Γ.Δ.
1506.61 +1,33%
ACAG
0,00%
5.9
BOCHGR
+1,09%
4.63
CENER
+2,93%
9.83
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
-2,59%
8.28
EVR
-0,34%
1.485
NOVAL
-0,64%
2.335
OPTIMA
0,00%
12.8
TITC
+0,38%
39.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,01%
1.728
ΑΒΕ
-3,24%
0.448
ΑΔΜΗΕ
+0,56%
2.695
ΑΚΡΙΤ
+9,72%
0.79
ΑΛΜΥ
+0,56%
4.515
ΑΛΦΑ
+3,18%
1.7025
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,22%
10.6
ΑΣΚΟ
-0,65%
3.04
ΑΣΤΑΚ
+1,71%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.462
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.74
ΑΤΤ
+0,77%
0.784
ΑΤΤΙΚΑ
-1,29%
2.3
ΒΙΟ
-0,17%
5.86
ΒΙΟΚΑ
+1,46%
2.08
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,68%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.395
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,11%
18.52
ΔΑΑ
+0,85%
8.058
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
+1,12%
12.63
ΔΟΜΙΚ
+1,84%
3.05
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+1,88%
1.895
ΕΕΕ
+0,24%
33.38
ΕΚΤΕΡ
-0,53%
1.88
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-2,13%
2.3
ΕΛΛ
+0,34%
14.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,22%
2.305
ΕΛΠΕ
+1,31%
7.73
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.09
ΕΛΤΟΝ
-0,85%
1.87
ΕΛΧΑ
+2,16%
2.125
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,81%
1.245
ΕΤΕ
+3,12%
8.002
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.26
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
+2,19%
2.334
ΕΧΑΕ
+2,21%
4.855
ΙΑΤΡ
+2,83%
1.635
ΙΚΤΙΝ
+1,27%
0.359
ΙΛΥΔΑ
+6,39%
2.33
ΙΝΚΑΤ
+0,94%
4.84
ΙΝΛΙΦ
+1,49%
4.76
ΙΝΛΟΤ
+0,38%
1.05
ΙΝΤΕΚ
+1,79%
6.24
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
+1,29%
1.175
ΙΝΤΚΑ
-1,45%
3.055
ΚΑΡΕΛ
+2,98%
346
ΚΕΚΡ
-0,78%
1.275
ΚΕΠΕΝ
+0,58%
1.74
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.446
ΚΟΥΑΛ
+6,20%
1.37
ΚΟΥΕΣ
+2,04%
6.01
ΚΡΙ
+0,96%
15.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
+1,20%
1.01
ΛΑΒΙ
-0,86%
0.807
ΛΑΜΔΑ
-1,21%
7.36
ΛΑΜΨΑ
+0,54%
37.2
ΛΑΝΑΚ
-2,88%
1.01
ΛΕΒΚ
+4,00%
0.26
ΛΕΒΠ
-20,00%
0.208
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
+2,86%
2.88
ΜΑΘΙΟ
-1,97%
0.598
ΜΕΒΑ
-0,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,18%
2.27
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,50%
2.96
ΜΙΝ
+0,98%
0.515
ΜΟΗ
+0,66%
21.3
ΜΟΝΤΑ
+0,26%
3.85
ΜΟΤΟ
-1,27%
2.73
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
+2,94%
26.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+2,35%
2.18
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+0,98%
34.88
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
-3,38%
0.8
ΞΥΛΚ
+0,69%
0.292
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+0,91%
22.2
ΟΛΠ
-1,15%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+3,29%
2.51
ΟΠΑΠ
+1,59%
15.99
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,24%
0.817
ΟΤΕ
0,00%
14.68
ΟΤΟΕΛ
+1,87%
10.88
ΠΑΙΡ
+4,62%
0.996
ΠΑΠ
-2,05%
2.39
ΠΕΙΡ
+3,23%
4.15
ΠΕΡΦ
-1,18%
5.87
ΠΕΤΡΟ
+1,21%
8.34
ΠΛΑΘ
+0,13%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
+4,35%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
-2,50%
1.25
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+2,67%
5.39
ΡΕΒΟΙΛ
+1,45%
1.75
ΣΑΡ
+0,37%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,83%
0.357
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.6
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-0,31%
0.638
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20
ΤΖΚΑ
+0,98%
1.55
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
+1,25%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,59%
0.208
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.855
ΧΑΙΔΕ
+10,34%
0.64

Η μάχη του ψυγείου: Ποια προϊόντα έχασαν μερίδια και ποια κέρδισαν

Μπορεί ο εχθρός του φρέσκου να είναι το φρεσκότερο όμως στην περίοδο της καραντίνας ο εχθρός του φρέσκου ήταν το προϊόν που μπορούσε να διατηρηθεί περισσότερο.

