Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΔιαΝΕΟσις: Τι πρέπει να γίνει για την ανάπτυξη των logistics

Σειρά προτάσεων για την ενδυνάμωση της εγχώριας εφοδιαστικής αλυσίδας περιλαμβάνεται σε κείμενο πολιτικής της ΔιαΝΕΟσις που αφορά την ανάπτυξη των logistics και υπογράφει ο κ. Ν. Ροδόπουλος, μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ανάπτυξης Logistics και τέως Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.

Στον κατάλογο των προτάσεων περιλαμβάνονται η δημιουργία διοικητικού κυβερνητικού κόμβου, η θεσμική οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας στη δημόσια διοίκηση, η απλοποίηση και εκσυγχρονισμός διαδικασιών αδειoδότησης εταιρειών Logistics, ο χωροταξικός σχεδιασμός που να επιτρέπει την ανάπτυξη παραγωγικών εγκαταστάσεων, η δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εξυγίανσης, η διευκόλυνση διαδικασιών διαχείρισης διερχόμενων φορτίων, η προώθηση και εξωστρέφεια των ελληνικών Logistics, η ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η προώθηση των green και city Logistics, η εκπαίδευση, σύνδεση με την αγορά, έρευνα και τεχνολογία και η δημιουργία Παρατηρητηρίου Logistics.

Στο κείμενο πολιτικής επισημαίνεται πως η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως η γεωστρατηγική θέση, τα οφέλη από την ιδιωτικοποίηση και δυναμική των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, το γεγονός πως από τη χώρα μας διέρχονται κύριοι διάδρομοι χερσαίων μεταφορών μέλος του δικτύου ΤΕΝ-Τ (διευρωπαϊκά δίκτυα), οι αναβαθμισμένοι οδικοί άξονες, τα σχέδια αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Έτσι μπορεί να αξιοποιήσει ευκαιρίες όπως η αύξηση των εμπορευματικών ροών (transit) μέσω λιμένος Πειραιά, η μετατροπή του λιμένα Θεσσαλονίκης σε κεντρικό εξαγωγικό λιμένα των Βαλκανίων, η δημιουργία μονάδων μεταποίησης / προστιθέμενης αξίας στα transit φορτία, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου λόγω COVID-19, η επέκταση των δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.

Για να το πετύχει αυτό πρέπει, όμως, να ξεπεράσει αδυναμίες όπως η έλλειψη οργανωμένων υποδοχέων εφοδιαστικής (εμπορευματικά κέντρα / επιχειρηματικά πάρκα), η έλλειψη μεγάλων υποδομών αποθηκευτικών χώρων, η απουσία ψηφιοποιημένων λειτουργιών, ο υπέργηρος στόλος οχημάτων διεθνούς και εθνικής μεταφοράς, η κατακερματισμένη αγορά ιδιοκτητών οδικών μεταφορικών μέσων και η ελλιπής δευτερογενής νομοθεσία.

Σύμφωνα με το κείμενο της ΔιαΝΕΟσις, απαιτείται η ανάπτυξη τριών βασικών λειτουργικών εργαλείων: Η οργάνωση σε θεσμικό επίπεδο ενός διοικητικού κόμβου ο οποίος θα είναι ο επιταχυντής και ταυτόχρονα ο επόπτης / διαχειριστής του τομέα logistics στο σύνολό του, η «μεταφορά» από τη δημιουργία γενικών αφηγημάτων στον στρατηγικό σχεδιασμό ενός νέου διαρθρωτικού μοντέλου ανάπτυξης της εφοδιαστικής αλυσίδας και η δημιουργία ενός οδηγού με τρεις βασικές ενότητες, τις άμεσες, μεσοπρόθεσμες και βραχυπρόθεσμες δράσεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!