Γ.Δ.
1399.49 +0,13%
ACAG
-1,12%
5.31
BOCHGR
0,00%
4.38
CENER
+2,31%
8.43
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,08%
37.5
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
-0,29%
1.374
ΑΒΕ
+0,22%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,85%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
-1,64%
3.6
ΑΛΦΑ
-1,66%
1.5365
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,90%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.51
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
6.98
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+3,73%
0.612
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.14
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.735
ΒΙΟΣΚ
-0,36%
1.37
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,73%
18.06
ΔΑΑ
+0,83%
8.046
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-0,34%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-1,45%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,69%
0.291
ΕΒΡΟΦ
+1,45%
1.4
ΕΕΕ
+1,81%
33.7
ΕΚΤΕΡ
-0,56%
1.416
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,76%
1.955
ΕΛΛ
-1,12%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,49%
1.628
ΕΛΠΕ
-1,99%
6.665
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,12%
1.808
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,44%
1.125
ΕΤΕ
-1,93%
6.9
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.028
ΕΧΑΕ
-0,70%
4.28
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-1,72%
1.715
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
4.71
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-1,02%
0.871
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,43%
0.97
ΙΝΤΚΑ
-0,38%
2.61
ΚΑΡΕΛ
+0,60%
338
ΚΕΚΡ
+2,56%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+5,82%
0.418
ΚΟΥΑΛ
+1,58%
1.026
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.55
ΚΡΙ
-1,74%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,55%
0.722
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
-3,91%
0.246
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-5,54%
0.614
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+2,99%
2.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,32%
2.985
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,47%
19.23
ΜΟΝΤΑ
-5,79%
3.58
ΜΟΤΟ
+0,61%
2.48
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,65%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,96%
2.07
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+0,25%
31.48
ΝΑΚΑΣ
+1,37%
2.96
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,30%
2.27
ΟΠΑΠ
+2,22%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,39%
0.78
ΟΤΕ
+2,07%
15.32
ΟΤΟΕΛ
-1,17%
10.12
ΠΑΙΡ
+1,64%
0.99
ΠΑΠ
-0,43%
2.32
ΠΕΙΡ
-1,68%
3.569
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
+0,77%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.97
ΠΛΑΚΡ
+5,04%
14.6
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
+0,20%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-1,66%
10.64
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-1,63%
1.505
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
+2,38%
0.516
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,55%
1.36
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Αρ. Παντελιάδης: Η πανδημία άλλαξε τα σούπερ μάρκετ

Σημαντικές ήταν οι αλλαγές στον κόσμο των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα την τελευταία διετία όπως ανέφερε, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης χθες το απόγευμα στο ετήσιο συνέδριο του ECR. Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου Metro, «η πανδημία εξοικείωσε τους καταναλωτές με το ηλεκτρονικό εμπόριο όμως παρατηρούμε ότι όσο περνάει ο κίνδυνος και η ανησυχία επανέρχονται στο φυσικό κατάστημα. Παραμένει όμως ένα ποσοστό που αγοράζει από το ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο κινείται ακόμη και σήμερα σε ιδιαίτερα ανοδικούς ρυθμούς κάτι που πιστεύω ότι θα συνεχίσει και το επόμενο διάστημα». Όπως παραδέχτηκε, τόσο το μεγαλύτερο μέρος του κλάδου όσο και η εταιρεία του κατάφεραν με μερική επιτυχία να ανταποκριθούν στην κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού καναλιού. «Αντιμετωπίσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις αλλά καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε να αυξήσουμε την δυναμικότητα μας ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες των καταναλωτών».

Επιβαρύνθηκε το φυσικό κατάστημα

Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη παρά την αλματώδη άνοδο του ηλεκτρονικού καταστήματος, «το τεράστιο ποσοστό της δουλειάς παραμένει να γίνεται μέσα από το φυσικό κατάστημα, το οποίο επωμίστηκε έναν πρόσθετο ρόλο, να λειτουργεί ως το κέντρο εξυπηρέτησης του ηλεκτρονικού καταστήματος, σε απόλυτο ή σε μεγάλο βαθμό. Κοινώς, δημιουργήθηκε ένας πρόσθετος δύσκολος ρόλος καθώς η ζήτηση του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι απρόβλεπτη, έχει διαφορετικές ημέρες και ώρες αιχμής από ότι το φυσικό και αυτό δυσκόλεψε την προσπάθεια να κρατάμε τα ράφια μας γεμάτα. Συγκεκριμένα παρατηρήσαμε ελλείψεις εξαιτίας της πίεσης που ασκεί το online π.χ. σε κατηγορίες που είχαν κάποια προσφορά».

Η ανάπτυξη του online καναλιού, οδηγεί για λόγους ενιαίας εικόνας, και στην ψηφιοποίηση του φυσικού καταστήματος, επισημαίνει, ο ισχυρός άνδρας των MyMarket. «Συνεχίζουμε να βάζουμε τεχνολογία στο φυσικό κατάστημα, όπως διάδραση, οθόνες που προβάλουν προσφορές κ.α., ώστε να υπάρξει, όσο τον δυνατόν γίνεται, μία σύγκλιση στις δύο κατηγορίες. Είναι κάτι που έχει αρκετό δρόμο και εκτιμώ ότι θα συνεχιστεί για μεγάλο διάστημα».

Σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά των καταναλωτών ο κ. Παντελιάδης εντόπισε ότι πλέον γίνονται περισσότερο απαιτητικοί σε σχέση με το σούπερ μάρκετ τους. «Όταν ένας καταναλωτής δεν βρίσκει σε ένα κατάστημα με ρούχα ή παπούτσια το νούμερο του το θεωρεί φυσιολογικό. Όμως απαιτεί από το σούπερ μάρκετ να έχει όλα τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν. Ο καταναλωτής γίνεται όλο και πιο απαιτητικός κάτι που το βλέπω να γίνεται μία μεγάλη διαρκή τάση που δεν προκλήθηκε από την πανδημία αλλά επιταχύνθηκε από αυτή. Ο καταναλωτής θα απαιτεί τα πάντα δωρεάν, άμεσα και σε πλήρη επάρκεια».

Ως προς το τελευταίο αφού σημείωσε ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες από την πλευρά τους να βελτιώσουν τις υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορικού και να μειωθούν τα χρονικά slots, θα οδηγηθούν αργά ή γρήγορα να καλέσουν τον πελάτη να πληρώσει τις παραπάνω υπηρεσίες τις οποίες λαμβάνει. «Πρόκειται για μία τάση την οποία την βλέπουμε και στο εξωτερικό και μάλιστα είναι κάτι που εξετάζει αυτό το διάστημα και η Amazon. Πχ αν κάποιος θέλει αυθημερόν παράδοση ή παράδοση μέσα σε δύο ώρες, είναι κάτι που μπορούμε να το προσφέρουμε αλλά σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να υπάρχει οικονομική επιβάρυνση. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουμε να γίνουμε καλύτεροι και να κάνουμε το συγκεκριμένο κανάλι βιώσιμο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!