Γ.Δ.
1539.48 +0,56%
ACAG
-0,17%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
-1,44%
9.58
CNLCAP
-2,08%
7.05
DIMAND
-0,12%
8.19
EVR
+1,01%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
-0,46%
12.94
TITC
+3,37%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
+5,25%
1.884
ΑΒΕ
-1,30%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,37%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+0,37%
4.05
ΑΛΦΑ
+0,14%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+5,75%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
+2,25%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+1,04%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
-1,22%
5.68
ΒΙΟΚΑ
+2,37%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-1,74%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,65%
18.52
ΔΑΑ
+0,60%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
+0,79%
12.81
ΔΟΜΙΚ
-0,68%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
-2,18%
1.795
ΕΕΕ
+0,42%
33.24
ΕΚΤΕΡ
+0,57%
1.75
ΕΛΒΕ
+4,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,34%
2.21
ΕΛΛ
+0,71%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,45%
2.235
ΕΛΠΕ
+0,40%
7.55
ΕΛΣΤΡ
+2,91%
2.12
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,48%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,24%
1.19
ΕΤΕ
-0,07%
8.474
ΕΥΑΠΣ
-0,29%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.94
ΕΥΡΩΒ
+1,06%
2.476
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.725
ΙΑΤΡ
-2,97%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
-0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
-46,08%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
+0,66%
4.61
ΙΝΛΟΤ
+1,52%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
5.98
ΙΝΤΕΤ
+1,32%
1.155
ΙΝΤΚΑ
+3,21%
3.22
ΚΑΡΕΛ
-4,07%
330
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+4,19%
0.448
ΚΟΥΑΛ
-1,29%
1.382
ΚΟΥΕΣ
+0,98%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
-2,16%
1.81
ΚΥΡΙΟ
+0,50%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,25%
0.793
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,66%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
-3,09%
3.76
ΜΕΝΤΙ
-0,43%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-0,53%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
+3,31%
3.74
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+2,22%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
+0,89%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
+1,12%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
-0,26%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-2,40%
28.5
ΟΛΠ
+3,97%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
-1,05%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.782
ΟΤΕ
+0,47%
14.95
ΟΤΟΕΛ
+3,32%
11.2
ΠΑΙΡ
+2,97%
1.04
ΠΑΠ
+1,63%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,11%
4.365
ΠΕΡΦ
-1,09%
5.43
ΠΕΤΡΟ
+0,48%
8.46
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,73%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
+1,52%
1.675
ΣΑΡ
+0,18%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
-0,95%
1.56
ΣΠΕΙΣ
-1,01%
5.88
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
+0,20%
20.04
ΤΖΚΑ
+2,33%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,81%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,06%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Η Εγνατία Οδός και τα σχέδια για το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων

Εκτός από τα άμεσα οφέλη, όπως η εξασφάλιση πολυετών εσόδων και κατασκευαστικού αντικειμένου με ελκυστικό περιθώριο κέρδους, η προσφορά της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects, ύψους 1,496 δισ. ευρώ για την 35ετή παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, «κουμπώνει» και με τον ευρύτερο σχεδιασμό του ελληνικού ομίλου για το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων.

Η επικράτηση στο διαγωνισμό για την Εγνατία Οδό ενισχύει σημαντικά το σχέδιο που προωθεί εδώ και καιρό η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού βραχίονα στον οποίο θα περάσουν σχεδόν όλες οι συμβάσεις παραχώρησης. Οι διαδικασίες για τη δημιουργία του νέου σχήματος βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Τι θα προσφέρει, όμως, η ενισχυμένη (μετά και την επικράτηση στην Εγνατία Οδό) θυγατρική στον τομέα των παραχωρήσεων; Όπως έχει υποστηρίξει στο παρελθόν η διοίκηση, θα απαλλάξει τη μητρική ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από το βάρος των χρεών των παραχωρήσεων, ενώ θα διευκολύνει σημαντικά την άντληση νέων κεφαλαίων. Οι αναλυτές επισημαίνουν πως το νέο σχήμα είτε μπορεί να εισαχθεί αυτόνομα στο χρηματιστήριο, είτε να μεταβιβαστεί σε τρίτους επενδυτές ένα μειοψηφικό ποσοστό. Και στις δύο περιπτώσεις τα οφέλη για τον όμιλο θα είναι σημαντικά, με δεδομένο το ισχυρό χαρτοφυλάκιο που διαθέτει.

Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η εισηγμένη θα ενοποιεί πλήρως τα οικονομικά αποτελέσματα των οδικών παραχωρήσεων αφού κατέχει ήδη το 100% της «Νέα Οδός» (διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό και το τμήμα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ), το 100% της «Κεντρική Οδός» (διαχειρίζεται τον άξονα Ε65) και θα ελέγχει το 75% της εταιρείας διαχείρισης της Εγνατίας Οδού. Επιπλέον ελέγχει το 17% της Ολυμπίας Οδού που διαχειρίζεται τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων

Στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων εντάσσεται, επίσης, το 32,46% που ελέγχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην εταιρεία εκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλι, ενώ αναμένεται να ενταχθεί και η συμμετοχή του ομίλου στο Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC) στο Ελληνικό, υπόθεση που αναμένεται να κλείσει τις προσεχείς εβδομάδες. Ο όμιλος διεκδικεί ήδη όλες τις νέες συμβάσεις παραχώρησης και Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ επιχειρεί να επεκταθεί και σε νέους τομείς όπως η διαχείριση λιμένων, κ.α.. Στις 17 Σεπτεμβρίου θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, στο διαγωνισμό που προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ.

Μέσω της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή ο όμιλος συμμετέχει και σε άλλες παραχωρήσεις όπως η διαχείριση απορριμμάτων στις περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αθήνα, κ.α.

Οι αριθμοί της Εγνατίας Οδού

Τα σημαντικά οφέλη, τόσο σε κατασκευαστικό αντικείμενο, όσο και σε μακροχρόνια έσοδα, εξηγούν και το ύψος της προσφοράς που κατατέθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects για την Εγνατία Οδό. Πρώτον, η ΤΕΡΝΑ εξασφαλίζει κατασκευαστικό αντικείμενο περίπου 720 εκατ. ευρώ για τα απαραίτητα έργα αναβάθμισης στην Εγνατία Οδό και στους τρεις κάθετους οδικούς άξονες. Η συμβατική υποχρέωση της κοινοπραξίας προβλέπει έργα αναβάθμισης 420 εκατ. αλλά θα απαιτηθούν επιπλέον 300 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς.

Στα έσοδα αυτά πρέπει να προστεθούν και τα περίπου 1,6 δισ. ευρώ που θα απαιτηθούν για τη βαριά συντήρηση της Εγνατίας Οδού στα 35 χρόνια παραχώρησης, αλλά και τα τρία δισ. που εκτιμάται πως θα κοστίσει η ελαφριά συντήρηση. Σημαντικό μερίδιο από την ελαφριά συντήρηση θα έχει πάντως ο γαλλικός όμιλος Egis Projects που θα ελέγχει και το υπόλοιπο 25% της εταιρείας παραχώρησης. Ενδεικτικό των περιθωρίων ανάπτυξης της Εγνατίας Οδού είναι το γεγονός πως ο οδικός άξονας των περίπου 700 χιλιομέτρων διαθέτει μόνο έναν Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), με βενζινάδικο, στο ύψος της Βέροιας.

Σήμερα, λειτουργούν στην Εγνατία Οδό 58 σταθμοί διοδίων (18 μετωπικοί και 40 πλευρικοί) με το κόστος που πληρώνουν οι οδηγοί να ανέρχεται σε 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Προβλέπεται πως η χρέωση θα αυξηθεί στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο με την ενεργοποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Τα συνολικά έσοδα κατά την 35ετή περίοδο παραχώρησης εκτιμώνται σε 11,3 δισ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!