Γ.Δ.
1423.56 +1,17%
ACAG
+1,72%
5.9
CENER
+1,02%
9.9
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
-0,02%
2.7195
OPTIMA
-0,50%
11.84
TITC
+0,87%
28.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
+1,42%
1.426
ΑΒΕ
+2,49%
0.453
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+20,55%
0.88
ΑΛΜΥ
+0,19%
2.665
ΑΛΦΑ
+3,21%
1.61
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+2,31%
11.52
ΑΣΚΟ
+1,02%
2.98
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.5
ΑΤΤ
+0,45%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
+7,92%
2.59
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,49%
5.93
ΒΙΟΚΑ
-1,21%
2.45
ΒΙΟΣΚ
+0,39%
1.295
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,22%
16.6
ΔΑΑ
+0,57%
7.76
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+1,25%
11.32
ΔΟΜΙΚ
-1,30%
3.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,52%
0.323
ΕΒΡΟΦ
+1,69%
1.505
ΕΕΕ
+1,59%
32
ΕΚΤΕΡ
+0,12%
4.205
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+2,68%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,01%
2.54
ΕΛΠΕ
+0,13%
7.85
ΕΛΣΤΡ
+2,84%
2.17
ΕΛΤΟΝ
-0,59%
1.686
ΕΛΧΑ
+0,54%
1.87
ΕΝΤΕΡ
-1,26%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+1,07%
7.78
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.42
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.055
ΕΧΑΕ
-1,86%
4.755
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+0,40%
5.06
ΙΝΛΙΦ
-0,42%
4.73
ΙΝΛΟΤ
+3,27%
1.2
ΙΝΤΕΚ
+0,54%
5.55
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,83%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+3,29%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+2,94%
3.325
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,10%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
-2,48%
1.57
ΚΟΡΔΕ
+0,63%
0.479
ΚΟΥΑΛ
-1,30%
1.214
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.28
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,78%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+1,79%
1.14
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+2,37%
6.9
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
+2,17%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
+2,14%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-3,35%
2.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,11%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
+0,28%
3.63
ΜΙΝ
-7,58%
0.61
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,26%
23
ΜΟΝΤΑ
+5,16%
3.26
ΜΟΤΟ
+0,74%
2.725
ΜΟΥΖΚ
-2,17%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,42%
27.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
+1,35%
1.875
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,65%
36.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,08%
0.94
ΞΥΛΚ
+0,77%
0.262
ΞΥΛΠ
+7,36%
0.496
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
-0,81%
2.46
ΟΠΑΠ
+0,89%
14.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,89%
0.894
ΟΤΕ
+1,77%
13.8
ΟΤΟΕΛ
+0,70%
11.48
ΠΑΙΡ
+5,12%
1.13
ΠΑΠ
+1,22%
2.48
ΠΕΙΡ
+2,10%
3.592
ΠΕΤΡΟ
+2,45%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.825
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+1,25%
1.136
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,87%
6.85
ΠΡΟΦ
+2,43%
4.645
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
-2,68%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+0,32%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
+3,18%
0.648
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,97%
19.7
ΤΖΚΑ
+7,19%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
+5,26%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,49%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-3,36%
0.23
ΦΡΛΚ
+0,78%
3.9
ΧΑΙΔΕ
-2,27%
0.645

Espresso: Από το πεζοδρόμιο η μάχη πάει στο ράφι των σούπερ μάρκετ

είσοδος της Coffee Island στα ράφια του σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης με κάψουλες για μηχανές espresso είναι η πλέον πρόσφατη σε μία σειρά αντίστοιχων κινήσεων που πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια. Αλυσίδες καφέ τόσο διεθνείς όσο και εγχώριες, πέρα από την παρουσία που έχουν στο πεζοδρόμιο, ανακάλυψαν φλέβα χρυσού και προσπαθούν να κερδίσουν μερίδιο από μία αγορά που αυξάνεται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, αυτή της κατανάλωσης espresso στο σπίτι.

Σύμφωνα με μετρήσεις της NielsenIQ, κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα μερίδια του espresso αυξήθηκαν τόσο σε ότι αφορά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού όσο και εντός. Εκτός σπιτιού, που είναι και το «γήπεδο του», ενώ το 2016 βρισκόταν ελάχιστα κάτω (74,8%) από τα ¾ της συνολικής αγοράς καφέ, το 2020 εκτοξεύθηκε στο 82,1% ενώ στο πρώτο τετράμηνο του 2021 ανέβηκε ακόμη παραπάνω στο 87,1%.

Αγορά 24 εκατομμυρίων ευρώ

Σε ότι αφορά στην κατανάλωση στο σπίτι ο espresso σχεδόν διπλασίασε τα μερίδια του την τελευταία πενταετία. Από 6,2% το 2016 ανέβηκε στο 8,5% το 2019, πέρυσι με μερίδιο 10,6% έσπασε το φράγμα το 10% ενώ η αρχή της φετινής χρονιάς τον βρίσκει με ποσοστό 11,5%.

Η υποκατηγορία η οποία έχει την μεγαλύτερη δυναμική στον espresso που απευθύνεται για κατανάλωση στο σπίτι ή το γραφείο, είναι αυτή της κάψουλας που είναι συμβατή με μηχανές της Nespresso.To 2016 οι κάψουλες για τις συγκεκριμένες μηχανές είχαν μερίδιο μόλις 6,4% και οι κάψουλες για τα υπόλοιπα συστήματα 40,3%. Πέρυσι, χρονιά που πήραν κεφάλι με 22,8% έναντι 21,9% των υπολοίπων συστημάτων, οι πωλήσεις σε αξία για τις κάψουλες συμβατές με τις μηχανές nespresso ανέρχονταν στα 23,6 εκατ. ευρώ.

Από το πεζοδρόμιο στο ράφι

Πέρα από τη Nespresso που άνοιξε την συγκεκριμένη αγορά και δραστηριοποιείται μέσα από το δικό της δίκτυο καταστημάτων όπως προαναφέρθηκε υπάρχει μία σειρά από πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες που από το δίκτυο καταστημάτων μπήκαν η στοχεύουν να μπουν και στο δίκτυο των σούπερ μάρκετ με κάψουλες για μηχανές εσπρέσσο.

Παρούσες στην ελληνική αγορά είναι και οι δύο μεγάλες πολυεθνικές. Η Starbucks, τις κάψουλες τις οποίας τις διακινεί η Nestle και η Costa Coffee που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της Coca Cola για την αγορά του καφέ. Από τις ελληνικές πέρα από την Coffee Island παρουσία έχει και η Coffeeway γνωστότερη από την ομώνυμη αλυσίδα που ειδικεύεται κυρίως στους καφέδες φίλτρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάψουλες εσπρέσσο έχουν αναπτύξει και άλλες αλυσίδες καφέ όπως ο Γρηγόρης και τα Mikel οι οποίες όμως τις διαθέτουν από τα καταστήματα τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!