Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

ΔιαΝΕΟσις: Τι πρέπει να γίνει για την ανάπτυξη των logistics

Σειρά προτάσεων για την ενδυνάμωση της εγχώριας εφοδιαστικής αλυσίδας περιλαμβάνεται σε κείμενο πολιτικής της ΔιαΝΕΟσις που αφορά την ανάπτυξη των logistics και υπογράφει ο κ. Ν. Ροδόπουλος, μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης Logistics και τέως Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.

Στον κατάλογο των προτάσεων περιλαμβάνονται η δημιουργία διοικητικού κυβερνητικού κόμβου, η θεσμική οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας στη δημόσια διοίκηση, η απλοποίηση και εκσυγχρονισμός διαδικασιών αδειoδότησης εταιρειών Logistics, ο χωροταξικός σχεδιασμός που να επιτρέπει την ανάπτυξη παραγωγικών εγκαταστάσεων, η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εξυγίανσης, η διευκόλυνση διαδικασιών διαχείρισης διερχόμενων φορτίων, η προώθηση και εξωστρέφεια των ελληνικών Logistics, η ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η προώθηση των green και city Logistics, η εκπαίδευση, σύνδεση με την αγορά, έρευνα και τεχνολογία και η δημιουργία Παρατηρητηρίου Logistics.

Στο κείμενο πολιτικής επισημαίνεται πως η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως η γεωστρατηγική θέση, τα οφέλη από την ιδιωτικοποίηση και δυναμική των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, το γεγονός πως από τη χώρα μας διέρχονται κύριοι διάδρομοι χερσαίων μεταφορών μέλος του δικτύου ΤΕΝ-Τ (διευρωπαϊκά δίκτυα), οι αναβαθμισμένοι οδικοί άξονες, τα σχέδια αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Έτσι μπορεί να αξιοποιήσει ευκαιρίες όπως η αύξηση των εμπορευματικών ροών (transit) μέσω λιμένος Πειραιά, η μετατροπή του λιμένα Θεσσαλονίκης σε κεντρικό εξαγωγικό λιμένα των Βαλκανίων, η δημιουργία μονάδων μεταποίησης / προστιθέμενης αξίας στα transit φορτία, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω COVID-19, η επέκταση των δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Για να το πετύχει αυτό πρέπει, όμως, να ξεπεράσει αδυναμίες όπως η έλλειψη οργανωμένων υποδοχέων εφοδιαστικής (εμπορευματικά κέντρα / επιχειρηματικά πάρκα), η έλλειψη μεγάλων υποδομών αποθηκευτικών χώρων, η απουσία ψηφιοποιημένων λειτουργιών, ο υπέργηρος στόλος οχημάτων διεθνούς και εθνικής μεταφοράς, η κατακερματισμένη αγορά ιδιοκτητών οδικών μεταφορικών μέσων και η ελλιπής δευτερογενής νομοθεσία.

Σύμφωνα με το κείμενο της ΔιαΝΕΟσις, απαιτείται η ανάπτυξη τριών βασικών λειτουργικών εργαλείων: Η οργάνωση σε θεσμικό επίπεδο ενός διοικητικού κόμβου ο οποίος θα είναι ο επιταχυντής και ταυτόχρονα ο επόπτης / διαχειριστής του τομέα logistics στο σύνολό του, η «μεταφορά» από τη δημιουργία γενικών αφηγημάτων στον στρατηγικό σχεδιασμό ενός νέου διαρθρωτικού μοντέλου ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας και η δημιουργία ενός οδηγού με τρεις βασικές ενότητες, τις άμεσες, μεσοπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες δράσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!