Γ.Δ.
1455.74 +0,47%
ACAG
+0,17%
5.73
BOCHGR
+1,55%
4.59
CENER
+0,11%
9.31
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
+0,88%
8.07
NOVAL
+0,65%
2.315
OPTIMA
-0,94%
12.66
TITC
0,00%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,39%
1.514
ΑΒΕ
-2,05%
0.429
ΑΔΜΗΕ
+1,16%
2.62
ΑΚΡΙΤ
-7,09%
0.655
ΑΛΜΥ
-1,32%
4.5
ΑΛΦΑ
+0,86%
1.5895
ΑΝΔΡΟ
-0,63%
6.28
ΑΡΑΙΓ
+1,19%
10.2
ΑΣΚΟ
0,00%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+5,14%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
+1,21%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.21
ΒΙΟ
+0,38%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,32%
1.915
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.59
ΒΙΟΤ
-2,33%
0.252
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+6,42%
2.32
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.38
ΔΑΑ
+0,30%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.52
ΔΕΗ
+0,42%
11.92
ΔΟΜΙΚ
+1,07%
2.83
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,94%
0.315
ΕΒΡΟΦ
-0,58%
1.71
ΕΕΕ
+0,74%
32.86
ΕΚΤΕΡ
+0,11%
1.822
ΕΛΒΕ
+1,26%
4.84
ΕΛΙΝ
+0,90%
2.25
ΕΛΛ
-1,35%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+7,61%
2.12
ΕΛΠΕ
+2,99%
7.4
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,65%
1.84
ΕΛΧΑ
+0,96%
1.888
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,26%
1.18
ΕΤΕ
+0,66%
7.642
ΕΥΑΠΣ
+0,30%
3.29
ΕΥΔΑΠ
-0,68%
5.82
ΕΥΡΩΒ
+0,67%
2.239
ΕΧΑΕ
-0,44%
4.5
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,60%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,51%
1.97
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-0,43%
4.68
ΙΝΛΟΤ
+3,14%
1.052
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+2,11%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-9,31%
1.85
ΚΛΜ
-0,34%
1.46
ΚΟΡΔΕ
-3,76%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+5,40%
1.25
ΚΟΥΕΣ
-0,51%
5.81
ΚΡΙ
-0,67%
14.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.994
ΛΑΒΙ
+0,26%
0.762
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.15
ΛΑΜΨΑ
+3,24%
38.2
ΛΑΝΑΚ
-5,56%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-0,66%
1.51
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
-2,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-2,33%
2.1
ΜΕΡΚΟ
+5,26%
40
ΜΙΓ
-1,06%
2.81
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΟΗ
+0,60%
20.28
ΜΟΝΤΑ
+0,27%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,23%
2.63
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,24%
33.1
ΝΑΚΑΣ
+1,40%
2.9
ΝΑΥΠ
-2,97%
0.784
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.267
ΞΥΛΠ
+8,38%
0.362
ΟΛΘ
+0,46%
22
ΟΛΠ
-0,49%
30.2
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.33
ΟΠΑΠ
+0,84%
15.63
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,49%
0.816
ΟΤΕ
0,00%
14.72
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.28
ΠΑΙΡ
-2,22%
0.97
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,49%
3.835
ΠΕΡΦ
-0,37%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-0,24%
8.26
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.93
ΠΛΑΚΡ
+2,86%
14.4
ΠΡΔ
+5,19%
0.284
ΠΡΕΜΙΑ
+0,47%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-1,47%
6.7
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.26
ΡΕΒΟΙΛ
-2,86%
1.7
ΣΑΡ
0,00%
10.9
ΣΑΡΑΝ
-6,54%
1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
-1,58%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.9
ΣΠΙ
+3,17%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,40%
19.91
ΤΖΚΑ
+1,33%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-0,62%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,54%
0.234
ΦΡΛΚ
-0,13%
3.73
ΧΑΙΔΕ
+0,83%
0.605

Jumbo: Ο Βακάκης καταγγέλλει καρτέλ στα logistics

Αύξηση στις πωλήσεις εμφάνισε ο όμιλος Jumbo τον Ιούλιο, παρά την εμφανή έλλειψη πλήρους γκάμας προϊόντων λόγω της διατάραξης της τροφοδοτικής αλυσίδας και του κόστους των πρώτων υλών.

Ο όμιλος καταγγέλλει καρτέλ στα logistics κάνοντας λόγο για αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, για τους πρώτους επτά μήνες του έτους (Ιανουάριος- Ιούλιος 2021), οι συνολικές πωλήσεις για τον Όμιλο καταγράφουν αύξηση κατά +10% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ειδικότερα:

Στην Ελλάδα:

Tον Ιούλιο του 2021, συνέχισαν να λειτουργούν όλα τα φυσικά καταστήματα του Ομίλου στην Ελλάδα, με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών παρουσιάζοντας αύξηση, μαζί με το ηλεκτρονικό κατάστημα, κατά περίπου +2% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2020.

