Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Χρ. Παναγιωτόπουλος: Η ΑΚΤΩΡ θα έχει κέρδη στο α’ τρίμηνο του 2022

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022, η ΑΚΤΩΡ θα έχει επιστρέψει σε κέρδη δεσμεύτηκε τη Δευτέρα ο πρόεδρος της τεχνικής εταιρείας Χρήστος Παναγιωτόπουλος. Ο ίδιος τόνισε πως από την αρχή του Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα η θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ έχει υπογράψει συμβάσεις 437 εκατ. ευρώ (τα 175 εκατ. αφορούν σε ιδιωτικά έργα), ενώ έχει μειοδοτήσει και αναμένει την υπογραφή συμβάσεων σε έργα 544 εκατ. ευρώ (τα 25 εκατ. ευρώ είναι ιδιωτικά).

Η είδηση ήρθε, όμως, από την άλλη θυγατρική του ομίλου Ελλάκτωρ, την εταιρεία ακινήτων REDS, στην οποία ο κ. Παναγιωτόπουλος είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος και εκτελεστικός πρόεδρος. Όπως έγινε γνωστό, η εταιρεία εξετάζει την αλλαγή του σχεδιασμού για το παλαιό οινοποιείο Καμπά στην Κάντζα Παλλήνης. Μία από τις δύο προτάσεις που έχει δεχθεί είναι η κατασκευή κλειστού συγκροτήματος κατοικιών, με σχολεία, καταστήματα, κ.α. στην έκταση των 315 στρεμμάτων. Ο Χρ. Παναγιωτόπουλος δεν αποκάλυψε τη δεύτερη πρόταση. Στο ακίνητο σχεδιάζονταν αρχικά η κατασκευή συγκροτήματος γραφείων, ξενοδοχείου, καταστημάτων και χώρων πολιτισμού.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος στάθηκε ιδιαίτερα στις μεγάλες αυξήσεις των υλικών και των πρώτων υλών που έχουν τινάξει στον αέρα τους προϋπολογισμούς πολλών έργων και επενδύσεων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως είπε, εστιάζεται στα καινούργια έργα όπου υπάρχουν καθυστερήσεις (π.χ. στην υπογραφή συμβάσεων). Σε ερώτηση για τις πρωτοβουλίες του υπουργείου Υποδομών είπε πως «δεν έχουμε δει τις ρυθμίσεις που ετοιμάζει το υπουργείο». Η πραγματικότητα είναι, κατά τον πρόεδρο της ΑΚΤΩΡ, πως σήμερα «πληρώνουμε τον χάλυβα 750 και 800 ευρώ τον τόνο όταν πριν από οκτώ μήνες κόστιζε 490 ευρώ ο τόνος!».

Για την πορεία της ΑΚΤΩΡ υποστήριξε πως τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρήθηκε από λανθασμένες επιχειρησιακές επιλογές που οδήγησαν σε ζημιογόνα αποτελέσματα. Την περίοδο 2018 – 2020 ο τζίρος μειώθηκε κατά το ένα τρίτο, ενώ οι αθροιστικές ζημιές έφτασαν τα 470 εκατ. ευρώ είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Η βροχή εξωδίκων

Για τη διαμάχη μεταξύ των εφοπλιστών κ.κ. Δημ. Μπάκου και Γ. Καϋμενάκη και της ολλανδικής Reggeborgh που στηρίζει τη σημερινή διοίκηση της Ελλάκτωρ ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε πως «η νέα διοίκηση της ΑΚΤΩΡ είναι προσηλωμένη στο στόχο που είναι η εξυγίανση της εταιρείας και η ανάπτυξη του ομίλου. Η διαμάχη δεν βοηθάει κανέναν και σίγουρα δεν βοηθάει την εταιρεία και τους ανθρώπους». Θεωρεί πως η διαμάχη «πρέπει να σταματήσει» καθώς η ΑΚΤΩΡ είναι ο κινητήριος μοχλός του ομίλου. «Να μην έρχονται σε εμάς καθημερινά εξώδικα χωρίς λόγο».

Για τις κατηγορίες της πλευράς Μπάκου – Καϋμενάκη που αφορούν τα έργα τα οποία διεκδικεί η τεχνική εταιρεία P&C Development την οποία διοικούσε ο κ. Παναγιωτόπουλος και σήμερα έχει αναλάβει ο αδερφός του, ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ απάντησε πως «είναι μια μικρή εταιρεία» από την οποία αποχώρησε. «Δεν εμπλέκεται σε ανταγωνιστικούς διαγωνισμούς με την ΑΚΤΩΡ. Ακόμα και σε δύο διαγωνισμούς που συμμετείχε ανταγωνιστικά αποχώρησε». Πρόκειται για το έργο της αγοράς Χανίων και τα έργα οδικής ασφάλειας στον άξονα Πάτρα – Πύργος. Και στα δύο μειοδότησε τελικά η ΑΚΤΩΡ.

Για το μετρό Θεσσαλονίκης, ο Χρ. Παναγιωτόπουλος είπε πως παραμένει το χρονοδιάγραμμα για ολοκλήρωση του συνόλου της βασικής γραμμής μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2023. Είναι εντός χρονοδιαγράμματος η απόσπαση των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου εξήγησε. «Όλες οι δυνάμεις μας έχουν πέσει πάνω στο μετρό γιατί το συγκεκριμένο έργο είναι υψίστης προτεραιότητας για την κυβέρνηση και για τη Θεσσαλονίκη».

Για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού καθώς η υφιστάμενη λήγει τον Οκτώβριο του 2024 ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε πως θα υπάρχει και κατασκευαστικό αντικείμενο. Είπε πως ο όμιλος θα διεκδικήσει τη νέα σύμβαση χωρίς να απαντήσει σε ερώτημα για το αν υπάρχει ή όχι προσέγγιση από ξένους επενδυτικούς ομίλους.

Για την Εγνατία Οδό είπε πως ο όμιλος «πολέμησε μέχρι τελευταία στιγμή για να συμμετάσχει» και πως δεν κατέθεσε προσφορά επειδή αποχώρησε από την κοινοπραξία η Roadis. Παραδέχθηκε όμως πως η Ελλάκτωρ δεν θα προσέφερε 1,5 δισ. ευρώ που ήταν η προσφορά της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects που επικράτησε. «Με βάση τη δική μας κοστολόγηση, δεν κρίνω ανταγωνιστές που προφανώς έχουν τους δικούς τους λόγους για να δώσουν αυτή την προσφορά» εξήγησε.

Τέλος, για τα 32 εκατ. ευρώ που θα κληθεί να πληρώσει ο όμιλος με βάση απόφαση της διαιτησίας για το έργο του μετρό στο Κατάρ, ο κ. Παναγιωτόπουλος υποστήριξε πως «φροντίσαμε να ανακόψουμε την απόφαση, να την προσβάλουμε στα δικαστήρια με βάση το νόμο του Κατάρ και προσπαθούμε να την ακυρώσουμε». Πρόσθεσε πως τα έσοδα από τη θετική έκβαση διαιτησίας στην Αλβανία, που είναι σε φάση εκταμίευσης, καλύπτουν τη δαπάνη για το Κατάρ αν η αρνητική απόφαση είναι τελεσίδικη.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!