Γ.Δ.
1432.6 -0,24%
ACAG
-0,84%
5.9
CENER
-0,10%
9.92
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
+0,10%
9.88
NOVAL
0,00%
2.71
OPTIMA
-0,50%
12.02
TITC
-0,90%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.5
ΑΒΑΞ
-1,87%
1.366
ΑΒΕ
0,00%
0.451
ΑΔΜΗΕ
+0,24%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
+0,52%
2.88
ΑΛΦΑ
-0,31%
1.589
ΑΝΔΡΟ
-0,92%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,63%
10.98
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-3,38%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,47%
8.56
ΑΤΤ
-1,92%
8.16
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,01%
6
ΒΙΟΚΑ
+3,00%
2.06
ΒΙΟΣΚ
-1,49%
1.655
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,93%
1.635
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.66
ΔΑΑ
-0,61%
7.8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,26%
11.6
ΔΟΜΙΚ
+0,15%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,92%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.595
ΕΕΕ
+0,69%
32.02
ΕΚΤΕΡ
-2,04%
1.92
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
+1,09%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,56%
7.1
ΕΛΣΤΡ
-1,81%
2.17
ΕΛΤΟΝ
+1,29%
1.724
ΕΛΧΑ
+0,44%
1.834
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.24
ΕΤΕ
-0,42%
8.118
ΕΥΑΠΣ
-2,15%
3.18
ΕΥΔΑΠ
-2,48%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,62%
2.077
ΕΧΑΕ
-0,75%
4.625
ΙΑΤΡ
-1,23%
1.6
ΙΚΤΙΝ
-1,17%
0.3795
ΙΛΥΔΑ
-0,58%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,19%
5.17
ΙΝΛΙΦ
-0,61%
4.86
ΙΝΛΟΤ
+1,77%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,85%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.235
ΙΝΤΚΑ
-0,80%
3.115
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,34%
1.47
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,65%
1.49
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-1,17%
1.18
ΚΟΥΕΣ
-0,38%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,23%
12.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.75
ΚΥΡΙΟ
-3,06%
1.11
ΛΑΒΙ
+0,59%
0.854
ΛΑΜΔΑ
-0,98%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
39
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.262
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,69%
1.44
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.704
ΜΕΒΑ
-4,57%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
2.39
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.6
ΜΙΓ
0,00%
3.45
ΜΙΝ
+4,17%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,58%
21.14
ΜΟΝΤΑ
+1,55%
3.92
ΜΟΤΟ
+0,96%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,88%
22.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.55
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,34%
34.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.85
ΞΥΛΚ
+1,51%
0.269
ΞΥΛΠ
-3,66%
0.368
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
+1,34%
26.4
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.39
ΟΠΑΠ
-0,25%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.845
ΟΤΕ
-2,14%
14.62
ΟΤΟΕΛ
-1,96%
11
ΠΑΙΡ
-1,94%
1.01
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
+1,88%
3.894
ΠΕΡΦ
0,00%
6.7
ΠΕΤΡΟ
+1,00%
8.1
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.228
ΠΡΕΜΙΑ
+0,32%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,51%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+5,22%
1.915
ΣΑΡ
-0,78%
10.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,52%
0.335
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.645
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.52
ΣΠΙ
-1,52%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.345
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
-2,75%
0.212
ΦΡΛΚ
+1,74%
3.81
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Αρ. Παντελιάδης: Η πανδημία άλλαξε τα σούπερ μάρκετ

Σημαντικές ήταν οι αλλαγές στον κόσμο των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα την τελευταία διετία όπως ανέφερε, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης χθες το απόγευμα στο ετήσιο συνέδριο του ECR. Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Metro, «η πανδημία εξοικείωσε τους καταναλωτές με το ηλεκτρονικό εμπόριο όμως παρατηρούμε ότι όσο περνάει ο κίνδυνος και η ανησυχία επανέρχονται στο φυσικό κατάστημα. Παραμένει όμως ένα ποσοστό που αγοράζει από το ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο κινείται ακόμη και σήμερα σε ιδιαίτερα ανοδικούς ρυθμούς κάτι που πιστεύω ότι θα συνεχίσει και το επόμενο διάστημα». Όπως παραδέχτηκε, τόσο το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου όσο και η εταιρεία του κατάφεραν με μερική επιτυχία να ανταποκριθούν στην κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού καναλιού. «Αντιμετωπίσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις αλλά καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε να αυξήσουμε την δυναμικότητα μας ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες των καταναλωτών».

