THEPOWERGAME
Ραγδαία αύξηση σημείωσαν τα έσοδα της Xiaomi για το β’ τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε ο κινεζικός τηλεπικοινωνιακός κολοσσός.
Ειδικότερα, τα έσοδα έφτασαν τα 87,8 δισ. γουάν (13,6 δισ. δολάρια) και είναι αυξημένα κατά 64% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Τα έσοδα από πωλήσεις κινητών ενισχύθηκαν κατά 87%, στα 59,1 δισ. γουάν. Τα καθαρά έσοδα έφτασαν τα 6,32 δισ. γουάν, αυξημένα κατά 87,4% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Η Xiaomi ανακοίνωσε πως πούλησε 52,9 εκατ. κινητών smartphones παγκοσμίως, καθιστώντας την το δεύτερο μεγαλύτερο brand στον κόσμο για πρώτη φορά στην ιστορία της, πίσω από τη Samsung και μπροστά από την Apple.
Σημαντικότερα οικονομικά αποτελέσματα δεύτερου τριμήνου 2021:
- Συνολικά έσοδα RMB 87,789.0 εκατομμύρια, αύξηση κατά 64% έτος-προς-έτος
- Ακαθάριστο κέρδος, κατά προσέγγιση, RMB 15,148.1 εκατομμύρια, αύξηση κατά 96,7% έτος-προς-έτος
- Μη-IFRS προσαρμοσμένα κέρδη στα RMB 6,321.5 εκατομμύρια, αύξηση κατά 87,4% έτος-προς-έτος
1H 2021 οικονομικά αποτελέσματα:
- Συνολικά έσοδα RMB 164,671.2 εκατομμύρια, αύξηση κατά 59,5% έτος-προς-έτος
- Ακαθάριστο κέρδος, κατά προσέγγιση, RMB 29,309.4 εκατομμύρια, αύξηση κατά 92,1% έτος-προς-έτος
- Μη IFRS προσαρμοσμένα κέρδη στα RMB 12,390.8 εκατομμύρια αύξηση κατά 118,4% έτος-προς-έτος
Η Xiaomi Corporation δήλωσε, “Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, η βασική μας στρατηγική “Smartphone × AIoT” συνέχισε να βρίσκεται πίσω από τις εξαιρετικές επιδόσεις μας. Κοιτάζοντας μπροστά, θα εξακολουθήσουμε να υλοποιούμε τη dual-brand στρατηγική μας, θα αυξήσουμε τις επενδύσεις μας σε προηγμένη τεχνολογία, θα προσλάβουμε και θα αναδείξουμε νέα ταλέντα στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού,θα αναβαθμίσουμε τις δυνατότητες των καναλιών πωλήσεων, θα ενισχύσουμε τα premium smartphone προϊόντα και θα βελτιώσουμε την εμπειρία χρήσης. Επίσης, θα παραμείνουμε δεσμευμένοι στη στρατηγική “Smartphone × AIoT”, και θα εργαστούμε σκληρά, προκειμένου να προωθήσουμε νέες καινοτομίες σε έξυπνες, τελευταίας λέξης τεχνολογίες, σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων. Θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τη συνδεσιμότητα μεταξύ των smartphones και των IοΤ προϊόντων ώστε να παρέχουμε ενιαία εμπειρία χρήσης σε όλη τη γκάμα των προϊόντων μας, προσφέροντας μια καλύτερη ζωή για όλους στον κόσμο.”
Ανασκόπηση Αποτελεσμάτων Τριμήνου
Στην παγκόσμια αγορά διανομής smartphone η Xiaomi ανέβηκε στη 2η θέση, σταθεροποιώντας τη θέση του Xiaomi brand στην premium smartphone αγορά με τα καινοτόμα και υψηλής ποιότητας προϊόντα της.
Καθώς η Xiaomi παραμένει σταθερή στη δέσμευση της να προσφέρει τεχνολογία αιχμής, να προσλαμβάνει και να αναδεικνύει ταλέντα και να αναβαθμίζει τις δυνατότητές της στα κανάλια πωλήσεων, η αγορά των smartphone συνέχισε να σημειώνει σημαντική αύξηση κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, η οποία συνοδεύεται από ρεκόρ εσόδων και διανομών smartphone. Τα έσοδα αυτά έφτασαν τα RMB 59,1 δις σημειώνοντας αύξηση 86,8% έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου. Οι παγκόσμιες διανομές smartphone του Ομίλου έφτασαν τις 52,9 εκ μονάδες, παρουσιάζοντας ετήσια αύξηση 86,8%. Σύμφωνα με την Canalys, το τρίμηνο αυτό, οι διανομές της Xiaomi παγκοσμίως, την κατέταξαν για πρώτη φορά στο Νο. 2, με μερίδιο αγοράς 16,7%. Παράλληλα, οι διανομές smartphone του Ομίλου στην Κινέζικη αγορά αυξήθηκαν ραγδαία. Σύμφωνα με την Canalys, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2021, το μερίδιο αγοράς smartphone της Xiaomi στην Κίνα αυξήθηκε κατά 16,8% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2020 (10,3%), κατατάσσοντας την εταιρεία στην 3η θέση, με ετήσια αύξηση 35,1%, που είναι ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης ανάμεσα στους μεγάλους παίκτες της αγοράς.
