Γ.Δ.
1466.73 -0,91%
ACAG
-1,53%
5.8
CENER
-0,72%
9.6
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,11%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,98%
12.32
TITC
+3,41%
31.8
ΑΑΑΚ
-8,55%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
-4,06%
2.955
ΑΛΦΑ
-2,29%
1.685
ΑΝΔΡΟ
-1,81%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,28%
11.55
ΑΣΚΟ
-1,41%
2.8
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-5,18%
8.78
ΑΤΤΙΚΑ
+3,54%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,68%
5.87
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
-2,11%
1.39
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,92%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,45%
17.68
ΔΑΑ
-1,26%
7.82
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,45%
11.53
ΔΟΜΙΚ
-2,44%
3.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
+0,12%
33.14
ΕΚΤΕΡ
+4,65%
2.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,75%
2.25
ΕΛΛ
-0,72%
13.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-1,85%
7.42
ΕΛΣΤΡ
+2,68%
2.3
ΕΛΤΟΝ
-3,30%
1.702
ΕΛΧΑ
-2,23%
1.84
ΕΝΤΕΡ
-0,37%
8.05
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
-2,29%
1.28
ΕΤΕ
-1,18%
8.35
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.35
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.76
ΕΥΡΩΒ
-2,65%
2.17
ΕΧΑΕ
-1,67%
4.7
ΙΑΤΡ
-2,90%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,93%
0.406
ΙΛΥΔΑ
-0,82%
1.815
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,16%
1.248
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,44%
3.375
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,72%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+1,22%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-0,84%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-1,67%
5.31
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,74%
11.3
ΚΤΗΛΑ
-2,35%
1.66
ΚΥΡΙΟ
-1,68%
1.17
ΛΑΒΙ
-1,33%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
7.35
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-1,10%
2.69
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,90%
3.62
ΜΙΝ
-1,65%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,94%
23.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,65%
2.755
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,05%
24.98
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-1,77%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,10%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.932
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.283
ΞΥΛΠ
+1,46%
0.416
ΟΛΘ
-0,48%
20.9
ΟΛΠ
+0,18%
27.6
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,44%
15.96
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.895
ΟΤΕ
-2,13%
14.23
ΟΤΟΕΛ
-0,17%
11.78
ΠΑΙΡ
-1,37%
1.08
ΠΑΠ
-0,43%
2.34
ΠΕΙΡ
-2,81%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,58%
4.29
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.17
ΡΕΒΟΙΛ
-3,40%
1.99
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
-0,59%
1.68
ΣΠΕΙΣ
+1,17%
6.92
ΣΠΙ
-1,76%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,16%
19.25
ΤΖΚΑ
+1,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,25%
4.06
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΟΣΕ: Παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ το ιστορικό βαγόνι Simplon-Orient Express

Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η επισκεψιμότητα στο ανακατασκευασμένο βαγόνι Simplon-Orient Express που παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο (περίπτερο) του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στην 85η ΔΕΘ, που έριξε χθες αυλαία.

Πρόκειται για έργο που υλοποίησε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της ανάδειξης και αξιοποίησης της σιδηροδρομικής του κληρονομιάς, και με σκοπό τη δρομολόγησή του σε τουριστικές διαδρομές του δικτύου.

Στα εγκαίνια της φετινής ΔΕΘ, το βαγόνι επισκέφθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, οι υφυπουργοί Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, διοικήσεις φορέων κ.α., ενώ ακολούθησε μεγάλη ροή επισκεπτών στο εξωτερικό και εσωτερικό του βαγονιού, καθώς, κατά πολλούς, αποτέλεσε το ιδιαίτερο γεγονός της φετινής ΔΕΘ.

Το Simplon-Orient Express δρομολογήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας το 1920, με διακλάδωση της βασικής διαδρομής Παρίσι-Κωνσταντινούπολη από Βελιγράδι για Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Το συγκεκριμένο Όχημα-Εστιατόριο κατασκευάστηκε στη Αγγλία το 1926 για τη Διεθνή Εταιρεία Κλιναμαξών / Compagnie Internationale des Wagons Lits (CIWL), γνωστή ως «Βαγκόν Λι». Το 1951 ήρθε στην Ελλάδα και εντάχθηκε στον Ελληνικό Κλάδο του Simplon-Orient Express. Επρόκειτο για όχημα πολυτελές, με τη λειτουργικότητα των χώρων ενός αυτοτελούς εστιατορίου. Το 1963 πέρασε στην ιδιοκτησία των Σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) –μετέπειτα ΟΣΕ– οι οποίοι το δρομολόγησαν στις διεθνείς αμαξοστοιχίες Acropolis Express, Athens Express και Hellas Express, αλλά και σε αμαξοστοιχίες του εσωτερικού, μέχρι το 1998, οπότε και αποσύρθηκε.

Το βαγόνι αποκαταστάθηκε στη μορφή που είχε το 1963. Οι σχετικές εργασίες εκτελέστηκαν από το εργοστάσιο Θεσσαλονίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το σχεδιασμό και την επιμέλεια του ΟΣΕ.

Η παρουσίαση του ιστορικού οχήματος στη φετινή ΔΕΘ πλαισιώθηκε από έκθεση τεκμηρίων του Ιστορικού Αρχείου ΟΣΕ στο εσωτερικό του, με τίτλο «Σύντομο οδοιπορικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο 1916-1970», ξεκινώντας από τη δημιουργία του εθνικού δικτύου και την είσοδο των διεθνών αμαξοστοιχιών και του Simplon-Orient Express στην

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!