Γ.Δ.
1503.3 +0,01%
ACAG
-1,15%
6.03
BOCHGR
+1,25%
4.86
CENER
-1,81%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,85%
8.27
EVR
+0,34%
1.49
NOVAL
-0,42%
2.345
OPTIMA
-0,31%
12.76
TITC
0,00%
42
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-1,11%
1.778
ΑΒΕ
+0,21%
0.47
ΑΔΜΗΕ
-1,06%
2.8
ΑΚΡΙΤ
-0,63%
0.795
ΑΛΜΥ
-1,69%
4.065
ΑΛΦΑ
+0,23%
1.734
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,27%
10.11
ΑΣΚΟ
-0,94%
3.17
ΑΣΤΑΚ
-0,56%
7.1
ΑΤΕΚ
+2,33%
0.66
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-0,77%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.21
ΒΙΟ
-0,52%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-0,77%
1.945
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.43
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,65%
18.24
ΔΑΑ
-0,46%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,32%
12.5
ΔΟΜΙΚ
+1,51%
3.02
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,53%
0.322
ΕΒΡΟΦ
-1,06%
1.87
ΕΕΕ
+1,18%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+0,77%
1.824
ΕΛΒΕ
+2,04%
5
ΕΛΙΝ
-0,89%
2.23
ΕΛΛ
+1,03%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.19
ΕΛΠΕ
-0,71%
7.645
ΕΛΣΤΡ
-1,43%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.898
ΕΛΧΑ
-1,13%
2.19
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.2
ΕΤΕ
+0,64%
8.18
ΕΥΑΠΣ
+0,89%
3.42
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.96
ΕΥΡΩΒ
+0,47%
2.351
ΕΧΑΕ
+0,43%
4.69
ΙΑΤΡ
+3,36%
1.69
ΙΚΤΙΝ
-1,37%
0.3605
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.83
ΙΝΚΑΤ
-0,64%
4.67
ΙΝΚΑΤΔ
-39,39%
0.01
ΙΝΛΙΦ
+0,87%
4.64
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.066
ΙΝΤΕΚ
-1,82%
5.95
ΙΝΤΕΤ
-3,39%
1.14
ΙΝΤΚΑ
-0,32%
3.12
ΚΑΡΕΛ
-2,29%
342
ΚΕΚΡ
-2,21%
1.325
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.74
ΚΟΡΔΕ
-1,72%
0.457
ΚΟΥΑΛ
-0,97%
1.424
ΚΟΥΕΣ
-0,32%
6.15
ΚΡΙ
-0,94%
15.75
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.85
ΚΥΡΙΟ
-0,49%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,64%
0.782
ΛΑΜΔΑ
-0,70%
7.11
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
+2,83%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.27
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+1,69%
3
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-2,32%
3.79
ΜΕΝΤΙ
-0,87%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.94
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΟΗ
-0,57%
21.02
ΜΟΝΤΑ
-3,20%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,45%
2.21
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-0,18%
33.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.04
ΝΑΥΠ
0,00%
0.772
ΞΥΛΚ
-3,39%
0.285
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
+1,06%
28.5
ΟΛΠ
+0,85%
29.55
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.52
ΟΠΑΠ
-0,31%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.799
ΟΤΕ
+0,20%
14.7
ΟΤΟΕΛ
-0,55%
10.84
ΠΑΙΡ
+3,20%
1.13
ΠΑΠ
+0,79%
2.54
ΠΕΙΡ
-0,24%
4.188
ΠΕΡΦ
0,00%
5.65
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.28
ΠΛΑΘ
0,00%
4.145
ΠΛΑΚΡ
-2,08%
14.1
ΠΡΔ
+2,14%
0.286
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,88%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.29
ΡΕΒΟΙΛ
+0,59%
1.705
ΣΑΡ
-1,29%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.92
ΣΠΙ
-0,95%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
-0,32%
1.58
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-4,95%
0.192
ΦΡΛΚ
+1,27%
3.99
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

ΟΣΕ: Παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ το ιστορικό βαγόνι Simplon-Orient Express

Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η επισκεψιμότητα στο ανακατασκευασμένο βαγόνι Simplon-Orient Express που παρουσιάστηκε στον εκθεσιακό χώρο (περίπτερο) του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στην 85η ΔΕΘ, που έριξε χθες αυλαία.

Πρόκειται για έργο που υλοποίησε ο ΟΣΕ στο πλαίσιο της ανάδειξης και αξιοποίησης της σιδηροδρομικής του κληρονομιάς, και με σκοπό τη δρομολόγησή του σε τουριστικές διαδρομές του δικτύου.

Στα εγκαίνια της φετινής ΔΕΘ, το βαγόνι επισκέφθηκαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, οι υφυπουργοί Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, διοικήσεις φορέων κ.α., ενώ ακολούθησε μεγάλη ροή επισκεπτών στο εξωτερικό και εσωτερικό του βαγονιού, καθώς, κατά πολλούς, αποτέλεσε το ιδιαίτερο γεγονός της φετινής ΔΕΘ.

Το Simplon-Orient Express δρομολογήθηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας το 1920, με διακλάδωση της βασικής διαδρομής Παρίσι-Κωνσταντινούπολη από Βελιγράδι για Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Το συγκεκριμένο Όχημα-Εστιατόριο κατασκευάστηκε στη Αγγλία το 1926 για τη Διεθνή Εταιρεία Κλιναμαξών / Compagnie Internationale des Wagons Lits (CIWL), γνωστή ως «Βαγκόν Λι». Το 1951 ήρθε στην Ελλάδα και εντάχθηκε στον Ελληνικό Κλάδο του Simplon-Orient Express. Επρόκειτο για όχημα πολυτελές, με τη λειτουργικότητα των χώρων ενός αυτοτελούς εστιατορίου. Το 1963 πέρασε στην ιδιοκτησία των Σιδηροδρόμων του Ελληνικού Κράτους (ΣΕΚ) –μετέπειτα ΟΣΕ– οι οποίοι το δρομολόγησαν στις διεθνείς αμαξοστοιχίες Acropolis Express, Athens Express και Hellas Express, αλλά και σε αμαξοστοιχίες του εσωτερικού, μέχρι το 1998, οπότε και αποσύρθηκε.

Το βαγόνι αποκαταστάθηκε στη μορφή που είχε το 1963. Οι σχετικές εργασίες εκτελέστηκαν από το εργοστάσιο Θεσσαλονίκης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το σχεδιασμό και την επιμέλεια του ΟΣΕ.

Η παρουσίαση του ιστορικού οχήματος στη φετινή ΔΕΘ πλαισιώθηκε από έκθεση τεκμηρίων του Ιστορικού Αρχείου ΟΣΕ στο εσωτερικό του, με τίτλο «Σύντομο οδοιπορικό στον ελληνικό σιδηρόδρομο 1916-1970», ξεκινώντας από τη δημιουργία του εθνικού δικτύου και την είσοδο των διεθνών αμαξοστοιχιών και του Simplon-Orient Express στην

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!