Ο Όμιλος συνεχίζει να υλοποιεί την dual-brand στρατηγική του. Κάτω από το brand Xiaomi, παραμένει προσηλωμένος στο να εμπλουτίζει την κατηγορία των premium smartphone του. Μετά τη μεγάλη δημοτικότητα των Xiaomi 11 Pro, Xiaomi 11 Ultra και Xiaomi MIX FOLD κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, στις 10 Αυγούστου ο όμιλος παρουσίασε το Xiaomi MIX 4, τη πρώτη του συσκευή με κάμερα εγκατεστημένη κάτω από μια πλήρους κάλυψης οθόνη.
Σύμφωνα με δεδομένα τρίτων, το δεύτερο τρίμηνο του 2021, το μερίδιο αγοράς των smartphone Xiaomi στην Κίνα, με τιμές που κυμαίνονται μεταξύ RMB 3,000 και RMB 4,000, RMB 4,000 και RMB 5,000, σημείωσε ανάπτυξη σε σχέση με την περασμένη χρονιά. Το πρώτο εξάμηνο του 2021, οι παγκόσμιες αποστολές smartphone με τιμές λιανικής πάνω από RMB 3,000 στην Κίνα και αντίστοιχα 300 ευρώ στις αγορές του εξωτερικού έφτασαν τις πάνω από 12 εκατομμύρια μονάδες, ξεπερνώντας τον αντίστοιχο αριθμό του 2020 που έφτασε τα 10 εκατομμύρια μονάδες.
Το brand Redmi συνέχισε να παρέχει ανταγωνιστικά προϊόντα. Στις 30 Απριλίου 2021, οι συνολικές αποστολές παγκοσμίως για την σειρά Redmi Note Series ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια τεμάχια , αντανακλώντας τη μαζική αύξηση αποδοχής για το Redmi brand και τα υψηλής ποιότητας Redmi smartphones. Στις 26 Μαΐου, 2021, παρουσιάσαμε το Redmi Note 10 series στην Κίνα, όπου υπήρξε ενθουσιώδης ανταπόκριση.
Εξαιρετική απόδοση, ωθούμενη από τη βασική στρατηγική “Smartphone × AIoT”, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα μεταξύ των smart συσκευών.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2021, τα ΙοΤ και lifestyle προϊόντα συνέχισαν να έχουν σταθερή ανάπτυξη, με τα αντίστοιχα έσοδα να σημειώνουν αύξηση 35,9% σε ετήσια βάση, στα RMB 20,7 δισ.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2021, οι παγκόσμιες αποστολές smart TV ξεπέρασαν τις 2,5 εκατομμύρια συσκευές, διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία του Ομίλου στην αγορά. Σύμφωνα με την All View Cloud (“AVC”), στις αποστολές τηλεοράσεων η Xiaomi βρίσκεται στην 1η θέση στην αγορά της Κίνας, και παραμένει ανάμεσα στις 5 πρώτες παγκοσμίως.
Η κατηγορία προϊόντων IoT και lifestyle του Ομίλου διατήρησε και αυτή τη ραγδαία πορεία ανάπτυξής της στις αγορές εκτός Ασίας. Τα έσοδα σε IoT και lifestyle προϊόντα σε αυτές τις αγορές αυξήθηκαν κατά 93,8% ετησίως για το τρίμηνο αυτό. Τα ηλεκτρικά scooter, smart τηλεοράσεις, smart bands και smart ρολόγια διατήρησαν την ευρεία δημοτικότητά τους σε όλες τις αγορές εκτός Κίνας.