Ωστόσο, o ελεγχόμενος περιορισμός των εξαγωγών εμπορευμάτων της εταιρείας προς τις 6 χώρες που ο Όμιλος έχει παρουσία μέσω συνεργασιών (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο), οδήγησε τις καθαρές πωλήσεις
της μητρικής εταιρείας κατά τον Ιούλιο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- να παρουσιάσουν τελικά μικρή μείωση κατά – 0,7% περίπου, σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2020.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- για το επτάμηνο του έτους (Ιανουάριος-Ιούλιος 2021) είναι αυξημένες κατά +3% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στην Κύπρο:

Όλα τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμούς ως προς τον αριθμό των πελατών στους εσωτερικούς χώρους. Ωστόσο, λόγω της επαναφοράς μέτρων που εμποδίζουν ή αποκλείουν κατά διαστήματα τους πελάτες που έρχονται από το εξωτερικό, οι πωλήσεις κατά τον Ιούλιο του 2021 εμφανίζονται μειωμένες κατά – 3% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 είναι αυξημένες κατά +12% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Βουλγαρία:

Τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό πελατών εντός.

Οι πωλήσεις του δικτύου καταγράφουν αύξηση κατά +11% περίπου τον Ιούλιο του 2021, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Κατά συνέπεια οι πωλήσεις κατά το επτάμηνο του 2021 να είναι αυξημένες +16% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Στη Ρουμανία:

Τον Ιούλιο 2021 συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά όλα τα καταστήματα Jumbo στη χώρα. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν οριακή αύξηση κατά +1,84% περίπου.

Σημειώνεται ότι η μηναία επίδοση δεν είναι άμεσα συγκρίσιμη με τον αντίστοιχο περσινό μήνα καθώς κατά το 2020 λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν για πρώτη φορά τότε, η δυναμική που καταγράφηκε κατά την επανεκκίνηση της αγοράς ήταν εντονότερη.

Η μεσοσταθμική επίδοση της χώρας αποτυπώνεται καλύτερα στις πωλήσεις για τον διάστημα των επτά μηνών του 2021 όπου ήταν αυξημένες κατά +28% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η κατάσταση στην αγορά

Στην ανακοίνωση της Jumbo αναφέρεται ότι, «όπως είχε επισημάνει η διοίκηση, από τα μέσα Ιουνίου, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, παγκοσμίως η τροφοδοτική αλυσίδα έχει διαταραχθεί με βίαιο τρόπο ανατρέποντας ισορροπίες ετών.

Οι νεότερες εξελίξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και το μεταφορικό κόστος δημιουργούν πρόσθετη ανησυχία.

Η κατάσταση αντί να σταθεροποιείται και σταδιακά να επανέρχεται σε βιώσιμα επίπεδα, χειροτερεύει.

Η αγορά ταλαιπωρείται από αθέμιτες πρακτικές και συμπράξεις μεταξύ των εταιρειών logistics που διαχειρίζεται την διαθεσιμότητα των containers που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά των εμπορευμάτων.

Ουδείς κρατικός παράγοντας διεθνώς και καμία επιτροπή ανταγωνισμού δεν επιχειρεί ουσιαστική παρέμβαση για να σπάσει το άτυπο καρτέλ.

Πρώτο αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών είναι τα -εκτός λογικής- ναύλα στις μεταφορές που διατηρούνται σε εξωφρενικά υψηλά επίπεδα, με διάφορες δικαιολογίες και προφάσεις που δεν πείθουν κανένα πλην των αφελών.

Τέλος ο συνδυασμός της διαταραγμένης τροφοδοτικής αλυσίδας και της ταχύτατης διάδοσης της Covid 19 με τη μετάλλαξη Δέλτα, δημιουργεί ένα περιβάλλον όπου μετά βεβαιότητας, καθιστά το 2021, μία ακόμα χαμένη χρονιά, όσον αφορά την κερδοφορία πάντα συγκρινόμενη με το 2019.

Εφόσον δεν υπάρξει θεαματική μεταβολή της παρούσας κατάστασης, δυστυχώς- είναι πολύ πιθανό και το 2022 νομοτελειακά να αποτελέσει μια εξίσου χαμένη χρονιά με όρους 2019.

Παρόλα αυτά:

Μέσα στο ταραγμένο, εξαιρετικά περίπλοκο, αδιαφανές και ασταθές περιβάλλον – χωρίς την προοπτική ανάπτυξης από άποψη κερδοφορίας – η διοίκηση του Ομίλου Jumbo, δουλεύει ακατάπαυστα ώστε :

1. τελικά και να μην αλλοιώσει τον χαρακτήρα και τις αρχές που πρεσβεύει το Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν αλλά και

2. να μείνει πιστή έναντι των μετόχων- συνεταίρων της διατηρώντας την πολιτική της για διανομή μερίσματος κάθε χρόνο».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!