθηκε δυσκολεύονταν να πιστέψουν ότι το προϊόν δεν έχει κιμά ζωικής προέλευσης.
Το προϊόν εντυπωσίασε την Beyond Meat
Το προϊόν εντυπωσίασε την ίδια την Beyond Meat η οποία έδωσε στην Ιωνική την δυνατότητα να χρησιμοποιεί την υπογραφή της αμερικανικής εταιρείας στην συσκευασία. Πρόκειται για την πρώτη και μοναδική ελληνική εταιρεία έως σήμερα που έχει λάβει την σχετική άδεια και μία από τις πρώτες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Παράλληλα η συνεργασία άνοιξε τις πόρτες για νέες συνεργασίες στην Ioniki η οποία ήδη πραγματοποιεί εξαγωγές σε πάνω από 35 χώρες σε όλο τον κόσμο. Από τον Νοέμβριο και κάτω από το σήμα Filoshophy, που είναι η διεθνής μπράντα της Ioniki, η plant based μπουγάτσα με κιμά θα διατίθεται στα καταστήματα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Costco σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία και Γαλλία καθώς και στην αλυσίδα Casino στην Γαλλία.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η μπουγάτσα της Ioniki στις προαναφερθείσες αλυσίδες αλλά και σε άλλες που θα μπει στο επόμενο διάστημα θα είναι τοποθετημένες στις καταψύξεις δίπλα στα προϊόντα της Beyond Meat.
Η Ioniki στην Anuga και ο αμερικανικός κολοσσός
Στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Δευτέρα στο περίπτερο της Ioniki στην Anuga με την αντιπρόεδρο της Beyond Meat και τον αντιπρόεδρο στον τομέα της ανάπτυξης του ομίλου – ο τελευταίος με ελληνικές ρίζες – ο αμερικανικός κολοσσός διαβεβαίωσε ότι θα παράσχει βοήθεια τόσο σε επίπεδο marketing όσο και τεχνογνωσίας στην ελληνική εταιρεία, ενώ θα διαθέσει τα δίκτυα τους για την είσοδο τόσο της μπουγάτσας όσο και μελλοντικών προϊόντων που θα συνυπογράψουν σε αλυσίδες που έχει παρουσία σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες.
Όπως ανέφερε ο Γιάννης Πορτοκαλίδης, «πρόκειται για μία κίνηση που βρίσκεται σε αρχικό στάδιο αλλά αναμένεται να δείξει πολλά στο επόμενο διάστημα καθώς και οι δύο πλευρές δεσμευθήκαμε σε πιο στενή συνεργασία ακόμη και για προϊόντα που δεν έχει βγάλει στην λιανική η Beyond Meat. Για την Ioniki τα προϊόντα με την σφραγίδα της Beyond Meat θα αποτελέσουν τον πυρήνα στην σειρά plant based προϊόντων που θα απευθύνεται στις διεθνείς αγορές».
Για το 2021 οι εκτιμήσεις της διοίκησης κάνουν λόγω για πωλήσεις που θα κινηθούν στα επίπεδα των 21 -22 εκατ. ευρώ έναντι κύκλου εργασιών 17,8 εκατ. ευρώ που είχε πραγματοποιήσει το 2020.
Φέτος οι εξαγωγές αναμένεται να καλύψουν το 42% των συνολικών πωλήσεων παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το παρελθόν που οι πωλήσεις εξωτερικού καταλάμβαναν το 1/3 των πωλήσεων.
Με τα plant based προϊόντα εκτιμάται ότι μέσα στην επόμενη διετία το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών θα προέρχεται από αγορές του εξωτερικού.