Μέχρι και τις 30 Ιουνίου 2021, ο αριθμός των συνδεδεμένων συσκευών IoT (εκτός smartphone και laptop) στην AIoT πλατφόρμα του Ομίλου έφτασε τα 374,5 εκατομμύρια κομμάτια, σημειώνοντας αύξηση 34% σε ετήσια βάση. Ο αριθμός των χρηστών με πέντε ή παραπάνω συνδεδεμένες συσκευές στην AIoT πλατφόρμα (εκτός smartphone και laptop) έφτασε τους 7,4 εκατομμύρια, που υποδηλώνει αύξηση 44,5% σε ετήσια βάση. Το Ιούνιο του 2021, οι μηνιαίοι χρήστες του AI Assistant ξεπέρασαν για πρώτη φορά το στόχο των 100 εκατομμυρίων , φτάνοντας τους 102 εκατομμύρια, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός στο Mi Home App αυξήθηκε στους 56.5 εκατομμύρια, σημειώνοντας ανάπτυξη 38.6% σε σχέση με πέρυσι.
Τα έσοδα από υπηρεσίες διαδικτύου έφτασαν σε ιστορικό υψηλό, με τον αριθμό των χρηστών σε σημαντικές αγορές να συνεχίζει να μεγαλώνει
Οι διαδικτυακές υπηρεσίες της Xiaomi συνέχισαν να αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς. Μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, τα έσοδα από τις υπηρεσίες ίντερνετ υπολογίζονται σε 7 δισεκατομμύρια RMB, αριθμό ρεκόρ. Πρόκειται για αύξηση 19,1% σε σχέση με το περασμένο έτος.
Η παγκόσμια διαδικτυακή βάση χρηστών του Ομίλου εξακολούθησε να επεκτείνεται ραγδαία και ξεπέρασε κάθε ρεκόρ μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2021. Τον Ιούνιο του 2021, το MAU του MIUI αυξήθηκε κατά 32,1% – σε σχέση με πέρυσι – στα 453,8 εκατομμύρια, με το MAU στην ηπειρωτική Κίνα να φτάνει τα 124 εκατομμύρια, παρουσιάζοντας αύξηση 13% (συγκριτικά με το προηγούμενο έτος) και καθαρό κέρδος 5,3 εκατομμυρίων χρηστών από τον Μάρτιο του 2021. Τον Ιούνιο του 2021, ο αριθμός των συνδρομητών τηλεοπτικών υπηρεσιών αυξήθηκε στα 4,7 εκατομμύρια, μια αύξηση της τάξεως του 17,1% σε σχέση με πέρυσι. Τα έσοδα από τις διαφημίσεις σημείωσαν και αυτά ρεκόρ, με RMB 4,5 δισεκατομμύρια και αύξηση 46,2% από πέρυσι.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2021, τα έσοδα από τις παγκόσμιες διαδικτυακές υπηρεσίες έφτασαν τα RMB 1,1 δισεκατομμύρια , παρουσιάζοντας αύξηση 96,8% σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό το τρίμηνο, τα έσοδα από τις παγκόσμιες διαδικτυακές υπηρεσίες αντιστοίχησαν στο 15,6% του συνολικού τζίρου από τα έσοδα των διαδικτυακών υπηρεσιών. Τα έσοδα από τις υπηρεσίες διαδικτύου στο εξωτερικό και η συνεισφορά τους στο συνολικό τζίρο των υπηρεσιών διαδικτύου έφτασαν σε πολύ υψηλότερα επίπεδα. Η ταχεία ανάπτυξη αποδίδεται κυρίως στις συνεχείς προσπάθειές της Xiaomi για επέκταση της βάσης χρηστών σε βασικές αγορές του εξωτερικού, και υποστηρίζεται από την ανάπτυξη των MIUI MAU στη Δυτική Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, με αυξήσεις πάνω από 60% και 125% αντίστοιχα (σε σχέση με το προηγούμενο έτος).
Προϊόντα και υπηρεσίες με διεθνή αναγνώριση. Ο Όμιλος, κατακτά την πρώτη θέση στην αγορά smartphone της Ευρώπης
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, η Xiaomi εξακολούθησε να αναπτύσσεται ραγδαία στις ξένες αγορές, επιτυγχάνοντας επιδόσεις ρεκόρ σε κορυφαίες αγορές σε ολόκληρο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, ο τζίρος από τις ξένες αγορές αυξήθηκε κατά 81,6% (έτος-προς-έτος) σε RMB 43,6 δισεκατομμύρια , σημειώνοντας ρεκόρ και αντιπροσωπεύοντας το 49,7% των συνολικών εσόδων. Σύμφωνα με την Canalys, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στο δεύτερο τρίμηνο του έτους ήταν στο top 5 σε 65 αγορές παγκοσμίως, ενώ βρέθηκε στο νούμερο 1 σε 22 αγορές. Σε 10 από αυτές κατέκτησε την πρώτη θέση για πρώτη φορά.
