THEPOWERGAME
Την ΚΟΝΒΑ (Κονσερβοποιία Βορείου Αιγαίου) οι παλαιότεροι την ξέρουν από τα περίφημα καλαμάρια Καλιφόρνιας Floko από τις αρχές της δεκαετίας του ‘70. Στα τέλη της ίδιας δεκαετίας προστέθηκε και το σήμα Trata που έβαλε την ελληνική σαρδέλα και γαύρο σε κονσέρβα και στα περισσότερα ελληνικά σπίτια. Η τρίτη γενιά της βιομηχανικής παράδοσης της οικογένειας υπό τη Γιάννα Τζίκα οδηγεί την ΚΟΝΒΑ σε νέα μονοπάτια.
Κομβικό σημείο ήταν η επικέντρωση και στην αγορά του τόνου όπου κυριαρχούσαν εισαγόμενα προϊόντα. Το σήμα Trata έχει καταφέρει να κατακτήσει μέσα σε σχετικά μικρό διάστημα ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, ενώ πέτυχε να ξεπεράσει την σαρδέλα σε αξία πωλήσεων στον τζίρο της εταιρείας.
Η κατηγορία του τόνου είναι κομβικής σημασίας για την KONBA καταλαμβάνοντας σημαντικό μερίδιο στις νέες επενδύσεις που πραγματοποιεί. Πρόσφατα μάλιστα επένδυσε 1,5 εκατ. ευρώ για την δημιουργία των tuna pockets που είναι σακουλάκια αλουμινίου πιο εύκολα στην χρήση.
Τα νέα προϊόντα κερδίζουν συνεχώς έδαφος
Παράλληλα πέρα από την κονσέρβα το σήμα Trata τα τελευταία χρόνια μπήκε τόσο στα ψυγεία όσο και στους καταψύκτες των σούπερ μάρκετ τόσο με την σαρδέλα όσο και με τον γαύρο. Τα νέα προϊόντα, σε περισσότερους από 100 κωδικούς, κερδίζουν συνεχώς έδαφος αν και οι κονσέρβες είναι το No1 προϊόν σε πωλήσεις καθώς πέρα από το σήμα Trata η εταιρεία παράγει private label σχεδόν για όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.
Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων το 2020 η KONBA πέτυχε αύξηση 11% του τζίρου της ο οποίος ανήλθε σε 32,285 εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 1,446 εκατ. ευρώ έναντι 800.066 ευρώ, επηρεασμένα από την αύξηση του μεικτού περιθωρίου, αλλά και την αύξηση των δαπανών διάθεσης. Ανοδική πορεία και για τα καθαρά της κέρδη τα οποία σχεδόν διπλασιάστηκαν στο 1,029 εκατ. ευρώ από 530.323 ευρώ το 2019.
Στόχος της διοίκησης είναι η ενδυνάμωση των εξαγωγών που κινούνται πάνω από 10% των συνολικών πωλήσεων στα επίπεδα των 4 εκατ. ευρώ.
Πέρα από τις γειτονικές αγορές (κυρίως Αλβανία, Ρουμανία και Βουλγαρία) και την Αίγυπτο φέτος η KONBA εισήλθε στην αγορά του Ισραήλ με το σήμα Trata καθώς και στην αγορά των ΗΠΑ με προϊόντα private label. Τέλος σημαντική παρουσία έχει και στο διεθνές δίκτυο της Lidl μέσω των ελληνικών εβδομάδων που πραγματοποιεί η αλυσίδα σούπερ μάρκετ.