Επιβαρύνθηκε το φυσικό κατάστημα

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη παρά την αλματώδη άνοδο του ηλεκτρονικού καταστήματος, «το τεράστιο ποσοστό της δουλειάς παραμένει να γίνεται μέσα από το φυσικό κατάστημα, το οποίο επωμίστηκε έναν πρόσθετο ρόλο, να λειτουργεί ως το κέντρο εξυπηρέτησης του ηλεκτρονικού καταστήματος, σε απόλυτο ή σε μεγάλο βαθμό. Κοινώς, δημιουργήθηκε ένας πρόσθετος δύσκολος ρόλος καθώς η ζήτηση του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι απρόβλεπτη, έχει διαφορετικές ημέρες και ώρες αιχμής από ότι το φυσικό και αυτό δυσκόλεψε την προσπάθεια να κρατάμε τα ράφια μας γεμάτα. Συγκεκριμένα παρατηρήσαμε ελλείψεις εξαιτίας της πίεσης που ασκεί το online π.χ. σε κατηγορίες που είχαν κάποια προσφορά».

Η ανάπτυξη του online καναλιού, οδηγεί για λόγους ενιαίας εικόνας, και στην ψηφιοποίηση του φυσικού καταστήματος, επισημαίνει, ο ισχυρός άνδρας των MyMarket. «Συνεχίζουμε να βάζουμε τεχνολογία στο φυσικό κατάστημα, όπως διάδραση, οθόνες που προβάλουν προσφορές κ.α., ώστε να υπάρξει, όσο τον δυνατόν γίνεται, μία σύγκλιση στις δύο κατηγορίες. Είναι κάτι που έχει αρκετό δρόμο και εκτιμώ ότι θα συνεχιστεί για μεγάλο διάστημα».

Σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά των καταναλωτών ο κ. Παντελιάδης εντόπισε ότι πλέον γίνονται περισσότερο απαιτητικοί σε σχέση με το σούπερ μάρκετ τους. «Όταν ένας καταναλωτής δεν βρίσκει σε ένα κατάστημα με ρούχα ή παπούτσια το νούμερο του το θεωρεί φυσιολογικό. Όμως απαιτεί από το σούπερ μάρκετ να έχει όλα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Ο καταναλωτής γίνεται όλο και πιο απαιτητικός κάτι που το βλέπω να γίνεται μία μεγάλη διαρκή τάση που δεν προκλήθηκε από την πανδημία αλλά επιταχύνθηκε από αυτή. Ο καταναλωτής θα απαιτεί τα πάντα δωρεάν, άμεσα και σε πλήρη επάρκεια».

Ως προς το τελευταίο αφού σημείωσε ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες από την πλευρά τους να βελτιώσουν τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορικού και να μειωθούν τα χρονικά slots, θα οδηγηθούν αργά ή γρήγορα να καλέσουν τον πελάτη να πληρώσει τις παραπάνω υπηρεσίες τις οποίες λαμβάνει. «Πρόκειται για μία τάση την οποία την βλέπουμε και στο εξωτερικό και μάλιστα είναι κάτι που εξετάζει αυτό το διάστημα και η Amazon. Πχ αν κάποιος θέλει αυθημερόν παράδοση ή παράδοση μέσα σε δύο ώρες, είναι κάτι που μπορούμε να το προσφέρουμε αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει οικονομική επιβάρυνση. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουμε να γίνουμε καλύτεροι και να κάνουμε το συγκεκριμένο κανάλι βιώσιμο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!