Η Xiaomi συνέχισε να βελτιώνει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα στις αγορές “κλειδιά”. Σύμφωνα με την Canalys, ο Όμιλος βρέθηκε στο νούμερο 1 της Ευρώπης για πρώτη φορά, με μερίδιο αγοράς 28,5% στο 2ο τρίμηνο του 2021. Στη Δυτική Ευρώπη, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στα smartphone έφτασε στο 22,2%, κατατάσσοντάς την στο top 3, ενώ βρέθηκε στο νούμερο 1 για 3ο συνεχόμενο τρίμηνο στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 36,4%. Η Xiaomi ήταν στο νούμερο 1 για 6ο συνεχόμενο τρίμηνο στην Ισπανία, με μερίδιο αγοράς 41,2%. Για πρώτη φορά έπιασε κορυφή και σε Ιταλία και Γαλλία, με μερίδιο αγοράς 35% και 29,7% αντίστοιχα. Παράλληλα ο Όμιλος παρέμεινε μέσα στο top 3 της Γερμανίας, με μερίδιο 15,2%.
Τα υψηλής ποιότητας προϊόντα μας απέκτησαν ευρεία δημοτικότητα στις αναπτυσσόμενες αγορές με τις αποστολές smartphone στις περιοχές αυτές να γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Canalys, στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 οι αποστολές smartphone της Xiaomi στην Λατινή Αμερική αυξήθηκαν κατά 324.4% (από χρόνο-σε-χρόνο), με την εταιρεία να βρίσκεται στο top 3. Παράλληλα, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi στη Μέση Ανατολή και την Αφρική αυξήθηκε κατά 20,9% και 8,5% αντίστοιχα. Επιπροσθέτως, ο Όμιλος είχε εξαιρετικές επιδόσεις στην Νοτιοανατολική Ασία. Η Xiaomi βρέθηκε στο νούμερο 1 στη Νοτιοανατολική Ασία, με το μερίδιο αγοράς να φτάνει το 28,2%.
Ο Όμιλος συνέχισε να αξιοποιεί τα διαδικτυακά κανάλια του στο εξωτερικό. Στο πρώτο μισό του 2021, πουλήθηκαν online πάνω από 10 εκατομμύρια smartphone στο εξωτερικό (εξαιρείται η Ινδία) παρουσιάζοντας αύξηση μεγαλύτερη του 60% σε σχέση με τον περασμένο χρόνο.
Ισχυρή ανάπτυξη, στηριζόμενη στην αδιάκοπη αφοσίωση στην τεχνολογική καινοτομία και την ανάπτυξη ταλέντων
Η Xiaomi παραμένει σταθερή στην αναζήτηση της για τεχνολογική πρόοδο που θα ενισχύσει την ραχοκοκαλιά της βιομηχανίας. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2021 η εταιρεία επένδυσε RMB 3,1 δισεκατομμύρια σε έρευνα και ανάπτυξη, αυξάνοντας τα έξοδα αυτά κατά 56,5% σε σχέση με πέρυσι.
Τον Ιούλιο του 2021, ο Όμιλος ξεκίνησε εργασίες στο Changping Smart Factory που βρίσκεται στην περιοχή Changping του Πεκίνου. Η εγκατάσταση θα βασιστεί στις δυνατότητες Ε&Α και παραγωγής του Yizhuang Smart Factory. Ο Όμιλος έχει στόχο, το Changping Smart Factory να μπορεί να υποστηρίζει ετησίως την παραγωγή έως και 10 εκατομμυρίων premium smartphone και θεωρεί πως τα έξυπνα εργοστάσια θα δώσουν ώθηση στις καινοτόμες τεχνολογίες του και θα αναδείξουν τα οφέλη της μετασχηματιστικής αποτελεσματικότητας, επιταχύνοντας την επανάσταση της λειτουργικότητας στη κατασκευαστική βιομηχανία της Κίνας.
Από την ίδρυση της, η Xiaomi έδινε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη, διατήρηση και προώθηση ταλέντου. Τον Ιούλιο του 2021, ο Όμιλος ανακοίνωσε δυο επιχορηγήσεις βραβείων. Μπαίνοντας στη νέα δεκαετία της, η Xiaomi σκοπεύει να αναθέσει διοικητικές θέσεις σε νέα επιχειρηματικά ταλέντα, επιβραβεύοντας τους για τις καινοτόμες πρωτοβουλίες τους, παρέχοντας τους τα κίνητρα ώστε να προοδεύσουν εντός της Xiaomi.