Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Χρ. Παναγιωτόπουλος: Η ΑΚΤΩΡ θα έχει κέρδη στο α’ τρίμηνο του 2022

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, η ΑΚΤΩΡ θα έχει επιστρέψει σε κέρδη δεσμεύτηκε τη Δευτέρα ο πρόεδρος της τεχνικής εταιρείας Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Ο ίδιος τόνισε πως από την αρχή του Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ έχει υπογράψει συμβάσεις 437 εκατ. ευρώ (τα 175 εκατ. αφορούν σε ιδιωτικά έργα), ενώ έχει μειοδοτήσει και αναμένει την υπογραφή συμβάσεων σε έργα 544 εκατ. ευρώ (τα 25 εκατ. ευρώ είναι ιδιωτικά).

Η είδηση ήρθε, όμως, από την άλλη θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ, την εταιρεία ακινήτων REDS, στην οποία ο κ. Παναγιωτόπουλος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος και εκτελεστικός πρόεδρος. Όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία εξετάζει την αλλαγή του σχεδιασμού για το παλαιό οινοποιείο Καμπά στην Κάντζα Παλλήνης. Μία από τις δύο προτάσεις που έχει δεχθεί είναι η κατασκευή κλειστού συγκροτήματος κατοικιών, με σχολεία, καταστήματα, κ.α. στην έκταση των 315 στρεμμάτων. Ο Χρ. Παναγιωτόπουλος δεν αποκάλυψε τη δεύτερη πρόταση. Στο ακίνητο σχεδιάζονταν αρχικά η κατασκευή συγκροτήματος γραφείων, ξενοδοχείου, καταστημάτων και χώρων πολιτισμού.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος στάθηκε ιδιαίτερα στις μεγάλες αυξήσεις των υλικών και των πρώτων υλών που έχουν τινάξει στον αέρα τους προϋπολογισμούς πολλών έργων και επενδύσεων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως είπε, εστιάζεται στα καινούργια έργα όπου υπάρχουν καθυστερήσεις (π.χ. στην υπογραφή συμβάσεων). Σε ερώτηση για τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών είπε πως «δεν έχουμε δει τις ρυθμίσεις που ετοιμάζει το υπουργείο». Η πραγματικότητα είναι, κατά τον πρόεδρο της ΑΚΤΩΡ, πως σήμερα «πληρώνουμε τον χάλυβα 750 και 800 ευρώ τον τόνο όταν πριν από οκτώ μήνες κόστιζε 490 ευρώ ο τόνος!».

Για την πορεία της ΑΚΤΩΡ υποστήριξε πως τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρήθηκε από λανθασμένες επιχειρησιακές επιλογές που οδήγησαν σε ζημιογόνα αποτελέσματα. Την περίοδο 2018 – 2020 ο τζίρος μειώθηκε κατά το ένα τρίτο, ενώ οι αθροιστικές ζημιές έφτασαν τα 470 εκατ. ευρώ είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Η βροχή εξωδίκων

Για τη διαμάχη μεταξύ των εφοπλιστών κ.κ. Δημ. Μπάκου και Γ. Καϋμενάκη και της ολλανδικής Reggeborgh που στηρίζει τη σημερινή διοίκηση της Ελλάκτωρ ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε πως «η νέα διοίκηση της ΑΚΤΩΡ είναι προσηλωμένη στο στόχο που είναι η εξυγίανση της εταιρείας και η ανάπτυξη του ομίλου. Η διαμάχη δεν βοηθάει κανέναν και σίγουρα δεν βοηθάει την εταιρεία και τους ανθρώπους». Θεωρεί πως η διαμάχη «πρέπει να σταματήσει» καθώς η ΑΚΤΩΡ είναι ο κινητήριος μοχλός του ομίλου. «Να μην έρχονται σε εμάς καθημερινά εξώδικα χωρίς λόγο».

Για τις κατηγορίες της πλευράς Μπάκου – Καϋμενάκη που αφορούν τα έργα τα οποία διεκδικεί η τεχνική εταιρεία P&C Development την οποία διοικούσε ο κ. Παναγιωτόπουλος και σήμερα έχει αναλάβει ο αδερφός του, ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ απάντησε πως «είναι μια μικρή εταιρεία» από την οποία αποχώρησε. «Δεν εμπλέκεται σε ανταγωνιστικούς διαγωνισμούς με την ΑΚΤΩΡ. Ακόμα και σε δύο διαγωνισμούς που συμμετείχε ανταγωνιστικά αποχώρησε». Πρόκειται για το έργο της αγοράς Χανίων και τα έργα οδικής ασφάλειας στον άξονα Πάτρα – Πύργος. Και στα δύο μειοδότησε τελικά η ΑΚΤΩΡ.

Για το μετρό Θεσσαλονίκης, ο Χρ. Παναγιωτόπουλος είπε πως παραμένει το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του συνόλου της βασικής γραμμής μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2023. Είναι εντός χρονοδιαγράμματος η απόσπαση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου εξήγησε. «Όλες οι δυνάμεις μας έχουν πέσει πάνω στο μετρό γιατί το συγκεκριμένο έργο είναι υψίστης προτεραιότητας για την κυβέρνηση και για τη Θεσσαλονίκη».

Για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού καθώς η υφιστάμενη λήγει τον Οκτώβριο του 2024 ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε πως θα υπάρχει και κατασκευαστικό αντικείμενο. Είπε πως ο όμιλος θα διεκδικήσει τη νέα σύμβαση χωρίς να απαντήσει σε ερώτημα για το αν υπάρχει ή όχι προσέγγιση από ξένους επενδυτικούς ομίλους.

Για την Εγνατία Οδό είπε πως ο όμιλος «πολέμησε μέχρι τελευταία στιγμή για να συμμετάσχει» και πως δεν κατέθεσε προσφορά επειδή αποχώρησε από την κοινοπραξία η Roadis. Παραδέχθηκε όμως πως η Ελλάκτωρ δεν θα προσέφερε 1,5 δισ. ευρώ που ήταν η προσφορά της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects που επικράτησε. «Με βάση τη δική μας κοστολόγηση, δεν κρίνω ανταγωνιστές που προφανώς έχουν τους δικούς τους λόγους για να δώσουν αυτή την προσφορά» εξήγησε.

Τέλος, για τα 32 εκατ. ευρώ που θα κληθεί να πληρώσει ο όμιλος με βάση απόφαση της διαιτησίας για το έργο του μετρό στο Κατάρ, ο κ. Παναγιωτόπουλος υποστήριξε πως «φροντίσαμε να ανακόψουμε την απόφαση, να την προσβάλουμε στα δικαστήρια με βάση το νόμο του Κατάρ και προσπαθούμε να την ακυρώσουμε». Πρόσθεσε πως τα έσοδα από τη θετική έκβαση διαιτησίας στην Αλβανία, που είναι σε φάση εκταμίευσης, καλύπτουν τη δαπάνη για το Κατάρ αν η αρνητική απόφαση είναι τελεσίδικη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!