THEPOWERGAME
Βαρύς ο πέλεκυς που έριξε η Γαλλική Επιτροπή Ανταγωνισμού στον ιταλικό γίγαντα γυαλιών Luxottica. Το πρόστιμο που καλείται να πληρώσει αγγίζει τα 125 εκατ. ευρώ για συμμετοχή σε συμφωνίες καρτέλ.
Η Luxottica, η οποία είναι πλέον μέλος του ομίλου Essilor Luxottica, φέρεται να επέβαλε συγκεκριμένες τιμές λιανικής σε οπτικούς για μάρκες, όπως η Ray-Ban, η Oakley και η Prada μεταξύ 2004 και 2015. Η εταιρεία είναι επίσης πιθανό να απαγόρευε, όχι μόνο τη χορήγηση έκπτωσης στα γυαλιά, αλλά και να είχε αποκλείσει τις διαδικτυακές πωλήσεις ορισμένων εμπορικών σημάτων, αναφέρει η Γαλλική Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η Essilor Luxottica αμφισβητεί την απόφαση.
Το υψηλό επίπεδο του προστίμου είναι αποτέλεσμα της «σοβαρότητας» των αντιανταγωνιστικών πρακτικών της εταιρείας, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, οι οπτικοί που δεν συμμορφώθηκαν με τις οδηγίες της Luxottica αντιμετώπισαν καθυστερήσεις στην παράδοση προϊόντων ή αποκλεισμό, ώστε να μην μπορούν να κάνουν νέες παραγγελίες.
Εκτός από την Luxottica, και στην LVMH και στην Chanel επιβλήθηκαν επίσης πρόστιμα 500.000 και 130.000 ευρώ αντίστοιχα.
Στην Ελλάδα, η Luxottica Hellas εμφάνισε πέρυσι πωλήσεις 18,55 εκατ. ευρώ από 24,83 εκατ. ευρώ το 2019, επίδοση που σημαίνει πως καταγράφηκε μείωση στις πωλήσεις σε ποσοστό 25,3%. Επίσης, κατά τη χρήση 2020, η εταιρεία οπτικών χορήγησε εκπτώσεις στους πελάτες της με ποσοστό περίπου 7,93% κατά μέσο όρο επί του συνόλου των πωλήσεων και συνολικού ποσού 1,47 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία, όμως παρά ταύτα έμεινε όρθια, καταγράφοντας καθαρά κέρδη ύψους 3,31 εκατ. ευρώ το 2020, τα οποία όμως ήταν κατά 28% χαμηλότερα από το 2019 όπου είχαν ανέλθει στα 5,45 εκατ. ευρώ. Σε ότι αφορά το μέρισμα που μοιράζει στους μετόχους της, στις 27 Απριλίου το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πρότεινε τη διανομή μερίσματος ποσού 3.319.567 ευρώ ενώ κατά τη διάρκεια της χρήσης του 2020 λογιστικοποιήθηκε και καταβλήθηκε ως μέρισμα στους μετόχους της το ποσό των 4.545.214 ευρώ.