THEPOWERGAME
Tο 94% των Ελλήνων καταναλωτών ψωνίζει συστηματικά τουλάχιστον μια προϊοντική κατηγορία σε private label, όπως δείχνει πανελλήνια έρευνα της Focus Bari μέσω του online panel Focus Bari – YouGov.
Η αγορά αυτή φαίνεται να έχει εξελιχθεί «γεωμετρικά» μέσα στην τελευταία 20ετία, όπως προκύπτει από τη σύγκριση με αντίστοιχες έρευνες της Focus Bari που έγιναν το 2000 και το 2010.
Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι πως το 2000, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές (50%) αγόραζε συστηματικά τουλάχιστον ένα είδος σε private label. Το 2010, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 77%, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο αντίστοιχο συνέδριο, για να φτάσει σήμερα στο 94%.
Προηγούνται τα χαρτικά στην προτίμηση των καταναλωτών
Αυτό που επίσης παρουσιάζει μεγάλη διαφοροποίηση είναι η ποικιλία των διαφορετικών ειδών που σήμερα οι καταναλωτές δηλώνουν ότι αγοράζουν συστηματικά σε private label, με τα χαρτικά να προηγούνται, να ακολουθούν τα απορρυπαντικά-καθαριστικά και 40 περίπου άλλα είδη.
Αξιοσημείωτο είναι ότι τόσο στην έρευνα του 2010, όσο και στην φετινή, αρκετά μεγάλη αναλογία καταναλωτών αποδίδει value for money στα private labels. Να σημειωθεί πάντως πως η μεγάλη πλειονότητα εξακολουθεί να προτιμά τα brands όταν τα βρει σε προσφορές που πλησιάζουν εκείνες των private labels.