THEPOWERGAME
Η οικογένεια Πιστιόλα έχει μακρά παράδοση, καθώς από το Αγρίνιο κατόρθωσε να δημιουργήσει μια… αυτοκρατορία στο χώρο των τροφίμων.
Ένα ηγετικό όμιλο με βάση τα προϊόντα της ελληνικής γης ο οποίος παρά τα αρνητικά δεδομένα των καιρών κρατά δυνάμεις και αναπτύσσεται.
Κι αυτό διότι η πανδημία μπορεί να τα σάρωσε όλα, όμως το τρόφιμο ως είδος πρώτης ανάγκης παρέμεινε ισχυρό σε επίπεδο πωλήσεων.
Θετικό λοιπόν πρόσημο είχε το 2020 για την Agrino, καθώς ο κύκλος εργασιών της παρουσίασε σημαντική αύξηση 14,5% στα 33,5 εκατ. ευρώ από τα 29,2 εκατ. ευρώ το 2019.
Τα EBITDA ανήλθαν στα 4,49 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων στα 2,78 εκατ. ευρώ.
Το πιο σημαντικό όμως όλων είναι ότι το προσωπικό της εταιρείας αυξήθηκε κατά 5%, ενώ αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο το 2021 ως δείγμα της ισχυρής ανάπτυξης αλλά και των στόχων που η οικογένεια Πιστιόλα έχει θέσει.
Ακόμα και η κρίση στα ξενοδοχεία το 2020 ή την οργανωμένη εστίαση δεν έδειξε ικανή να πλήξει την εταιρεία.
Στην κατηγορία του ρυζιού και των οσπρίων, το 2020 δεν αποτελεί έτος αναφοράς, καθώς λόγω της μακροχρόνιας καραντίνας, μεγάλο μέρος του όγκου πωλήσεων που αφορούσε την εστίαση μετατοπίστηκε στο οργανωμένο λιανεμπόριο και στα επώνυμα προϊόντα.
Αποτέλεσμα ήταν η μεγάλη αύξηση πωλήσεων στην κατηγορία του ρυζιού και ακόμη μεγαλύτερη αυτή των οσπρίων, που επιπροσθέτως υποβοηθείται από τη διεθνή τάση της επαναφοράς στην υγιεινή διατροφή και της υποκατάστασης των ζωικών πρωτεϊνών από φυτικές.
Τα ηγετικά μερίδια αγοράς στο ρύζι διατηρήθηκαν και δείχνουν αυξητική τάση το 2021, στο δε όσπριο ενισχύθηκαν, δημιουργώντας την προσδοκία για ακόμη μεγαλύτερη αύξηση.
Στην κατηγορία των ρυζογκοφρετών η Agrino συνέχισε δυναμικά την ανάπτυξή της με το λανσάρισμα των ρυζογκοφρετών με σοκολάτα τον Μάιο και των mini ρυζογκοφρετών στα τέλη του έτους.
Το μερίδιο αγοράς στο κλείσιμο του έτους υπερέβη το 40% στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Τα αποτελέσματα του οκταμήνου του 2021 είναι ενθαρρυντικά και τα πλάνα της εταιρείας για το υπόλοιπο της χρονιάς περιλαμβάνουν λανσάρισμα νέων προϊόντων, ενώ έχει τεθεί ο στόχος περαιτέρω ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται.
Όσον αφορά τις εξαγωγές, οι πρωτόγνωρες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία δεν συνετέλεσαν στην υλοποίηση των αναπτυξιακών της πλάνων, ωστόσο τα πρώτα θετικά στοιχεία του 2021 προμηνύουν σημαντικές προσδοκίες ανάπτυξης των εξαγωγών της Agrino σε χώρες-στόχους, κυρίως της Ε.Ε. και των ΗΠΑ για τα προσεχή έτη.
Τέλος, πάρα τις δυσκολίες που επέφερε η πανδημία, επιταχύνεται η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της εταιρείας, ύψους περί τα 12 εκατ. ευρώ, του υψηλότερου στην εξηνταπεντάχρονη ιστορία της, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2023.