Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Espresso: Από το πεζοδρόμιο η μάχη πάει στο ράφι των σούπερ μάρκετ

είσοδος της Coffee Island στα ράφια του σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης με κάψουλες για μηχανές espresso είναι η πλέον πρόσφατη σε μία σειρά αντίστοιχων κινήσεων που πραγματοποιούνται τα τελευταία χρόνια. Αλυσίδες καφέ τόσο διεθνείς όσο και εγχώριες, πέρα από την παρουσία που έχουν στο πεζοδρόμιο, ανακάλυψαν φλέβα χρυσού και προσπαθούν να κερδίσουν μερίδιο από μία αγορά που αυξάνεται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, αυτή της κατανάλωσης espresso στο σπίτι.

Σύμφωνα με μετρήσεις της NielsenIQ, κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα μερίδια του espresso αυξήθηκαν τόσο σε ότι αφορά στην κατανάλωση εκτός σπιτιού όσο και εντός. Εκτός σπιτιού, που είναι και το «γήπεδο του», ενώ το 2016 βρισκόταν ελάχιστα κάτω (74,8%) από τα ¾ της συνολικής αγοράς καφέ, το 2020 εκτοξεύθηκε στο 82,1% ενώ στο πρώτο τετράμηνο του 2021 ανέβηκε ακόμη παραπάνω στο 87,1%.

Αγορά 24 εκατομμυρίων ευρώ

Σε ότι αφορά στην κατανάλωση στο σπίτι ο espresso σχεδόν διπλασίασε τα μερίδια του την τελευταία πενταετία. Από 6,2% το 2016 ανέβηκε στο 8,5% το 2019, πέρυσι με μερίδιο 10,6% έσπασε το φράγμα το 10% ενώ η αρχή της φετινής χρονιάς τον βρίσκει με ποσοστό 11,5%.

Η υποκατηγορία η οποία έχει την μεγαλύτερη δυναμική στον espresso που απευθύνεται για κατανάλωση στο σπίτι ή το γραφείο, είναι αυτή της κάψουλας που είναι συμβατή με μηχανές της Nespresso.To 2016 οι κάψουλες για τις συγκεκριμένες μηχανές είχαν μερίδιο μόλις 6,4% και οι κάψουλες για τα υπόλοιπα συστήματα 40,3%. Πέρυσι, χρονιά που πήραν κεφάλι με 22,8% έναντι 21,9% των υπολοίπων συστημάτων, οι πωλήσεις σε αξία για τις κάψουλες συμβατές με τις μηχανές nespresso ανέρχονταν στα 23,6 εκατ. ευρώ.

Από το πεζοδρόμιο στο ράφι

Πέρα από τη Nespresso που άνοιξε την συγκεκριμένη αγορά και δραστηριοποιείται μέσα από το δικό της δίκτυο καταστημάτων όπως προαναφέρθηκε υπάρχει μία σειρά από πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες που από το δίκτυο καταστημάτων μπήκαν η στοχεύουν να μπουν και στο δίκτυο των σούπερ μάρκετ με κάψουλες για μηχανές εσπρέσσο.

Παρούσες στην ελληνική αγορά είναι και οι δύο μεγάλες πολυεθνικές. Η Starbucks, τις κάψουλες τις οποίας τις διακινεί η Nestle και η Costa Coffee που αποτελεί το μεγάλο στοίχημα της Coca Cola για την αγορά του καφέ. Από τις ελληνικές πέρα από την Coffee Island παρουσία έχει και η Coffeeway γνωστότερη από την ομώνυμη αλυσίδα που ειδικεύεται κυρίως στους καφέδες φίλτρου. Αξίζει να σημειωθεί ότι κάψουλες εσπρέσσο έχουν αναπτύξει και άλλες αλυσίδες καφέ όπως ο Γρηγόρης και τα Mikel οι οποίες όμως τις διαθέτουν από τα καταστήματα τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!