THEPOWERGAME
Όταν το 1969, o Δραμινός βιομήχανος με κύρια επιχειρηματική δραστηριότητα την παραγωγή, επεξεργασία και εμπορία καπνών, Ιωάννης Μιχαΐλίδης, προχώρησε στην ίδρυση της πρώτης παραγωγικής γραμμής κατεψυγμένων φρούτων και λαχανικών λίγοι πίστευαν πως δημιουργούσε μια πρότυπη ελληνική πολυεθνική. Μια εταιρεία στραμμένη στις εξαγωγές η οποία παρά τους δύσκολους καιρούς ακολουθεί ανοδική πορεία.
Δεν είναι τυχαίο πως ο Όμιλος Μπάρμπα Στάθη κατόρθωσε την προηγούμενη χρονιά εν μέσω της δύσκολης και πρωτόγνωρης αυτής κατάστασης να βελτιώσει τα οικονομικά του μεγέθη.
Οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 162 εκατ. ευρώ και η λειτουργική κερδοφορία – EBITDA σε 26,4 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 4% σε πωλήσεις και 8 % σε EBITDA σε σχέση με το 2019.
Η αύξηση των πωλήσεων για την Μπάρμπα Στάθης ήταν 6,7% και για την εταιρεία Ελληνική Ζύμη ήταν 0,3%. Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους σε επίπεδο ομίλου παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 7% και διαμορφώθηκαν σε 12,2 εκατ. ευρώ έναντι 11,4 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Οι εξαγωγές κατά το 2020 αυξήθηκαν κατά 10,7% σε σχέση με το 2019.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως η αύξηση των εξαγωγών προήλθε κατά 7,1% από την αγορά της Αμερικής και κατά 3,6% από την αγορά της Ευρώπης.
Επίσης, το 2020 ο όμιλος συνέχισε το επενδυτικό του πλάνο για την επέκταση των παραγωγικών του υποδομών.
Πρόκειται για τοποθετήσεις που άγγιξαν τα 14,7 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά το 2021 συνολικά, το πρώτο εξάμηνο σε επίπεδο ομίλου υπάρχει μια αύξηση των πωλήσεων της τάξης του 4%.
Στις δραστηριότητες της εταιρείας περιλαμβάνονται η παραγωγή και διάθεση καταψυγμένων λαχανικών συμβατικής αλλά και βιολογικής γεωργίας, μείγματα λαχανικών απλών και με ρύζι , συνδυασμοί καταψυγμένων λαχανικών με βάση αγαπημένες ελληνικές συνταγές καθώς και προϊόντα ντομάτας και φρέσκιες σαλάτες.
Στην κατηγορία της ζύμης , η «Χρυσή Ζύμη» διαθέτει καταψυγμένα φύλλα, πίτες, πιτάκια, pizza αλλά και ποικιλία φύλλων στην κατηγορία φρέσκια ζύμη ψυγείου.
Επιπλέον, ο Μπάρμπα Στάθης αξιοποιεί ένα σύστημα «ολοκληρωμένης αγροτικής διαχείρισης» στο πλαίσιο της «συμβολαιακής γεωργίας».
Ταυτόχρονα η εταιρεία έχει αναπτύξει μία ολοκληρωμένη και ισχυρή λειτουργία Έρευνας και Ανάπτυξης, που ως κύριο μέλημά της έχει την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων και την ορθή προσαρμογή και αξιοποίηση τους στις απαιτήσεις των αγορών που εξυπηρετεί.
Η ιστορία
Το 1969, o Ιωάννης Μιχαΐλίδης, προχώρησε στην ίδρυση της πρώτης παραγωγικής γραμμής κατεψυγμένων φρούτων και λαχανικών. Η εταιρεία του, γνωστή με την ονομασία ΕΒΙΕ Μιχαϊλίδης, δημιούργησε μία νέα επιχειρηματική δραστηριότητα με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Το όνομα αυτής της επιχείρησης ήταν Μπάρμπα Στάθης.
Ο Μιχαϊλίδης, είχε διαβλέψει τη στροφή στις διατροφικές συνήθειες.
Στις συσκευασίες λαχανικών ήταν αποτυπωμένος ένας ηλικιωμένος αγρότης, ο οποίος κρατούσε στην αγκαλιά του ένα καλάθι.
Το 1990 ο κλάδος κατεψυγμένων της ΕΒΙΕ Μιχαϊλίδης, αποσχίστηκε από τις υπόλοιπες δραστηριότητες της μητρικής εταιρείας. Ταυτόχρονα ιδρύθηκε η διευρυμένη πλέον εταιρική μορφή, Μπάρμπα Στάθης Α.Ε. Το 1991 η εταιρεία μπήκε στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Τέσσερα χρόνια μετά, ο όμιλος Δέλτα της οικογένειας Δασκαλόπουλου, προχώρησε στην εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της Μπάρμπα Στάθης και ένα χρόνο αργότερα στη συγχώνευση της Μπάρμπα Στάθης με τη θυγατρική της Δέλτα, Froza, με την πρώτη να απορροφά τη δεύτερη.
Σε επίπεδο εξαγωγών, η Μπάρμπα Στάθης, φτάνει έως και την Αυστραλία, ενώ τα προϊόντα της διανέμονται επίσης τόσο στον Καναδά, στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, καθώς και στην Αμερική και στη Μέση Ανατολή.
Οι εξαγωγές στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς κινήθηκαν ανοδικά κατά +14% σε σχέση με το 2016. Σημειώνεται τέλος, ότι ο όμιλος Vivartia, είναι εκείνος στον οποίο εντάσσεται η Mπάρμπα Στάθης.