Έτσι το 2020 όπως δείχνουν τα στοιχεία των μετρήσεων τα προϊόντα με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στο ψυγείο των σούπερ μάρκετ ήταν αυτά που κέρδισαν την επιλογή των καταναλωτών.

Πτώση στο φρέσκο γάλα, άνοδος στα φυτικά ροφήματα

Μία από τις μεγαλύτερες κατηγορίες στα ψυγεία, αυτή του λευκού γάλακτος είναι από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις της πιο πάνω τάσης.

Το φρέσκο γάλα υποχώρησε σε επίπεδο αξίας κατά 6% ενώ το υψηλής παστερίωσης το 2020 εμφάνισε άνοδο της τάξης του 12%. Η πανδημία οδήγησε και μία κατηγορία η οποία είχε καθοδική πορεία να δείξει ξανά δυναμική.

Ο λόγος για τα γάλατα εβαπορέ που παρουσίασαν την προηγούμενη χρονιά βελτίωση κατά 10%. Οι παραπάνω αυξομειώσεις είχαν ως αποτέλεσμα η κατηγορία να σταθεροποιηθεί σε ότι αφορά τους όγκους αλλά να εμφανίσει ανάπτυξη της τάξης του 3% σε επίπεδο αξίας.

Και οι δύο άλλες μεγάλες υποκατηγορίες κινήθηκαν πτωτικά. Συγκεκριμένα η αγορά του παιδικού γάλακτος κινήθηκε πτωτικά αν και με μικρότερο ρυθμό το 2020 σε όγκο -7,1% αλλά και σε αξία -2,6% σε σχέση με το 2019 (-9,3% και -6,0% αντίστοιχα).

Παράλληλα η αγορά του σοκολατούχου γάλακτος στο σύνολο έτους 2020, ήταν πτωτική τόσο σε αξία -5,1%, όσο και σε όγκο με απώλειες -2,4% σε σχέση με το 2019 έχοντας επηρεαστεί έντονα από την πανδημία. Αντίθετα η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων κατά το 2020 εμφάνισε σημαντική ανάπτυξη σε σχέση με το προηγούμενο έτος (+30,2% σε όγκο και +22,3% σε αξία).

Άνοδος μόνο για το στραγγιστό γιαούρτι

Η κατηγορία του στραγγιστού γιαουρτιού είναι η μεγαλύτερη κατηγορία μέσα στο βιομηχανοποιημένο γιαούρτι με συμμετοχή 59%.

Το 2020 η κατηγορία συνεχίζει την ανοδική της πορεία με ανάπτυξη της τάξης του 7,4% σε αξία. Σε ότι αφορά το γιαούρτι με φρούτα και δημητριακά πέρυσι η αγορά του παρουσίασε μικρή πτώση σε πωλήσεις τόσο σε όγκο (-0,8%) όσο και σε αξία (-1,6%). Πρόκειται για μια ταχέως μεταβαλλόμενη κατηγορία με πληθώρα παικτών και μαρκών, με συχνές εισαγωγές νέων προϊοντικών προτάσεων, καινοτομιών, εναλλακτικών οικονομικών επιλογών, έντονων προωθητικών ενεργειών ανταγωνισμού και σημαντικών επενδύσεων σε επικοινωνία.

Η συνολική αγορά του βρεφικού και παιδικού γιαουρτιού το 2020 κινήθηκε πτωτικά σε όγκο κατά -3,9% αλλά και σε αξία -4,6%, οδηγούμενη κυρίως από την φθίνουσα πορεία του βρεφικού γιαουρτιού η οποία σημειώνει πτώση -4,2% σε όγκο και -3,2% σε αξία αντίστοιχα, συνεχίζοντας την πτωτική πορεία του 2019. Αντίστοιχα η κατηγορία των παιδικών γιαουρτιών παρουσιάζει μείωση της τάξης του -1,8% σε όγκο και -3,3% σε αξία.

Χυμοί: Το ψυγείο κερδίζει το ράφι

Στη συνολική αγορά των χυμών το 2020, η τάση είναι αρνητική σε όγκο στο -0,2%, και σε αξία στο -2% σε σχέση με το 2019 λόγω της πανδημίας.

Η πτώση οφείλεται στην κατηγορία των χυμών ραφιού, οι οποίοι με συμμετοχή 65% σε αξία, παρουσιάζουν σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο πτωτική τάση πωλήσεων -4% σε όγκο και σε αξία -4.9%. Η κατηγορία του χυμού ψυγείου συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική άνοδο πωλήσεων +10,4% σε όγκο και +3,9% σε αξία.

Τέλος πέρυσι η αγορά του έτοιμου παγωμένου συσκευασμένου τσαγιού κατέγραψε πτωτική τάση πωλήσεων -0,7% σε όγκο και -2,9% σε αξία λόγω της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!